Skocz do zawartości




- - - - -

Hamownia - Czy można hamować automata?


27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 26 marca 2009 - 11:25

Bardzo często się spotkałem ze stwierdzeniem, że nie można hamować samochodów ze skrzynią automatyczną, bo w momencie gdy przy pełnym gazie zrzuci się bieg na luz ("N") to skrzynia "traci smarowanie" co może spowodować jej uszkodzenie http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/hmm.gif

Ma ktoś wiedze jak to jest w rzeczywistości? Rzeczywiście nie można tego robić, czy po prostu mamy takich fachowców, co się nie znają na tym i gadają swoje mądre teorie?

Jestem bardzo ciekaw :star:



#2 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 marca 2009 - 11:32

EssiRS, chyba analogia do holowania auta :star: http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/hmm.gif

#3 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 26 marca 2009 - 11:33

jackie01, no ja właśnie nie wiem, dlatego się pytam ;-)

Jest tyle teorii co "znawców tematu" ;-)

#4 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 26 marca 2009 - 13:40

jeżeli silnik pracuje to i smarowanie powinno być

#5 Offline   ksenio


  • Postów: 2 761
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW GOLF IV Variant 1.9 TDI

Napisano 26 marca 2009 - 13:52

EssiRS, podzielam Twoje watpliwosci. Wrzucenie N w czasie jazdy nie jest zdrowe, poniewaz gwaltownie spada cisnienie oleju w skrzyni biegow i czesc ukladu nie jest wystarczajaco smarowana. Prowadzi to do tego ze skrzynia pojdzie predzej czy pozniej w pi@#$%u http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/szczerbaty.gif

#6 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 26 marca 2009 - 14:06

a jak zblokujecie 3 bieg zeby ciagnol od samogo dolu?

#7 Offline   MaxMatt


  • Postów: 208
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała / Kraków
  • Mercedes:W124 3.6E AMG – M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:89' W124 250D

Napisano 26 marca 2009 - 14:54

Nie znam się na technice hamowania, ale po co przy pełnym gazie zrzucać na N? Wiem, że w USA hamują automaty bez żadnych problemów. Nasi miejscowi fachowcy po prostu mają zabawki, których jeszcze do końca nie rozpracowali...

#8 Offline   hcZybi


  • Postów: 37
  • Na forum od: 22 mar 2009
  • Miejscowość: Bytów

Napisano 26 marca 2009 - 15:20

Z własnego doświadczenia wiem, że jazda na "N" z wyłączonym silnikiem jest niedozwolona :ok: :D
Ja tak sie pozbyłem 1500 zł ... pękł przewód od chłodnicy i płyn znalazł sie na asfalcie, temperatura silnika strasznie wzrosła, a do zjechania na parking miałem ok. 400m z górki! Odruchowo zgasiłem silnik i wrzuciłem na "N" (neutral) przy 40km/h :ok: ... naprawiłem wszyściutko, zalałem płyn i odpalam ... zrobił pare metrów i zmienił bieg :D myślałem, że most mi wyrwie :!: Na każdym biegu niewyobrażalnie szarpnął! naprawa w chojnicach 1200zł + pierdoły :evil:
a co do automatów to faktycznie przy odpalonym silniku w położeniu "P" i "N" ciśnienie oleju jest dużo mniejsze i powoduje "niedosmarowywanie" niektórych części w skrzyni, wiec jak stoisz na światłach czy w korku lepiej trzymać noge na hamulcu, a drążek na D! a wszelnie zmiany biegów powinny odbywać sie na postoju samochodu i z wciśniętym hamulcem! - Teoretycznie, a w praktyce różnie to wygląda :hmm: :E

szerze mówią sam bym wybrał sie na hamownie ale też nie jestem pewny czy przy takiej prędkości nic się nie uszkodzi ... coprawda smarownie jest, pompka dział itp, ale wpierw by wysłał kogoś innego :E :-P

#9 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 26 marca 2009 - 15:49

Spodziewałem się tak skrajnych odpowiedzi ;-)

Dajcie jakieś namiary na najwyższej klasy hamownie w polsce to napiszę do nich i zobaczymy co mi odpowiedzą na tak postawione pytanie :ok:

#10 Offline   MaxMatt


  • Postów: 208
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała / Kraków
  • Mercedes:W124 3.6E AMG – M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:89' W124 250D

Napisano 26 marca 2009 - 21:47

Odpowiedź z USA:

W automacie można zmierzyć bezpiecznie tylko moc na kołach. Na końcu badania nie wrzuca się pod żadnym pozorem na N (nie sprawdza się oporów układu przeniesienia napędu) tylko puszcza się gaz.








Podobne tematy Zwiń