Skocz do zawartości




Pytanie dotyczące pompy wtryskowej w RENAULT 19


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 października 2009 - 19:50

Witam.
Z góry proszę aby oszczędzić sobie komentarze typu „renault to szmelc” itp… bo wiadomo że nie jest to rewelacja, ale kupiłem za grosze i do wożenia d*** wystarczy;)

Ale do rzeczy:)
Na rotacyjnej pompie wtryskowej (BOSCH) znajdują się takie dwa włączniki – styczniki, nie wiem jak się to fachowo nazywa. Jeżeli na forum jest osoba co zajmuje się na co dzień tym tematem to może powie mi do czego one służą i jaka jest ich zasada działania?

Fotkę wrzucę później, bo coś ten fotosik nie działa:(

Pozdrawiam Jacek

P.S. RENAULT 19 1.9D 1995rok F8Q

[ Dodano: Sro Paź 14, 2009 20:50 ]
Zdjęcie
Dołączona grafika



#2 Offline   polu


  • Postów: 20
  • Na forum od: 03 lis 2008
  • Miejscowość: Włocławek

Napisano 26 października 2009 - 16:55

19stka jezdzilem 4 lata i wierzcie mi ze byla w takim stanie ze gdybym mial do wyboru renie albo to co mam teraz to niezamienil bym renowki na mb ale raczej przez sentyment niz rozum 91 rok i zero rdzy 2stronnie ocynkowane blachy 1.4 na 8 zaworach 2 gardzielowy gaznik nie jedno bmw calibre i inne wieksze silniki aut scigantow objezdzal a co do twojego pytania to pogadaj z chlopakami z forum albo pikura renault19.pl z tego co widzialem masz klekota bodaj ze fq8 ale glowy niedaje pozdro i sorry za ot :mrgreen:

#3 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 października 2009 - 17:44

polu, Tak to klekot FQ8. Zadałem to pytanie na lagunie, pikurze (tzn klub renault) i na renault19. Niestety nikt nie odpowiedział :hahaha:

Ja MB W124 nie zamieniłbym na inny samochód, ale to chyba raczej przez sentyment do :mrgreen: .
Jednak muszę przyznać że wcześniej jeździłem Passatem B3 1.6TD (80KM) i jeżeli chodzi o komfort to nie ma szans z RENÓWKĄ! Renia bije na łeb VW.

Pozdr

#4 Offline   vorlog


  • Postów: 850
  • Na forum od: 18 kwi 2008
  • Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Polo 6N

Napisano 26 października 2009 - 19:01

Będę strzelał, ale z dużym prawdopodobieństwem :mrgreen:
- ten zaznaczony "od przodu"- wyłącznik krańcowy, daje sygnał zwiększonych obrotów podczas rozgrzewania silnika
- ten zaznaczony "od góry"- wyłącznik krańcowy, daje sygnał obrotów biegu jałowego.
Pompa prawie identyczna jak w Golfie MKIII D (lub TD Eco), ale tam takich mikrowyłączników nie ma...
V.

#5 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 października 2009 - 22:31

vorlog, Dzięki, szkoda że w tym dziale nie ma opcji "pomógł" bo Byś dostał punkcika :jump:
A może się orientujesz co się może dziać jak oba włączniki są włączone? Tzn jeden ma urwaną dzwigienkę i jest w pozycji załączonej, a drugi jest już wyślizgany i też jest w opcji załączony. Autko jeździ jak na diesla bardzo dynamicznie, ładnie pali i nie ma z nim najmniejszych problemów.

Jeszcze raz dzięki.
Pozdrawiam Jacek

#6 Offline   vorlog


  • Postów: 850
  • Na forum od: 18 kwi 2008
  • Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Polo 6N

Napisano 26 października 2009 - 22:48

Mniejsza o punkciki, na tym mi nie zależy ;)
Co do tych mikrowyłączników- szczerze to nie mam pojęcia po cholerę to tam siedzi.
To autko ma jakiś komputer/sterownik?
Nie było przypadkiem produkowane na Austrię? Oni mają dość ostre normy eko, nawet silniki TD w Golfach były dość specyficznie wyposażane (turbina bez dodatkowej dawki paliwa na pompie).
Nie byłbym zdziwiony, gdyby te "czujniki" po prostu zapalały jakieś kontrolki na desce....
Zauważ, że ten z przodu zamocowany jest koło elektrozaworu dodatkowej dawki paliwa, załączanego na mrozie (oprócz niego jeszcze masz z tyłu pompy linkę od przyspieszacza kąta wtrysku, tego cięgna w desce)- możliwe, że jak zadziała ten zawór, to zapali się lampka "ssania" na desce, chyba, że jest to rodzaj potwierdzenia załączenia/otwarcia dla jakiegoś sterownika tego zaworu.
Ten zaś pod dźwignią linki "gazu" to już za cholery nie rozumiem- chyba, że faktycznie współpracuje ze sterownikiem elektrozaworu, wykrywając obroty jałowe.
Dałeś mi zagwozdkę... :jump:
Hmm.. Inna sprawa- czy auto nie wykazuje zbyt wysokich obrotów silnika? Nie kopci po gwałtownym zwiększeniu obrotów? Nie pali za dużo? Silnik się nie nagrzewa zbyt szybko?
V.

EDIT: No i jesteśmy w domu- silnik F8Q- wyposażony w komputer sterujący :)
BTW- chcesz "Sam naprawiam" w pdf-ie? :( Daj maila na PW.

#7 Offline   Moch


  • Postów: 319
  • Na forum od: 30 paź 2008
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 27 października 2009 - 10:22

polu, weź mnie nie rozśmieszaj - każdy wie jak oszpachlowałeś swoje auto :) ;)
też moge wysłać "sam naprawiam" jak chcesz i zeskanowaną instrukcję obsługi po polsku.

#8 Offline   vorlog


  • Postów: 850
  • Na forum od: 18 kwi 2008
  • Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Polo 6N

Napisano 27 października 2009 - 16:37

Moch napisał:

polu, weź mnie nie rozśmieszaj - każdy wie jak oszpachlowałeś swoje auto :) :)
też moge wysłać "sam naprawiam" jak chcesz i zeskanowaną instrukcję obsługi po polsku.
Tobie się, przyjacielu, coś nie pomyliło??
V.

#9 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 października 2009 - 21:56

vorlog napisał:

Moch napisał/a:
polu, weź mnie nie rozśmieszaj - każdy wie jak oszpachlowałeś swoje auto
też moge wysłać "sam naprawiam" jak chcesz i zeskanowaną instrukcję obsługi po polsku.

Tobie się, przyjacielu, coś nie pomyliło??
V.
hehe Moch to kierował do kolegi polu pewnie się znają z forum Renault19 :pub:

Moch mam zeskanowaną książkę "sam naprawiam" R19, ale jakość jest lipna :czujnik:

#10 Offline   vorlog


  • Postów: 850
  • Na forum od: 18 kwi 2008
  • Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Polo 6N

Napisano 27 października 2009 - 22:01

A, to całkiem co innego :czujnik:
Ten skan co mam, też niespecjalny, ale czegoś się musiałem złapać, by zaskoczyć co z tą pompą :pub:
V.








Podobne tematy Zwiń