Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] 14-15 litrów gazu na 100km, czy to dużo?


52 odpowiedzi w tym temacie

#31 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 18 sierpnia 2009 - 18:19

mandaryn86 napisał:

Także wg mnie nie każdy ściemnia, tylko niektórzy mają poprostu nieziemską cierpliwość i samozaparcie do ekonomicznej jazdy
Masz rację tylko po co im zaraz sześciocylindrowe MB z automatem(przykład bez wycelowania!)? :ok: . A z tym deptaniem -jak depczę dość mocno(ale godnie jak na markę przystało) to spalam ok.1-2L więcej LPG niż przy jeździe "znad morza półtorej godziny dłużej niż ty ale za to jaki świt piękny". IMO -warto, a do tego przecież frajda z jazdy no i jednak w rozliczeniu miesięcznym choćby jeżdżąc żwawiej czasu się uzbiera... Dla mnie dość normalna jazda -to sprężysta, bez ociągania ale silnik ma w domyśle starczyć na długo czyli nie katuję, a o czerwonym polu to nawet na tym forum nie powinniśmy pisać ;-) . Jak ktoś przede mną jest wyjątkowo zawzięty na ekodriving jadąc lewym pasem to.... :/ . Podtrzymuję to co pisałem wcześniej -nie piszmy o rekordach, tylko o normalnej jeździe codziennej -to przynajmniej jakaś wykładnia ile auta palą, a nie "o rany pamiętam siedem lat temu zjeżdżając z Kasprowego, wiatr w plecy..." :/ .



#32 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2 672
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 sierpnia 2009 - 18:40

kloss72, ja jeszcze niedawno robiłem jakiś tysiąc tygodniowo, więc różnica jest, ;-)

Ja też uważam, że po coś te 6 garków mruczy pod maską i nie popieram jazdy "na emeryta" bo też mnie szlag trafia jak jedzie "pan szanowny" z rodzina na wakacje 70/h i je ciasto, które daje mu żona siedząca obok. Ale jak są 2 pasy to chyba zadna ujma jechać prawym 90-100/h stale jednym tempem ;-) Bo czesto chodzi po prostu o przemieszczenie dupska o kilkaset kilometrów bez zbędnej nadwyżki kosztów, a jak ktoś jeździ całkiem sporo to różnica jest, mówię teraz ogólnikowo ;-)

#33 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 18 sierpnia 2009 - 20:19

mandaryn86 napisał:

. Ale jak są 2 pasy to chyba zadna ujma jechać prawym 90-100/h stale jednym tempem
Ba -nawet konieczność, bo rumakowanie maleje wraz z ilością kilometrów bitych codziennie. Będąc wciąż w ruchu(a nie wypadzik jednorazowy) trzeba konia, aby codziennie walić po 140-160km/h robiąc 200-300km w obecnym natężeniu ruchu, bo to jednak wymaga wysiłku i koncentracji no i te chol..ne sesje fotograficzne :) . Wszystko ma swój kres -koncentracja kiedyś klęknie i na okładkę mini magazynu w kopercie też nietrudno trafić :roll: . Trudno też się często pogodzić z gwałtownym wzrostem zużycia paliwa -bo obroty muszą się wykarmić. 100-110, czy nawet 90 km/h to już przyzwoite prędkości na dowóz. Ale to już temat kładziemy raczej -ponawiam prośbę, by nie pisać o marzeniach i rekordach, bo pożytek z tego żaden. Sprawy jasne to większe spalanie Pb (dodatkowo niemłodych) aut niż deklaruje producent i idąc dalej większe LPG niż Pb przy prawidłowo wyregulowanej instalacji -zwyżka zależna od typu zresztą i auta i instalacji. Wiadomo -MB z elektronicznym wtryskiem mają przewagę tutaj(sekwencja głownie ale nie tylko) nad "zmikserowanymi" KE i gaźnikowymi. Poprawia tu sytuację BLOS ale też nie oczekujmy cudów. Czytałem tekst gdzieś "...bokiem przez miasto na wariata i 14LPG/100". Miasto wojewódzkie, silnik 2.3 i chyba z ASB -czyli nic tylko stare MB kupować i na gaz -palą jak wróbelki :hahaha: . Jeździłem takim pół roku głównie po Kielcach -14L/100 po pogonieniu? :) -dobre.

#34 Offline   miqolaj


  • Postów: 654
  • Na forum od: 09 sie 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 sierpnia 2009 - 20:43

http://www.motostat....ki-pojazdu/4384 - jak nie patrzec srednio ok 16l/lpg jak na 220koni, automat i moj styl jazdy - jestem zadowolony;)

#35 Offline   escort923


  • Postów: 22
  • Na forum od: 04 maj 2009
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 20 sierpnia 2009 - 19:33

moje M102. 2.3 spala 15-16 lpg(z klimą moze z 1 litr wiecej) na 100km po miescie i 10-11 na trasie(predkości 110-130 km/h)raz udało mnie sie po tankowaniu zaraz za Bratysławą LPG do fulla 65L LPG i dojechałem do KRK(ok 460km) i zostało mi jeszce nie cała ćwiartka zbiornika gazu.
Trasa wydawała mi sie ale miasto myslałem ze jes tza duze.po przeczytaniu tego i owego
okazało sie że pokrywa sie z innymi. Instalacja na mikserze.Mieszanka ustawiona nie na ekonomie lecz na sprawne poruszanie sie i jak najmniejsze prawdopodobenstwo strzału(jak na razie takowych nie ma)Myśle że 2.0 na KE-Jet jak spali 14-15 na miescie LPG to nie jest to jakis dramatyczny wynik.

