Witam.
Z góry proszę aby oszczędzić sobie komentarze typu „renault to szmelc” itp… bo wiadomo że nie jest to rewelacja, ale kupiłem za grosze i do wożenia d*** wystarczy;)
Ale do rzeczy:)
Na rotacyjnej pompie wtryskowej (BOSCH) znajdują się takie dwa włączniki – styczniki, nie wiem jak się to fachowo nazywa. Jeżeli na forum jest osoba co zajmuje się na co dzień tym tematem to może powie mi do czego one służą i jaka jest ich zasada działania?
Fotkę wrzucę później, bo coś ten fotosik nie działa:(
Pozdrawiam Jacek
P.S. RENAULT 19 1.9D 1995rok F8Q
[ Dodano: Sro Paź 14, 2009 20:50 ]
Zdjęcie
0
Pytanie dotyczące pompy wtryskowej w RENAULT 19
Rozpoczęty przez MAGNUM-DXi12, paź 14 2009 19:50
11 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 14 października 2009 - 19:50
#2
Napisano 26 października 2009 - 16:55
19stka jezdzilem 4 lata i wierzcie mi ze byla w takim stanie ze gdybym mial do wyboru renie albo to co mam teraz to niezamienil bym renowki na mb ale raczej przez sentyment niz rozum 91 rok i zero rdzy 2stronnie ocynkowane blachy 1.4 na 8 zaworach 2 gardzielowy gaznik nie jedno bmw calibre i inne wieksze silniki aut scigantow objezdzal a co do twojego pytania to pogadaj z chlopakami z forum albo pikura renault19.pl z tego co widzialem masz klekota bodaj ze fq8 ale glowy niedaje pozdro i sorry za ot
#3
Napisano 26 października 2009 - 17:44
polu, Tak to klekot FQ8. Zadałem to pytanie na lagunie, pikurze (tzn klub renault) i na renault19. Niestety nikt nie odpowiedział
Ja MB W124 nie zamieniłbym na inny samochód, ale to chyba raczej przez sentyment do .
Jednak muszę przyznać że wcześniej jeździłem Passatem B3 1.6TD (80KM) i jeżeli chodzi o komfort to nie ma szans z RENÓWKĄ! Renia bije na łeb VW.
Pozdr
Ja MB W124 nie zamieniłbym na inny samochód, ale to chyba raczej przez sentyment do .
Jednak muszę przyznać że wcześniej jeździłem Passatem B3 1.6TD (80KM) i jeżeli chodzi o komfort to nie ma szans z RENÓWKĄ! Renia bije na łeb VW.
Pozdr
#4
Napisano 26 października 2009 - 19:01
Będę strzelał, ale z dużym prawdopodobieństwem
- ten zaznaczony "od przodu"- wyłącznik krańcowy, daje sygnał zwiększonych obrotów podczas rozgrzewania silnika
- ten zaznaczony "od góry"- wyłącznik krańcowy, daje sygnał obrotów biegu jałowego.
Pompa prawie identyczna jak w Golfie MKIII D (lub TD Eco), ale tam takich mikrowyłączników nie ma...
V.
- ten zaznaczony "od przodu"- wyłącznik krańcowy, daje sygnał zwiększonych obrotów podczas rozgrzewania silnika
- ten zaznaczony "od góry"- wyłącznik krańcowy, daje sygnał obrotów biegu jałowego.
Pompa prawie identyczna jak w Golfie MKIII D (lub TD Eco), ale tam takich mikrowyłączników nie ma...
V.
#5
Napisano 26 października 2009 - 22:31
vorlog, Dzięki, szkoda że w tym dziale nie ma opcji "pomógł" bo Byś dostał punkcika
A może się orientujesz co się może dziać jak oba włączniki są włączone? Tzn jeden ma urwaną dzwigienkę i jest w pozycji załączonej, a drugi jest już wyślizgany i też jest w opcji załączony. Autko jeździ jak na diesla bardzo dynamicznie, ładnie pali i nie ma z nim najmniejszych problemów.
Jeszcze raz dzięki.
Pozdrawiam Jacek
A może się orientujesz co się może dziać jak oba włączniki są włączone? Tzn jeden ma urwaną dzwigienkę i jest w pozycji załączonej, a drugi jest już wyślizgany i też jest w opcji załączony. Autko jeździ jak na diesla bardzo dynamicznie, ładnie pali i nie ma z nim najmniejszych problemów.
Jeszcze raz dzięki.
Pozdrawiam Jacek
#6
Napisano 26 października 2009 - 22:48
Mniejsza o punkciki, na tym mi nie zależy
Co do tych mikrowyłączników- szczerze to nie mam pojęcia po cholerę to tam siedzi.
To autko ma jakiś komputer/sterownik?
Nie było przypadkiem produkowane na Austrię? Oni mają dość ostre normy eko, nawet silniki TD w Golfach były dość specyficznie wyposażane (turbina bez dodatkowej dawki paliwa na pompie).
