Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Tłumik koncowy


96 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 17 sierpnia 2009 - 13:13

majkel, lepiej dolozyc troche PLN-ow zalozyc tlumik i zapomniec o nim na pare dobrych lat niz takie cos zalozysz i za 2 lata zacznie pierdziec ;-)



#62 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 sierpnia 2009 - 07:38

michelangelo napisał:

Wytrzyma tyle co polmostrów albo jeszcze krócej.

Hehehe, ja mam polmoostrów i jeżdzę już drugi rok i nawet rdzawego nalotu nie ma, co prawda spawy pomalowałem srebrzanką która doskonale zdaje egzamin. Jeżeli te mi wypadną to jedynie kupię oryginalną rurę która jest pomiędzy kolektorem a środkowym tłumikiem bo nie przenosi dziwnych świszczących dzwięków jak zamienniki, a tłumiki ponownie polmoostrów... - jakoś mi pasują :ok:

#63 Offline   Lufa


  • Postów: 36
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Gietrzwałd
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 grudnia 2009 - 19:35

Witam! ostatnio spłoszył mi sie tłumik końcowy :) ruszałem na skrzyżowaniu, całe szczęście! bo pewnie pożegnałbym się ze zderzakiem (jak odpada, trzyma sie na gumach i wygina az między zderzak a koło zapasowe- w poprzek) :) spawałem, spawałem dziś ale tam już nie ma do czego za bardzo... obawiam się ża na dniach pojawią się przedmuchy i czeka mnie wymiana... a środkowy tez wyglada na łatany... rura pomiędzy nimi też łączona na spawy była wcześniej i teraz przeze mnie... także chyba wymiana od łaczenia z ognio-rurki do końca. Jaka marka? teraz siedział tam Bosal, powtorzyć? czy EBERSPÄCHER jest bardziej konkretny?

z góry dzięki za pomoc!

#64 Offline   Bob


  • Postów: 674
  • Na forum od: 08 sie 2007
  • Miejscowość: Pisz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 grudnia 2009 - 16:21

Lufa napisał:

EBERSPÄCHER
Podobno te szły na pierwszy montaż więc warto się zainteresować.

#65 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 11 grudnia 2009 - 21:47

Bob dokładnie ,bo umie jeszcze jest takowy EBERSPÄCHER z :mrgreen: wytrzymał 18 lat ,ale powoli trzeba będzie się szykować do wymiany ,to Lufa jeżeli masz zamiar jeżdżić jeszcze tyle lat autem to polecam ,
a słyszał ktoś o tłumnikach PŁUCIENIAK czy PŁUCIENICZAK podobno są :)

#66 Offline   bobak40


  • Postów: 565
  • Na forum od: 25 cze 2008
  • Miejscowość: sosnowiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300D

Napisano 12 grudnia 2009 - 10:56

Płócienniczak,przewaznie blacha malowana,rzadziej aluminiowana,na 2-3 lata wystarczą.Jak jeszcze pracowałem w warsztacie z tłumikami to zaczynali produkcję,nic nie pasowało,masakra.2 tygodnie temu zakładałem rurę kolektorową do 300D ze złączami elastycznymi,i bez żadnego grzania i przeginania pasowała.Pozytywne zaskoczenie,i do tego sa najtańsi na rynku.

#67 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 12 grudnia 2009 - 12:12

bobak40 widze ,że jesteś w temacie powiedz czy kolektor da rade samemu odkręcić czy lepiej pojechać do tłumnikarza bo tak patrzyłem ,że ten wydech w mojej :ok: to jest skręcany i jedna obejma czyli można by to zrobić samemu tylko niewien czy ten kolektor to trzeba grzać :ok:

#68 Offline   bobak40


  • Postów: 565
  • Na forum od: 25 cze 2008
  • Miejscowość: sosnowiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300D

Napisano 12 grudnia 2009 - 12:42

Jesli chcesz odkrecic rurę kolektorową od kolektora to sruby sa chyba na przelot więc można je pourywac i dac nowe.Jak kolektor to lepiej grzac szpilki bo urwanie oznacza dużo roboty.Sprawdż tylko czy są na przelot bo w 201 nie pamiętam jak jest.

#69 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 grudnia 2009 - 02:52

Bob napisał:

Lufa napisał/a:
EBERSPÄCHER

Podobno te szły na pierwszy montaż
To pewnik :kot:

#70 Offline   szyderca


  • Postów: 469
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Dubeczno
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 maja 2010 - 17:05

Pod koniec tygodnia "mechaniki" wymienili w mojej :faq: cały wydech. W końcu minęło 18 lat i czas było EBERSPÄCHERA wymienić. Założyli zestaw Polmostrów bez kata. Cała operacja z montażem diagnostyka silnika i małym przeglądem to 700 zł.
Części zabrałem do domu bo kata mam zamiar gdzieś sprzedać (tylko nie wiem jeszcze za ile) a tłumik końcowy z braku zajęcia rozbroiłem :szukaj:

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

W sumie nic ciekawego.








Podobne tematy Zwiń