Nie no opis pierwsza klasa
8
[W201/W124] KE-Jetronic - kabel diagnostyczny
Rozpoczęty przez tylus, lis 23 2009 14:37
70 odpowiedzi w tym temacie
#31
Napisano 03 stycznia 2010 - 20:33
#32
Napisano 03 stycznia 2010 - 21:01
spy, jak dla mnie wymiatasz a moja dzieki tobie coraz bardziej mnie zaskakuje ;-) Dziekuję za wyczerpująca odpowiedź i wszystkiego dobrego w nowym roku!
#34
Napisano 03 stycznia 2010 - 21:57
A ma ktos zdjecie umiejscowienia tego gniazda diagnostycznego w W124 300 TDT 87r.? Ogladalem i ogladalem okolice akumulatora i nic co by przypominalo to gniazdo nie widzialem. Moze okulary czas zmienic?
#35
Napisano 03 stycznia 2010 - 22:04
powinno byc na ściance miedzy komora silnika a akumulatora przykryte plastikowa pokrywką
#36
Napisano 03 stycznia 2010 - 22:18
czy w124 3.0 24v rowniez kolo akumulatora powinno być zlacze diagnostyczne do diagnoskopu ??
#37
Napisano 03 stycznia 2010 - 22:44
Tak jest złącze
#38
Napisano 03 stycznia 2010 - 23:20
człowiek napisał 9 postów a wiedzy dostarczył tyle co przybyło przez cały rok
#39
Napisano 04 stycznia 2010 - 11:57
spy napisał:
wypełnienie = [1 - (V{pin 3}/V{max})] x 100%
Pozdr
#40
Napisano 05 stycznia 2010 - 18:26
micho, gniazdko może znajdować się pod maską, pod plastikową osłoną z prawej strony akumulatora (patrząc od przodu auta), we wnęce między grodzią silnika i kabiną obok modułu sterownika. Wiem, że to trudno tak słowami opisać, ale nie mam pod ręką zdjęcia i nie mogę go odszukać... Kiedyś widziałem na necie taką fotkę, na której było pokazane to gniazdko w jakiejś W124. Warto sprawdzić, a nuż...
MAGNUM-DXi12, Vmax, to napięcie mierzone na pinie 5 lub 6 względem masy samochodu. Ono się trochę zmienia w zależności od ładowania akumulatora. Co do wzoru, to oczywiście możesz wg niego liczyć wypełnienie, gdy podpinasz się woltomierzem między pin 3 i 2. Tak działają przyrządy fabryczne i uniwersalne mierniki wypełnienia. Taki miernik a alledrogo.pl kosztuje minimum 120 zł + przesyłka. Przy mierzeniu między pinem 3 i 5 (lub 6) wzór staje się prostszy, bo usuwa się z niego jedynkę. I do tego wystarczy kupić multimetr wskazówkowy za 30 zł, który ustawia się na pomiar napięcia. Ja taki mierniczek kupiłem w jakimś markecie - chyba Leroy Merlin, czy coś... Moim zdaniem w zupełności wystarcza. Ale jak kto chce.
roxa, w życiu nie dotykałem diesla w MB, więc nie chcę być "ekspierdem" i pisać o czymś, czego nie wiem. Moje "mądre książki" dotyczą KE-Jetronica i piszę głównie o tym, co sam nie sprawdziłem na własnej MB. Jeśli nie sprawdziłem, wtedy wyraźnie to zaznaczam. Chciałbym Ci pomóc, ale nie bardzo potrafię. Jedyne, co Ci mogę z czystym sumieniem napisać, to że w dwóch publikacjach spotkałem się ze stwierdzeniem, że sposób odczytywania kodów błyskowych jest taki sam dla wszystkich aut z tych modeli (201, 124, 126 i chyba 107). W sumie w moim złączu też są zagospodarowane dwie dziurki - 1 i 3. W dieslu może być wyprowadzony sygnał sterownika w pin 2 lub 4. I ja wtedy tam włożyłbym kabel z diodą. Ale to oczywiście ryzyko, bo nie mam jak tego potwierdzić.
Przy okazji, bonusowo poniżej wrzucam jeszcze kody SRS i fabrycznego alarmu (3 punktowy centralny zamek).
MAGNUM-DXi12, Vmax, to napięcie mierzone na pinie 5 lub 6 względem masy samochodu. Ono się trochę zmienia w zależności od ładowania akumulatora. Co do wzoru, to oczywiście możesz wg niego liczyć wypełnienie, gdy podpinasz się woltomierzem między pin 3 i 2. Tak działają przyrządy fabryczne i uniwersalne mierniki wypełnienia. Taki miernik a alledrogo.pl kosztuje minimum 120 zł + przesyłka. Przy mierzeniu między pinem 3 i 5 (lub 6) wzór staje się prostszy, bo usuwa się z niego jedynkę. I do tego wystarczy kupić multimetr wskazówkowy za 30 zł, który ustawia się na pomiar napięcia. Ja taki mierniczek kupiłem w jakimś markecie - chyba Leroy Merlin, czy coś... Moim zdaniem w zupełności wystarcza. Ale jak kto chce.
roxa, w życiu nie dotykałem diesla w MB, więc nie chcę być "ekspierdem" i pisać o czymś, czego nie wiem. Moje "mądre książki" dotyczą KE-Jetronica i piszę głównie o tym, co sam nie sprawdziłem na własnej MB. Jeśli nie sprawdziłem, wtedy wyraźnie to zaznaczam. Chciałbym Ci pomóc, ale nie bardzo potrafię. Jedyne, co Ci mogę z czystym sumieniem napisać, to że w dwóch publikacjach spotkałem się ze stwierdzeniem, że sposób odczytywania kodów błyskowych jest taki sam dla wszystkich aut z tych modeli (201, 124, 126 i chyba 107). W sumie w moim złączu też są zagospodarowane dwie dziurki - 1 i 3. W dieslu może być wyprowadzony sygnał sterownika w pin 2 lub 4. I ja wtedy tam włożyłbym kabel z diodą. Ale to oczywiście ryzyko, bo nie mam jak tego potwierdzić.
Przy okazji, bonusowo poniżej wrzucam jeszcze kody SRS i fabrycznego alarmu (3 punktowy centralny zamek).
SRS: 1 - No Fault 2 - SRS Control Module 3 - Driver Airbag Squib 4 - Front passenger airbag squibs 5 - Left front seat belt buckle switch 6 - Right front seat belt buckle switch 7 - Front passenger airbag resistance 8 - Voltage supply circuit 9 - SRS malfunction indicator lamp or time limit for readout exceeded 10 - SRS Control Module
ANTI-THEFT ALARM SYSTEM 1 - Horn output 2 - RH park lamp output 3 - LH park lamp output 4 - 12 volts for lamps 5 - 12 volts for lamps 6 - Arm input (momentary ground arms alarm) 7 - Disarm input (momentary ground disarms alarm) 8 - Headlamp output.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Kabel Adapter AUX do jakiego radia pasuje? |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | PiotrZG |
|
||
[W124] m102 co to za kabel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rogra |
|
||
[W124]wolny kabel od czego może on byc m102 ?? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rogra |
|
||
Tester diagnostyczny |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Tomek1 |
|
||
[W140 1995 S500] Pomoc w ustaleniu funkcji kabelka. |
Mercedes S, CL i SEC | wojciech1 |
|