Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Dyferencjał - naprawa



96 odpowiedzi w tym temacie

#81 Offline   rodrigez2206


  • Postów: 35
  • Na forum od: 26 lip 2013
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Łada Niva 1.7

Napisano 28 lutego 2017 - 13:24

Witam. W moim coupe posiadam nieduży luz góra/dół na lewej flanszy, która idzie do półosie. Nic mi nie cieknie, most nie wyje. Czy jest sens i jak skasować luz?



#82 Offline   m1chal


  • Postów: 12
  • Na forum od: 01 sty 2017
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A4 B7

Napisano 12 marca 2017 - 15:20

Wyświetl postUżytkownik stary dnia 08 maja 2015 - 14:47 napisał

PS. Na Allegro jest użytkownik KLOS39, który sprzedaje regenerowane dyfry z 12-miesięczną gwarancją, bez limitu kilometrów. Ktoś wie o jakości tych dyferencjałów?

ktoś ma doświadczenie z nimi?

#83 Offline   wojtekqw


  • Postów: 33
  • Na forum od: 12 lis 2017
  • Miejscowość: Zławieś Wielka
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mustang 65

Napisano 17 listopada 2017 - 11:14

Jaki jest dopuszczalny luz na dyfrze w : W201 ,automat 2,0 benzyna ,ABS , przełożenie 3,23 ?
Chodzi mi o luz osiowy ( obrotowy) ; u mnie jest ok 1cm po obwodzie.
Wydaje mi się że jest to związane z luzem na ataku.
Dla pełnego obrazu : dopiero po przekreceniu o ten 1cm w lewo lub prawo zaczynają się ruszać półosie.

Użytkownik wojtekqw edytował ten post 17 listopada 2017 - 11:15


#84 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 listopada 2017 - 20:16

Ja też tak mam i nic się mi niepokojącego niedzieje mam 3.23.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#85 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 17 listopada 2017 - 20:29

wojtekqw, sprawdzałeś przy odkręconym wale?

#86 Offline   wojtekqw


  • Postów: 33
  • Na forum od: 12 lis 2017
  • Miejscowość: Zławieś Wielka
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mustang 65

Napisano 17 listopada 2017 - 20:33

Nie - muszę odkręcić wał ?
Nie bardzo rozumiem po co ?
Prosze mi rozjaśnić w głowie :))

Użytkownik wojtekqw edytował ten post 17 listopada 2017 - 20:36


#87 Offline   wojtekqw


  • Postów: 33
  • Na forum od: 12 lis 2017
  • Miejscowość: Zławieś Wielka
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mustang 65

Napisano 18 listopada 2017 - 11:29

Nagrałem film .
https://youtu.be/Ygbo2SRNjKQ
Luz to około 5-6mm .
Czy mam coś grzebać czy taki luz jest dopuszczalny ?

#88 Offline   jasiu


  • Postów: 19
  • Na forum od: 11 kwi 2013
  • Miejscowość: poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 listopada 2017 - 13:01

Takie luzy to norma i nie są zwykle na zębach ataku-koła talerzowego tylko na satelitach - tam są zęby proste i stąd lekkie luzy i trzeba pamiętać że jak luz na ataku jest tam jakiś kąt x, to faktyczny luz na satelitach-obudowie mechanizmu jest x/przełożenie dyfra. Nic bym nie grzebał jeśli nie wyje!

#89 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 18 listopada 2017 - 20:42

wojtekqw, taki luz to standard,ale jeśli chcesz sprawdzić dyfer trzeba odkręcić przeguby ,szczególnie ten przy skrzyni biegów bo 99% to on się wybija,jak jedziesz wolno po nie równej drodze to dzwoni wał.

#90 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 18 listopada 2017 - 21:19

Witam .Panowie szukam mistrza który miał w rękach obudowę mostu i dobrze jej się przyjrzał od środka . Kilka dni temu w trakcie jazdy przy ok.100km/h dało się słyszeć dość głośne huczenie z tyłu samochodu.Objaw pojawił się nagle ,bez żadnych stuków czy szarpnięć. W domu wchodzę pod samochód ,most jest suchy ,szarpnąłem za półosie i się zdziwiłem bo prawa flansza wysunęła się z mostu o około 15 mm.Zlałem olej ,był klarowny i bez opiłków ,wymontowałem most z auta . Po otwarciu pokrywy stwierdziłem że pękł pierścień segera zabezpieczający zębatkę na prawej flanszy ,dlatego można ją normalnie wyjąć . Po umyciu naftą wnętrza zlokalizowałem jeden kawałek pierścienia ,drugiego niestety nie . Znajdował się z przodu obudowy ,na takiej półce z otworem ,przez który jak się domyślam doprowadzany jest olej do smarowania łożysk wałka atakującego (olej jest rzucany przed dużą zębatkę i grawitacyjnie spływa w dół smarując łożyska wałka. No i ten dziad tam wpadł .Podejrzewam że drugi kawałek też tam będzie . Aby tam się dostać trzeba rozebrać cały dyfer ,do ostatniego elementu ,co jest wykonalne, ale złożyć tego w warunkach domowych się nie da . Jak wiadomo między łożyskami ataku jest tuleja rozprężna i gdzieś tam się te kawałki zatrzymały. Teraz moje pytanie . Czy ktoś powie mi jak duża jest przestrzeń pomiędzy tuleją rozprężną a obudową ?








Podobne tematy Zwiń