#36 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 21 sierpnia 2009 - 06:56

Mój 102 spala mniej więcej tyle samo -niby powinien ciut mniej ale jednak gaźnik też ma swoje "uroki", skrzynia 4ka no i jak pisałem -raczej energicznie jeżdżę. Przy 2.3 spalanie o jakim piszesz mnie by usatysfakcjonowało :]

#37 Offline   mariuszpoc


  • Postów: 545
  • Na forum od: 19 sty 2009
  • Miejscowość: Bochnia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 września 2009 - 18:04

Ja znów podzielę się ile pali mi lpg silnik taki jak mam w opisie (czyli 2.3). W mieście przy normalnej jeździe (tzn. nie spowalnianie ruchu, jak trzeba to ostro się zbieram ze skrzyżowania ale nie kręce powyżej 4000obr/min) wychodzi mi 15-16,5 jeżdżąc z włączona klimatyzacją. To jest spalanie po ostatniej regulacji (kazałem ustawić bogatą mieszankę po to by nie było ryzyka strzału). W trasie jeszcze nie sprawdzałem.
Za to kończy mi się zbiornik z gazem i jestem ciekaw ile mi spali bo od ostatniego tankowania jeżdżę bardzo spokojnie i bardzo delikatnie obchodzę się pedałem przyśpieszenia (max 2500obr/min i zmiana biegów chyba że jest wzniesienie to ciut więcej obr przy zmianie biegów). Przy czym zaznaczam, że ten test na spalanie robię z ciekawości bo na dłuższą metę nie da się tak jeździć.

#38 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 08 września 2009 - 18:39

A ja przerabiam właśnie mikser -ciekawe co się zmieni :?: . Zużycie LPG to miejsce drugie na liście priorytetów ale jak się zwiększy to będzie podkowa na gębie hehe. Głownie chcę odetkać dolot -zasmarkany palnik ma z grubsza 56% powierzchni przelotu obu gardzieli gaźnika....Liczę na uzyskanie 78% poprzez zwiększenie średnicy i zmianę kształtu "dyszy Venturiego"(oni dysze takie widzieli jak świnia niebo). Dodatkowo plan obejmuje pierścień zamykający na LPG i otwierający dla Pb dodatkowe otwory dla powietrza -gaźnik 2ee na Pb z ciasnym mikserem na garbie i na Pb jazda staje się nieco upierdliwa. Pierścień będzie poruszany siłownikiem od centrala chyba ale elektrycznym. Szczerze to nie sądzę, aby efekty dla LPG były znaczące -po dostrojeniu samodzielnie instalacji osiągi są naprawdę w porządku(kosmetyczna strata wobec Pb), a zużycie gazu mnie satysfakcjonujące i...oczekiwane. Niemniej mikser jest żałosny i niedopasowany(a dl 2ee nie ma innych w zasadzie -gaźniki te baaardzo rzadko trafiały do silników 2L, najczęściej chodziły w 1.3-1.6). Z BLOSa zrezygnowałem -przy gaźniku to raczej szukanie smaku w d...e. Mam sterowanie registrem z kabiny płynne* plus czujnik AFR też w kabinie, dodać modyfikację miksera.... :roll: Starczy tych fikołków chyba. Jeszcze może dopnę siłownik do sterowania...z kabiny napięciem membrany. Może....
* projekt był ciekawy, silnik się znalazł, wszystko działa, a w praktyce okazało się, że strojenie podczas jazdy z wnętrza auta w stosunku do ustawiania na czuja wniosło...niemal nic http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/smiech2.gif . Za to jak maskę otworzę to obcykani w LPG gały wybałuszają więc jakąś rekompensatę mam :ok:

#39 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 290
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 17 września 2009 - 20:18

mariuszpoc napisał:

wychodzi mi 15-16,5 jeżdżąc z włączona klimatyzacją. To jest spalanie po ostatniej regulacji
mi tyle palił gazu przed regulacją a po niej w mieście przy normalnej jeździe pali około 11-12L :E i nic nie strzela

#40 Offline   adhHh4bN


  • Postów: 65
  • Na forum od: 18 kwi 2009
  • Miejscowość: Brodnica Śremska

Napisano 17 września 2009 - 21:39

Uważam,że mój samochód pali tyle co powinien tzn.na krótkich trasach 13-14,na dłuższych 14-15 i na moc nie narzekam,ładnie jedzie choć nie szaleję,gdzie można jadę szbciej,raczej nie przekraczam 4000 obr/min,pozdrawiam








Podobne tematy Zwiń