Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Dyferencjał - naprawa



96 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   aclos


  • Postów: 203
  • Na forum od: 28 mar 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300TD

Napisano 11 września 2011 - 13:38

Kimi01 napisał:

To od czego najpierw zaczac? Bardziej chuczy niz stuka.
Szukaj mostu



#52 Offline   starykot


  • Postów: 413
  • Na forum od: 08 wrz 2010
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 września 2011 - 14:43

Lub do regeneracji jeśli auto tego warte. Ale to koszt tysiąca złotych.
Panowie jak to jest z tymi firmami regenerującymi? Jaką dają gwarancję i jak wygląda sprawa reklamacji, miał ktoś lub słyszał o takich przypadkach? Coraz bardziej nachodzi mnie na odratowanie mojej gwiazdy mimo szalejącego rudego, nie takie stare samochody ludzie doprowadzają do zadowalającego stanu, a jedną z tych rzeczy byłaby wymiana lub regeneracja mostu który dobie wyć i ciec zaczyna.

#53 Offline   aclos


  • Postów: 203
  • Na forum od: 28 mar 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300TD

Napisano 11 września 2011 - 15:00

starykot napisał:

Panowie jak to jest z tymi firmami regenerującymi?
Dzwoniłem kiedyś do jednej z takich firm ...zadałem pytanie "jak ustawiacie napięcie łożysk na wałku atakującym?" odp " panie to jest właśnie tajemnica" .... dałem sobie spokój ..kpiłem dobrą używkę..

#54 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 11 września 2011 - 18:53

roxie po regeneracji dość szybko się rozleciał... koleś co to robił nie odbierał już telefonu

#55 Offline   rekin007


  • Postów: 23
  • Na forum od: 09 lis 2008
  • Miejscowość: Kielce
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 września 2011 - 20:14

Witam, mnie też czeka chyba wymiana lub regeneracja mostu, chciałem tylko zapytać czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem że zaczyna buczeć powyżej 50km/h i ustaje gdy skręcam w lewo. Mechanik stwierdził że łożyska kół są dobre, bo przypuszczałem że to łożysko. Drugi natomiast powiedział że w moście są jakieś satelity i dlatego przy skręcie w jedną stronę przestaje buczeć :(

#56 Offline   sznida


  • Postów: 307
  • Na forum od: 25 sie 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 września 2011 - 22:24

W moście jest coś takiego jak mechanizm różnicowy, jakbyś uniósł tył samochodu i dodał gazu to zobaczył być że koła kręcą się w przeciwnych kierunkach, jest to zrobione aby umożliwić skręt bez zniszczenia czegoś w moście. Kiedy skręcasz wtedy jedno koło zaczyna się kręcić wolniej, być może wytwarzają się też na nim jakieś siły które w jakiś sposób stabilizują wadliwy element który przestaje szumieć, albo po prostu tak jak napisałem jedno koło kręci się wolniej i być może ta prędkość spada do tej poniżej której buczy :star:

#57 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 01 października 2011 - 08:23

sznida napisał:

jakbyś uniósł tył samochodu i dodał gazu to zobaczył być że koła kręcą się w przeciwnych kierunkach,

nie do końca. koła zakręcą się w przeciwnych kierunkach jeżeli którymś z nich zakręcimy i nie będzie ono w stanie przełamać oporu skrzyni biegów i silnika, dlatego między innymi nie wolno toczyć się na luzie (ew. wyciśniętym sprzęgle) samochodami ciężarowymi czy też ciągnikami rolniczymi z dużymi prędkościami

#58 Offline   cyborg


  • Postów: 172
  • Na forum od: 28 cze 2010
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C107
  • Inne auto:Voyager, Stratus, PT, Audi A2

Napisano 01 października 2011 - 12:40

Biały napisał:

dlatego między innymi nie wolno toczyć się na luzie (ew. wyciśniętym sprzęgle) samochodami ciężarowymi czy też ciągnikami rolniczymi z dużymi prędkościami

Co to za nowa teoria?? Jak zyje nie slyszalem czegos podobnego;)

#59 Offline   sznida


  • Postów: 307
  • Na forum od: 25 sie 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 października 2011 - 13:23

Biały napisał:

sznida napisał:

jakbyś uniósł tył samochodu i dodał gazu to zobaczył być że koła kręcą się w przeciwnych kierunkach,

nie do końca. koła zakręcą się w przeciwnych kierunkach jeżeli którymś z nich zakręcimy i nie będzie ono w stanie przełamać oporu skrzyni biegów i silnika, dlatego między innymi nie wolno toczyć się na luzie (ew. wyciśniętym sprzęgle) samochodami ciężarowymi czy też ciągnikami rolniczymi z dużymi prędkościami

zapomniałem o oporach :star: ale masz rację, koła będą się kręcić przeciwnie jak ręcznie nimi zakręcimy, a jak dodamy gazu to tylko jedno się kręci, o większych samochodach się nie wypowiadam :star:

#60 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 01 października 2011 - 19:52

cyborg, robiąc kurs na przewóz rzeczy przerabialiśmy budowę dyferencjału, skrzyń biegów i taką "teorię" przedstawił nam wykładowca - teoria ta opiewa że w skrajnych okolicznościach po wbiciu biegu i puszczeniu sprzęgła może dojść do zblokowania kół napędowych. z resztą coś w tym jest skoro za jazdę na luzie na dłuższą metę oblewa się egzaminy na PJ.

ale myślę że wystarczy tej teoretycznej odskoczni








Podobne tematy Zwiń