Kayaby - zepsuły się od jakiegoś czasu... tak przynajmniej wyczytałem gdzieś.
Sach'sy - mam z tyłu od jakichś 7 lat. Plus ojciec do sprinterów ładuje tylko sachs i jeździ i nie płacze
1
43 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 24 marca 2011 - 12:58
#22 Gość__
Napisano 24 marca 2011 - 14:50
A czy takie coś się nada do 201 2.5D? I czy za tą cenę się opłaca? http://allegro.pl/amortyzator-mercedes- ... 81390.html
#23
Napisano 06 sierpnia 2012 - 20:13
witam!!
W prawdzie chodzi o przednią oś a nie tylnią ale nie chciałem zaśmiecać forum norym tematem. Mam problem z doborem amortyzatorów do spreżyn sportline. Spręzyny są prawie nowe, zakupione w ASO. Chodzi o to, że amortyzator "dobija" po wjechaniu w nierówność. Prubowałem juz amorków Sachs i z duuużo niższej pułki GH w obu przypadkach to samo. czy zastosować amortyzatory o skróconym skoku?? w124 3.0D om603
W prawdzie chodzi o przednią oś a nie tylnią ale nie chciałem zaśmiecać forum norym tematem. Mam problem z doborem amortyzatorów do spreżyn sportline. Spręzyny są prawie nowe, zakupione w ASO. Chodzi o to, że amortyzator "dobija" po wjechaniu w nierówność. Prubowałem juz amorków Sachs i z duuużo niższej pułki GH w obu przypadkach to samo. czy zastosować amortyzatory o skróconym skoku?? w124 3.0D om603
#24
Napisano 06 sierpnia 2012 - 20:43
A masz dobrze dobrane sprężyny? Przyznam szczerze że jak użytkuje różne modele 124 od 1996r. zdarzyło mi się to może 3-4 razy, a nie mam lekkiej nogi ani w Krakowie, nie ma dróg jak stolnica. Ostatnio mi dobił jak przejechałem ponad setką przez około 2-3 metrowe zapadnięcie w jezdni. U siebie mam założone w tej chwili sprężyny obniżające o 4cm Lesjofors'a ze standardowym Sachsem 115069.
#25
Napisano 28 sierpnia 2012 - 19:14
No niby dobrze. Już mnie krew zalewa ze złości. Dzisiaj jechałem drogą ułożoną z płyt drogowych. Co łączenie płyt to dobicie amorka. Podaje jeszcze nr sprężyn: 124 321 29 04. Auto golas z ABS'em.
#26
Napisano 28 sierpnia 2012 - 19:37
z dobierania sprężyn wg punktów, skrzynia 5, szyber i radio wychodzi 50 czyli powinny pasować bez problemu
#27
Napisano 28 sierpnia 2012 - 19:38
Zakładając że to totalny golas jak mówisz to w punktacji zbiera 46pkt. czyli Twoje sprężyny są dobrze dobrane, do sportline są inne odbojniki A1293230744, a te amortyzatory, które zakładałeś to były do wersji sportline czy zwykłe? Nowe czy używki? Z przodu masz gumy na sprężynach z iloma cyckami?
#28
Napisano 28 sierpnia 2012 - 19:52
Amory zwykłe nowe, gumy 2 cyce, odbojniki oryginalne ale niestety zwykłe
#29
Napisano 28 sierpnia 2012 - 20:11
Przyznam że to dziwny przypadek, jak przedtem wspomniałem mam springi obniżające o 4cm. ze zwykłym amortyzatorem od ~4 lat i do tej pory na palcach jednej ręki mogę policzyć kiedy mi dobiło auto.
Może to dziwne pytanie ale z jaką prędkością Ty jeździsz po tych płytach? Jak dajesz mu w dupę po dziurach to żadne amortyzatory nie pomogą. To jedno, a drugie czy to na pewno jest dobijanie, a nie np. odgłosy od stabilizatora? Gdyby nie to że sam jeżdżę na w/w zestawie i nic się nie dzieje to pewnie bym obstawiał na amortyzatory ale tutaj hmmm? Dziwne.
Nie znam charakterystyki połączenia sprężyn sportline (moje springi to Lesjofors i mogą mieć inną chrakterystkę) i seryjnego amora, może tu jest pies pogrzebany.
Może spręzyny sportline mają mniej progresywną charakterystykę i słąbsze tłumienie powoduje dobijanie?
Może to dziwne pytanie ale z jaką prędkością Ty jeździsz po tych płytach? Jak dajesz mu w dupę po dziurach to żadne amortyzatory nie pomogą. To jedno, a drugie czy to na pewno jest dobijanie, a nie np. odgłosy od stabilizatora? Gdyby nie to że sam jeżdżę na w/w zestawie i nic się nie dzieje to pewnie bym obstawiał na amortyzatory ale tutaj hmmm? Dziwne.
Nie znam charakterystyki połączenia sprężyn sportline (moje springi to Lesjofors i mogą mieć inną chrakterystkę) i seryjnego amora, może tu jest pies pogrzebany.
Może spręzyny sportline mają mniej progresywną charakterystykę i słąbsze tłumienie powoduje dobijanie?
#30
Napisano 28 sierpnia 2012 - 20:22
Przed wymianą gum stabilizator lekko stukał, a to jest dudnienie dosłownie. co do stylu jazdy, to nie mam ciężkiej nogi. a przed wybojem / wyłomem / dziurą / przeszkodą, której nie da sie ominąć, np wjeżdżając czy zjeżdżając z jakiegoś źle wyprowadzonego mostu, zawsze zhamowuje z redukcją do 2. Jutro zamawiam amory KYB jesli sie nie pomoże springi idą na złom.
Użytkownik jagr14 edytował ten post 28 sierpnia 2012 - 20:23
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Zakup felg W201 1991 2.0 Sportline |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kowalski0791 |
|
||
ktoś coś więcej wie o 190E Sportline DTM '92 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | PLANETA |
|
|
|
[W124] Problem amortyzatory tył. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | mattberninger |
|
||
Skrzynie biegow sportline M104 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | DieselPirate |
|
||
[w201] bartLBN 2.0E Sportline `91 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | bartLBN |
|