Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] Chłodnica - różnice miedzy automatem a manualem?


40 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 luty 2011 - 11:52

Może mi ktoś napisać ,gdzie szukać tych króćców?

#22 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 15 luty 2011 - 16:14

XM napisał:

Czyli w automatach, tymi króćcami wchodzi olej ze skrzyni?
No chyba nie. Nie znam się na automatach ale raczej woda z obiegu chłodzi skrzynię.
Sarbel - króćce widać z lewej strony w plastikowej obudowie. Takie dwie tulejki z gwintem na zewnątrz.
Piotrek - ale od 2.5 do 3 litrowego będzie pasować? Sprzedawcy piszą ze pasuje a też jest gar więcej do chłodzenia.

#23 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 luty 2011 - 16:32

tRawski napisał:

Nie znam się na automatach ale raczej woda z obiegu chłodzi skrzynię.
Skoro się nie znasz, to nie wypisuj głupot... ;)

#24 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 15 luty 2011 - 17:01

:mrgreen: No to w takim razie szanowny Wojciechu oświeć mnie - od czego są te króćce? He? :mrgreen:
;)

#25 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 luty 2011 - 17:24

Od rurek, które dochodzą od i do skrzyni biegów.
Olej przekładniowy chłodzi się w wyznaczonym do tego obszarze chłodnicy głównej.
Oświecony?

#26 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 luty 2011 - 18:50

Więc do zaślepienia,żeby pajączek nie wszedł, wystarczy zamknąć taki wlot-wylot jakimiś nakrętkami plastikowymi jak te kapturki do kół.Nie stopi się toto bo nawet te 120'C,na silniku, będzie za mało.Nie trzeba lutować czy zaklepywać.

#27 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 15 luty 2011 - 19:18

Tak Wojciechu ;) Juz wiem o co loto.
Zdrowie Twe ;)
Sarbel - z któregoś wyżej postu Wojtka wynika ze ani woda Ci z chłodnicy nie ucieknie ani pająk w chodnice nie wlezie :E Nie ma potrzeby żadnych zaślepek nakręcać.

#28 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 luty 2011 - 11:34

:shock: A jak wejdzie ,a potem uroooośnie!!!Rozdrapie całą chłodnicę :evil: ,a wiesz jakie pająk ma szpony???. :)

Skoro nie trzeba, to nie ma sensu zaślepiać.

#29 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 16 luty 2011 - 16:47

Po wypowiedzi Wojtka też sie dowiedziałem ze nie ma potrzeby zaślepiania.

#30 Offline   MarcinPs-k


  • Postów: 20
  • Na forum od: 02 wrz 2011
  • Miejscowość: Przeworsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 luty 2012 - 13:36

Witam. Podepnę sie do tematu :) Szukałem na wyszukiwarce tego tematu ale nie znalazłem nic o moim problemie. Podcieka mi olej z chłodnicy oleju. Dokładnie to wezyki ktore wychodza od silnika sa mokre... i tu mam pytanie co może byc do wymiany... oringi?? może jakas uszczelka przy bloku silnika? Mial ktoś taki problem??Nie wiem czy dośc jasno sprecyzowałem jesli coś przekrecilem prosze poprawić... Pozdrawiam

#31 Offline   MarcinPs-k


  • Postów: 20
  • Na forum od: 02 wrz 2011
  • Miejscowość: Przeworsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 luty 2012 - 13:46

napewno olej... przecierałem węze sa one w oslonie metalowej i cieknie raczej od strony silnika...

#32 Offline   MarcinPs-k


  • Postów: 20
  • Na forum od: 02 wrz 2011
  • Miejscowość: Przeworsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 luty 2012 - 13:56

Rozchodzi mi sie tylko o to ze przy ewentualnej wymianie przy odkreceniu bedzie mi wyciekał olej i chcialbym wiedziec czy tam znajduja sie jakies oringi ktore sie wymienia? czy trzeba wymieniac cale przewody? Sa metalowe dlatego pytam... Cieknie ewidentnie od chlodnicy Asb

#33 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 luty 2012 - 14:02

Nie ma tam żadnych oringów, elementy metalowe są "ze stożka" więc uszczelka niepotrzebna. po odkręceniu wyleci niewiele oleju, wystarczy podciagnąć wężyk do góry. Dopiero później po oględzinach sprawdzisz czy problem leży w gwintach w chłodnicy czy po stronie przewodów.