Nie byłbym zdziwiony, gdyby te "czujniki" po prostu zapalały jakieś kontrolki na desce....
Zauważ, że ten z przodu zamocowany jest koło elektrozaworu dodatkowej dawki paliwa, załączanego na mrozie (oprócz niego jeszcze masz z tyłu pompy linkę od przyspieszacza kąta wtrysku, tego cięgna w desce)- możliwe, że jak zadziała ten zawór, to zapali się lampka "ssania" na desce, chyba, że jest to rodzaj potwierdzenia załączenia/otwarcia dla jakiegoś sterownika tego zaworu.
Ten zaś pod dźwignią linki "gazu" to już za cholery nie rozumiem- chyba, że faktycznie współpracuje ze sterownikiem elektrozaworu, wykrywając obroty jałowe.
Dałeś mi zagwozdkę...
Hmm.. Inna sprawa- czy auto nie wykazuje zbyt wysokich obrotów silnika? Nie kopci po gwałtownym zwiększeniu obrotów? Nie pali za dużo? Silnik się nie nagrzewa zbyt szybko?
V.
EDIT: No i jesteśmy w domu- silnik F8Q- wyposażony w komputer sterujący
BTW- chcesz "Sam naprawiam" w pdf-ie? Daj maila na PW.
Co do tych mikrowyłączników- szczerze to nie mam pojęcia po cholerę to tam siedzi.
To autko ma jakiś komputer/sterownik?
Nie było przypadkiem produkowane na Austrię? Oni mają dość ostre normy eko, nawet silniki TD w Golfach były dość specyficznie wyposażane (turbina bez dodatkowej dawki paliwa na pompie).
Nie byłbym zdziwiony, gdyby te "czujniki" po prostu zapalały jakieś kontrolki na desce....
Zauważ, że ten z przodu zamocowany jest koło elektrozaworu dodatkowej dawki paliwa, załączanego na mrozie (oprócz niego jeszcze masz z tyłu pompy linkę od przyspieszacza kąta wtrysku, tego cięgna w desce)- możliwe, że jak zadziała ten zawór, to zapali się lampka "ssania" na desce, chyba, że jest to rodzaj potwierdzenia załączenia/otwarcia dla jakiegoś sterownika tego zaworu.
Ten zaś pod dźwignią linki "gazu" to już za cholery nie rozumiem- chyba, że faktycznie współpracuje ze sterownikiem elektrozaworu, wykrywając obroty jałowe.
Dałeś mi zagwozdkę...
Hmm.. Inna sprawa- czy auto nie wykazuje zbyt wysokich obrotów silnika? Nie kopci po gwałtownym zwiększeniu obrotów? Nie pali za dużo? Silnik się nie nagrzewa zbyt szybko?
V.
EDIT: No i jesteśmy w domu- silnik F8Q- wyposażony w komputer sterujący
BTW- chcesz "Sam naprawiam" w pdf-ie? Daj maila na PW.
#7
Napisano 27 października 2009 - 10:22
polu, weź mnie nie rozśmieszaj - każdy wie jak oszpachlowałeś swoje auto
też moge wysłać "sam naprawiam" jak chcesz i zeskanowaną instrukcję obsługi po polsku.
też moge wysłać "sam naprawiam" jak chcesz i zeskanowaną instrukcję obsługi po polsku.
#8
Napisano 27 października 2009 - 16:37
Moch napisał:
polu, weź mnie nie rozśmieszaj - każdy wie jak oszpachlowałeś swoje auto
też moge wysłać "sam naprawiam" jak chcesz i zeskanowaną instrukcję obsługi po polsku.
też moge wysłać "sam naprawiam" jak chcesz i zeskanowaną instrukcję obsługi po polsku.
V.
#9
Napisano 27 października 2009 - 21:56
vorlog napisał:
Moch napisał/a:
polu, weź mnie nie rozśmieszaj - każdy wie jak oszpachlowałeś swoje auto
też moge wysłać "sam naprawiam" jak chcesz i zeskanowaną instrukcję obsługi po polsku.
Tobie się, przyjacielu, coś nie pomyliło??
V.
polu, weź mnie nie rozśmieszaj - każdy wie jak oszpachlowałeś swoje auto
też moge wysłać "sam naprawiam" jak chcesz i zeskanowaną instrukcję obsługi po polsku.
Tobie się, przyjacielu, coś nie pomyliło??
V.
Moch mam zeskanowaną książkę "sam naprawiam" R19, ale jakość jest lipna
#10
Napisano 27 października 2009 - 22:01
A, to całkiem co innego
Ten skan co mam, też niespecjalny, ale czegoś się musiałem złapać, by zaskoczyć co z tą pompą
V.
Ten skan co mam, też niespecjalny, ale czegoś się musiałem złapać, by zaskoczyć co z tą pompą
V.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Renault laguna 2 Grandtour |
Prezentacje - Galeria innych aut użytkowników forum | Wujek-Beton |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|
||
[W201] Wyciek paliwa z pompy wtryskowej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|