Czy ktoś mógłby rozszyfrować co to są za funkcje widoczne na filmiku?
0
[w140] Dodatkowe funkcje licznika kilometrów
Rozpoczęty przez EssiRS, sie 18 2009 11:18
18 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 18 sierpnia 2009 - 11:18
#2
Napisano 19 sierpnia 2009 - 18:40
Jest to dziewięć testów:
Cyfry 1-9 to numer testu
SE (lub SA) to rodzaj zabudowanego zbiornika paliwa.
SE: Standard
SA: zbiornik zboczony (np. z dziurą na narty)
Kreska podkreślnika pomiędzy cyframi zastępuje przecinek.
Najlepiej jak do testu silnik jest uruchomiony.
Test 1 - pojemność zbiornika paliwa
Test 2 - chwilowe zużycie paliwa w litrach na godzinę
Test 3 - ciśnienie oleju
Test 4 - obroty silnika
Test 5 - poziom oleju: 0 znaczy OK, 1 - poziom nieprawidłowy
Test 6 ustawia wskazówki przyrządów w pierwszej ćwiartce. Odczyt cyfrowy to oporność czujnika temp. zewnętrznej. (na filmiku widać, że czujnik temperatury nie świeci - odczyt oporności wskazuje, że czujka jest sp....)
Test 7 ustawia wskazówki w drugiej ćwiartce
Test 8 ustawia wskazówki w trzeciej ćwiartce
Test 9 ustawia wskazówki w różnych położeniach. Zużycie paliwa w trzeciej ćwiartce, ciśnienie oleju w drugiej, szybkościomierz w czwartej i jakoś tak.
Cyfry 1-9 to numer testu
SE (lub SA) to rodzaj zabudowanego zbiornika paliwa.
SE: Standard
SA: zbiornik zboczony (np. z dziurą na narty)
Kreska podkreślnika pomiędzy cyframi zastępuje przecinek.
Najlepiej jak do testu silnik jest uruchomiony.
Test 1 - pojemność zbiornika paliwa
Test 2 - chwilowe zużycie paliwa w litrach na godzinę
Test 3 - ciśnienie oleju
Test 4 - obroty silnika
Test 5 - poziom oleju: 0 znaczy OK, 1 - poziom nieprawidłowy
Test 6 ustawia wskazówki przyrządów w pierwszej ćwiartce. Odczyt cyfrowy to oporność czujnika temp. zewnętrznej. (na filmiku widać, że czujnik temperatury nie świeci - odczyt oporności wskazuje, że czujka jest sp....)
Test 7 ustawia wskazówki w drugiej ćwiartce
Test 8 ustawia wskazówki w trzeciej ćwiartce
Test 9 ustawia wskazówki w różnych położeniach. Zużycie paliwa w trzeciej ćwiartce, ciśnienie oleju w drugiej, szybkościomierz w czwartej i jakoś tak.
#3
Napisano 20 sierpnia 2009 - 09:48
Gerri napisał:
Zużycie paliwa w trzeciej ćwiartce, ciśnienie oleju w drugiej, szybkościomierz w czwartej i jakoś tak.
Czy przykładowo można ustawić to na 2 i tak jeździć? Jak to się później wyłącza?
#4
Napisano 20 sierpnia 2009 - 22:10
EssiRS napisał:
Gdy wskazówka już "skacze" to cyferki się nie zmieniają. Pokazują cały czas tą wartość co przy "odczycie oporności czujnika"
No tak by to wyglądało...
EssiRS napisał:
Czy przykładowo można ustawić to na 2 i tak jeździć? Jak to się później wyłącza?
Znaczy na drugi test? Można Wyjście z funkcji nastąpi po wyłączeniu zapłonu.
#5
Napisano 21 sierpnia 2009 - 07:57
Będę testował u siebie.
Ciekawe ile jeszcze takich ukrytych funkcji mają nasze w140 i R129 ;-)
Ciekawe ile jeszcze takich ukrytych funkcji mają nasze w140 i R129 ;-)
#6
Napisano 30 sierpnia 2009 - 14:58
Poz 1 to ilosc paliwa w zbiorniku ( w litrach), a nie pojemnosc...
Essi - jak szukasz "co jeszcze moze 140" to na jednym z forow w US jest watek dotyczacy "ukrytych umiejetnosci naszych 140...". Stamtad zreszta kiedys wzialem akurat ten krotki test na 9 pozycji i rozpowszechnilem na innym forum w PL. ;-) I chyba potem ktos zrobil film.