#34 Offline   MarcinPs-k


  • Postów: 20
  • Na forum od: 02 wrz 2011
  • Miejscowość: Przeworsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 luty 2012 - 14:08

Dzieki kolego za pomoc takiej odpowiedzi wlasnie oczekiwałem :)) Pozdrawiam :okdouble:

#35 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 luty 2012 - 15:48

No problem. Powodzenia

#36 Offline   Bob


  • Postów: 674
  • Na forum od: 08 sie 2007
  • Miejscowość: Pisz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 marzec 2012 - 12:42

A ja mam pytanie. Czy zamiast oryginalnej ( cieknącej ) chłodnicy z aluminiowym rdzeniem mogę spokojnie wstawić zamiennik Nissens z miedzianym wkładem ?? Z tego co wiem, miedź jest lepszym przewodnikiem niż aluminium. W pierwszej chwili pomyślałem, że może to powodować niedogrzanie silnika, ale jest przecież jeszcze termostat, który jeśli jest sprawny powinien utrzymać odpowiednią temperaturę. Dobrze kombinuję ??

#37 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 marzec 2012 - 17:44

Bob,bardzo dobrze. Układ sobie poradzi.

#38 Offline   Mike69


  • Postów: 133
  • Na forum od: 24 paź 2012
  • Miejscowość: Wieluń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 250 T D - OM602 1988 manual 5
  • Trzeci Mercedes:S124 300TD 1990r

Napisano 31 sierpień 2019 - 18:17

Witam,

Wystąpił problem:

Pacjent S124 300TD 1990r. skrzynia manual, klima.

Kupiony ponad rok temu. Klejona chłodnica w pionie na plastiku przy wejściu węża od góry. Cała zima ok, wiosna ok, lato ostatnie upały klima na max, trasa, miasto, korki - temp doszła do 80 i stała w miejscu. Któregoś ranka widzę niewiele nakapane, sprawdzam, upocona chłodnica w miejscu klejenia, strużka po osłonie.Mimo to pojezdziłem jeszcze z 2 miechy, dolewalem plynu jak była potrzeba ale temp zawsze na 80 stopni i stala,nic wiecej w góre. Po czasie denerwowało mnie to dolewanie. Znajomy - nie ma co kleić, zmień chłodnice na nową. Pojechałem, zamówił Thermotec, zalozyli, plyn świeży. I zaczelo sie. Na trasie temp do pierwszej kreski nad 80 ( czyli 100 i idzie, podchodzilo pod 110. Zaklinal sie ze odpowietrzane było, termostat się otwiera, wisko nowe, ale nic to nie dalo. Zwróciłem uwagę że nowa chlodnica ma dwa króćce po lewej stronie czyli jak do automata a ja mam przeciez manual,na starej tego nie było. No ale jak zamawial to pisało że pasuje i do manuala i automatu. Ale na starej sie nie grzal a na tej sie grzeje. I teraz pytanie koledzy:

Czy przez to że idą kanały olejowe do chłodzenia oleju ASB, co na logike zmniejsza ilość kanałów wodnych, powodując mniejszą powierzchnię wymiany ciepła z płynu i przez to może się grzać ??

Proszę o pomoc

Pozdrawiam

Użytkownik Sawyer edytował ten post 10 wrzesień 2019 - 21:31


#39 Offline   andrzejrz


  • Postów: 188
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka

Napisano 31 sierpień 2019 - 20:21

Ja też mam chłodnicę od automatu w manualu i nie grzeje się.

#40 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 644
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 wrzesień 2019 - 05:59

Ja tak samo i wszystko ok

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka