Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] KE-Jetronic - kabel diagnostyczny


70 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2010 - 20:33

Nie no opis pierwsza klasa :)



#32 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2010 - 21:01

spy, jak dla mnie wymiatasz a moja :star: dzieki tobie coraz bardziej mnie zaskakuje ;-) :ok: Dziekuję za wyczerpująca odpowiedź i wszystkiego dobrego w nowym roku! :ok:

#33 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2010 - 21:10

dumin napisał:

Otóż nie mam podłączonego pinu nr.3
Hmm u mnie też nie ma złącza nr 3 a nawet 2 i 4 :roll: Dodam że u mnie jest układ zapłonowy typu standard (M102.963) i nie ma sondy.

tak wygląda złącze u mnie:
Dołączona grafika

#34 Offline   micho


  • Postów: 225
  • Na forum od: 17 lis 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Stilo MW 1.9 JTD

Napisano 03 stycznia 2010 - 21:57

A ma ktos zdjecie umiejscowienia tego gniazda diagnostycznego w W124 300 TDT 87r.? Ogladalem i ogladalem okolice akumulatora i nic co by przypominalo to gniazdo nie widzialem. Moze okulary czas zmienic? :star:

#35 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2010 - 22:04

powinno byc na ściance miedzy komora silnika a akumulatora przykryte plastikowa pokrywką :star:

#36 Offline   Booster


  • Postów: 213
  • Na forum od: 13 maj 2009
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Skoda Felicia 1.3 Mpi

Napisano 03 stycznia 2010 - 22:18

czy w124 3.0 24v rowniez kolo akumulatora powinno być zlacze diagnostyczne do diagnoskopu ??

#37 Offline   sek60


  • Postów: 92
  • Na forum od: 07 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2010 - 22:44

Tak jest złącze

#38 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 03 stycznia 2010 - 23:20

człowiek napisał 9 postów a wiedzy dostarczył tyle co przybyło przez cały rok :hahaha: :czerwona:

#39 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 stycznia 2010 - 11:57

spy napisał:

wypełnienie = [1 - (V{pin 3}/V{max})] x 100%
Przy obliczaniu wypełnienia V-max ile ma wynosić? Tyle ile obecnie ma akumulator np. 12,6V, czy 14V tak jest podane na przykładach?
Pozdr

#40 Offline   spy


  • Postów: 22
  • Na forum od: 01 gru 2009
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 stycznia 2010 - 18:26

micho, gniazdko może znajdować się pod maską, pod plastikową osłoną z prawej strony akumulatora (patrząc od przodu auta), we wnęce między grodzią silnika i kabiną obok modułu sterownika. Wiem, że to trudno tak słowami opisać, ale nie mam pod ręką zdjęcia i nie mogę go odszukać... Kiedyś widziałem na necie taką fotkę, na której było pokazane to gniazdko w jakiejś W124. Warto sprawdzić, a nuż...

MAGNUM-DXi12, Vmax, to napięcie mierzone na pinie 5 lub 6 względem masy samochodu. Ono się trochę zmienia w zależności od ładowania akumulatora. Co do wzoru, to oczywiście możesz wg niego liczyć wypełnienie, gdy podpinasz się woltomierzem między pin 3 i 2. Tak działają przyrządy fabryczne i uniwersalne mierniki wypełnienia. Taki miernik a alledrogo.pl kosztuje minimum 120 zł + przesyłka. Przy mierzeniu między pinem 3 i 5 (lub 6) wzór staje się prostszy, bo usuwa się z niego jedynkę. I do tego wystarczy kupić multimetr wskazówkowy za 30 zł, który ustawia się na pomiar napięcia. Ja taki mierniczek kupiłem w jakimś markecie - chyba Leroy Merlin, czy coś... Moim zdaniem w zupełności wystarcza. Ale jak kto chce.

roxa, w życiu nie dotykałem diesla w MB, więc nie chcę być "ekspierdem" i pisać o czymś, czego nie wiem. Moje "mądre książki" dotyczą KE-Jetronica i piszę głównie o tym, co sam nie sprawdziłem na własnej MB. Jeśli nie sprawdziłem, wtedy wyraźnie to zaznaczam. Chciałbym Ci pomóc, ale nie bardzo potrafię. Jedyne, co Ci mogę z czystym sumieniem napisać, to że w dwóch publikacjach spotkałem się ze stwierdzeniem, że sposób odczytywania kodów błyskowych jest taki sam dla wszystkich aut z tych modeli (201, 124, 126 i chyba 107). W sumie w moim złączu też są zagospodarowane dwie dziurki - 1 i 3. W dieslu może być wyprowadzony sygnał sterownika w pin 2 lub 4. I ja wtedy tam włożyłbym kabel z diodą. Ale to oczywiście ryzyko, bo nie mam jak tego potwierdzić.


Przy okazji, bonusowo poniżej wrzucam jeszcze kody SRS i fabrycznego alarmu (3 punktowy centralny zamek).

SRS:

 1 - No Fault
 2 - SRS Control Module
 3 - Driver Airbag Squib
 4 - Front passenger airbag squibs
 5 - Left front seat belt buckle switch
 6 - Right front seat belt buckle switch
 7 - Front passenger airbag resistance
 8 - Voltage supply circuit
 9 - SRS malfunction indicator lamp or time limit for readout exceeded
10 - SRS Control Module

ANTI-THEFT ALARM SYSTEM

1 - Horn output
2 - RH park lamp output
3 - LH park lamp output
4 - 12 volts for lamps
5 - 12 volts for lamps
6 - Arm input (momentary ground arms alarm)
7 - Disarm input (momentary ground disarms alarm)
8 - Headlamp output.









Podobne tematy Zwiń