2
96 odpowiedzi w tym temacie
#81
Napisano 28 lutego 2017 - 13:24
Witam. W moim coupe posiadam nieduży luz góra/dół na lewej flanszy, która idzie do półosie. Nic mi nie cieknie, most nie wyje. Czy jest sens i jak skasować luz?
#83
Napisano 17 listopada 2017 - 11:14
Jaki jest dopuszczalny luz na dyfrze w : W201 ,automat 2,0 benzyna ,ABS , przełożenie 3,23 ?
Chodzi mi o luz osiowy ( obrotowy) ; u mnie jest ok 1cm po obwodzie.
Wydaje mi się że jest to związane z luzem na ataku.
Dla pełnego obrazu : dopiero po przekreceniu o ten 1cm w lewo lub prawo zaczynają się ruszać półosie.
Chodzi mi o luz osiowy ( obrotowy) ; u mnie jest ok 1cm po obwodzie.
Wydaje mi się że jest to związane z luzem na ataku.
Dla pełnego obrazu : dopiero po przekreceniu o ten 1cm w lewo lub prawo zaczynają się ruszać półosie.
Użytkownik wojtekqw edytował ten post 17 listopada 2017 - 11:15
#84
Napisano 17 listopada 2017 - 20:16
Ja też tak mam i nic się mi niepokojącego niedzieje mam 3.23.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#86
Napisano 17 listopada 2017 - 20:33
Nie - muszę odkręcić wał ?
Nie bardzo rozumiem po co ?
Prosze mi rozjaśnić w głowie )
Nie bardzo rozumiem po co ?
Prosze mi rozjaśnić w głowie )
Użytkownik wojtekqw edytował ten post 17 listopada 2017 - 20:36
#87
Napisano 18 listopada 2017 - 11:29
Nagrałem film .
https://youtu.be/Ygbo2SRNjKQ
Luz to około 5-6mm .
Czy mam coś grzebać czy taki luz jest dopuszczalny ?
https://youtu.be/Ygbo2SRNjKQ
Luz to około 5-6mm .
Czy mam coś grzebać czy taki luz jest dopuszczalny ?
#88
Napisano 18 listopada 2017 - 13:01
Takie luzy to norma i nie są zwykle na zębach ataku-koła talerzowego tylko na satelitach - tam są zęby proste i stąd lekkie luzy i trzeba pamiętać że jak luz na ataku jest tam jakiś kąt x, to faktyczny luz na satelitach-obudowie mechanizmu jest x/przełożenie dyfra. Nic bym nie grzebał jeśli nie wyje!
#90
Napisano 18 listopada 2017 - 21:19
Witam .Panowie szukam mistrza który miał w rękach obudowę mostu i dobrze jej się przyjrzał od środka . Kilka dni temu w trakcie jazdy przy ok.100km/h dało się słyszeć dość głośne huczenie z tyłu samochodu.Objaw pojawił się nagle ,bez żadnych stuków czy szarpnięć. W domu wchodzę pod samochód ,most jest suchy ,szarpnąłem za półosie i się zdziwiłem bo prawa flansza wysunęła się z mostu o około 15 mm.Zlałem olej ,był klarowny i bez opiłków ,wymontowałem most z auta . Po otwarciu pokrywy stwierdziłem że pękł pierścień segera zabezpieczający zębatkę na prawej flanszy ,dlatego można ją normalnie wyjąć . Po umyciu naftą wnętrza zlokalizowałem jeden kawałek pierścienia ,drugiego niestety nie . Znajdował się z przodu obudowy ,na takiej półce z otworem ,przez który jak się domyślam doprowadzany jest olej do smarowania łożysk wałka atakującego (olej jest rzucany przed dużą zębatkę i grawitacyjnie spływa w dół smarując łożyska wałka. No i ten dziad tam wpadł .Podejrzewam że drugi kawałek też tam będzie . Aby tam się dostać trzeba rozebrać cały dyfer ,do ostatniego elementu ,co jest wykonalne, ale złożyć tego w warunkach domowych się nie da . Jak wiadomo między łożyskami ataku jest tuleja rozprężna i gdzieś tam się te kawałki zatrzymały. Teraz moje pytanie . Czy ktoś powie mi jak duża jest przestrzeń pomiędzy tuleją rozprężną a obudową ?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [w124] Diagnostyka, naprawa, schematy, instrukcje |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | szafa |
|
||
[W124] Naprawa liczników kilimetrów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ozzy1979 |
|
||
w201 Naprawa boczków drzwi |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kaczor123 |
|
||
[w124] naprawa (uszczelnienie) skrzyni przy cięgłach? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | thekilla |
|
|
|
Podpięty [w201] Diagnostyka, naprawa, schematy, instrukcje |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | szafa |
|
|