W starszym samochodzie (gdy wyswietlacz km jest mechaniczny) te liczby podawane sa na wyswietlaczu termometru.
Przy pomocy panelu klimatyzacji mozna tez sprawdzic mnostwo bledow dotyczacych ukladu klimatyzacji.
Essi - jak szukasz "co jeszcze moze 140" to na jednym z forow w US jest watek dotyczacy "ukrytych umiejetnosci naszych 140...". Stamtad zreszta kiedys wzialem akurat ten krotki test na 9 pozycji i rozpowszechnilem na innym forum w PL. ;-) I chyba potem ktos zrobil film.
W starszym samochodzie (gdy wyswietlacz km jest mechaniczny) te liczby podawane sa na wyswietlaczu termometru.
Przy pomocy panelu klimatyzacji mozna tez sprawdzic mnostwo bledow dotyczacych ukladu klimatyzacji.
#7
Napisano 31 sierpnia 2009 - 08:45
pepe1111 napisał:
Przy pomocy panelu klimatyzacji mozna tez sprawdzic mnostwo bledow dotyczacych ukladu klimatyzacji.
pepe1111 napisał:
na jednym z forow w US jest watek dotyczacy "ukrytych umiejetnosci naszych 140..."
#8
Napisano 31 sierpnia 2009 - 11:46
Ja mowie o starym, ale mysle, ze w nowym tez. Bo stary i nowy maja te same przyciski przeciez.
Nie wiem czy duzo.... To tak pol zartem..
Ale np dwa wiecej:
- sa osoby, ktore podaja, ze w samochodach 600 jest kontrola cisnienia w oponach poprzez monitorowanie ABS/ASR (a nie radiowo jak dzis). Jesli cisnienie w oponie spada o ponad 20% w porownaniu z innymi to nie da sie wejsc ponad 3500 obrotow...
- w skrzyniach po 1996 (chodzi o 722.6) roku ilosc biegow tak naprawde nie jest 5+1 (tyl+przod) tylko 5+2. Zmieniajac pomiedzy W/S bieg wsteczy pojedzie na szybszym lub wolniejszym - w zalozeniu roznica na zimowe i niezimowe podloze.
Nie wiem czy to prawda czy legendy... Ale info jest z wiarygodnych zrodel...
Nie wiem czy duzo.... To tak pol zartem..
Ale np dwa wiecej:
- sa osoby, ktore podaja, ze w samochodach 600 jest kontrola cisnienia w oponach poprzez monitorowanie ABS/ASR (a nie radiowo jak dzis). Jesli cisnienie w oponie spada o ponad 20% w porownaniu z innymi to nie da sie wejsc ponad 3500 obrotow...
- w skrzyniach po 1996 (chodzi o 722.6) roku ilosc biegow tak naprawde nie jest 5+1 (tyl+przod) tylko 5+2. Zmieniajac pomiedzy W/S bieg wsteczy pojedzie na szybszym lub wolniejszym - w zalozeniu roznica na zimowe i niezimowe podloze.
Nie wiem czy to prawda czy legendy... Ale info jest z wiarygodnych zrodel...
#9
Napisano 31 sierpnia 2009 - 19:45
pepe1111 napisał:
w skrzyniach po 1996 (chodzi o 722.6) roku ilosc biegow tak naprawde nie jest 5+1 (tyl+przod) tylko 5+2. Zmieniajac pomiedzy W/S bieg wsteczy pojedzie na szybszym lub wolniejszym - w zalozeniu roznica na zimowe i niezimowe podloze.
Moja 203 ma taką opcję (zapodane w instrukcji obsługi)
#10
Napisano 09 lutego 2010 - 19:21
Koledzy czy w 140stce z 97r może ta funkcje yć wyłączona? Jakoś nie mogę jej aktywować naciskając ten mały przycisk wewnątrz pokrętła zegara...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Licznik kilometrów w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukaszmo |
|
||
[w124] Wypłowiały plastik licznika. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Michal001 |
|
|
|
[W124] pompa powietrza dodatkowego - jak wyjąć z auta |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Ruszi |
|
|
|
[W140] Czy można odłaczyć pompę powietrza dodatkowego ?? |
Mercedes S, CL i SEC | rogra |
|
|
|
W202 2.0 kompresor opis kostki licznika |
Modyfikacje,Tuning | Moz |
|
|