Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201] Wycieraczka - 3-bieg nie dziala


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Kuba 68


  • Postów: 34
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Zabrze

Napisano 12 wrzesień 2007 - 13:50

Witam was koledzy mam pytanie co może być przyczyną braku 3-go biegu wycieraczek. Objaw jest taki, że pierwszy i drugi działają ok a na 3-cim zacinają się albo stają a już napewno nie chodzą szybciej. Tak kupiłem.

MOD: Prosze stosowac sie do wskazowek przy formulowaniu tematu posta :D

#2 Offline   Kosa


  • Postów: 85
  • Na forum od: 04 mar 2007
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 wrzesień 2007 - 19:31

Sprobuj przeczyscik styki w przelaczniku zespolonym.
Sciagasz ten kapselek na koncu przelacznika (jest na zatrzaski),uwazaj na sprezynke, zeby Ci gdzies nie wyskoczyla, choc nie powinna, ale moze sie zdazyc, jak sama nie wyskoczy to ja wyjmij i masz styki na wierzchu.

#3 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 12 wrzesień 2007 - 19:49

witam
pierwszy bieg to jest układ czasowy zasilany z przekaźnika zespolonego (kierunkowskazy, wycieraczka i dmuchawa ) przez przełącznik zespolony przy kierownicy - to ci działa ok
drugi bieg praca ciągła wolno silnik zasilany jest bezpośrednio z przełącznika zespolonego przy - kierownicy przez rezystor przy silniku wycieraczki to też działa ok
bieg trzeci praca ciągła szybko, silnik wycieraczki zasilany jest z innego styku przełącznika zespolonego niż dwa poprzednie przez rezystor o mniejszej wartości, i to działa wadliwie
Zazwyczaj wycieraczka psuje się w ten sposób,że są problemy z dwoma pierwszymi biegami.
Wygląda, że w obwodzie trzeciego biegu występuje czasowo przerwa, może być spowodowana zimnym lutem na połączeniach przy silniku wycieraczki lub nadpalonym stykiem w przełączniku zespolonym przy kierownicy.
Proponuję rozpocząć od przełącznika. Wypiąć wtyczkę przełącznika zespolonego z gniazda i zasilić silnik bezpośrednio napięciem + 12V styk 12 ( dla pracy wolnej) lub 13 dla pracy szybkiej.

#4 Offline   Kuba 68


  • Postów: 34
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Zabrze

Napisano 12 wrzesień 2007 - 20:29

Podziękowania dla KOSY i ROMKA :czujnik: jutro będę próbował, jak zadziała - dam znać :mrgreen:

#5 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 wrzesień 2007 - 00:16

romek napisał:

z przekaźnika zespolonego (kierunkowskazy, wycieraczka i dmuchawa )
Gwoli ścisłości: Kierunkowskazy, wycieraczka i ogrzewanie tylnej szyby :czujnik:

Stawiam na styk w przełączniku pod kierownicą... miałem podobnie...
Nie grzał Ci się ten przełącznik czasem :mrgreen:
Pod wpływem temperatury styk się zagłębił w plastikowej oprawce i nie było kontaktu z częścią ruchomą...

#6 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 13 wrzesień 2007 - 07:10

Ze schematu elektrycznego MB 124 300D wynika ,że w przkaźniku zespolonym jest ukad do regulacji prędkości silnika dmuchawy. Może w przypadku MB201 jest inaczej , tego nie wiem

#7 Offline   Rob


  • Postów: 5127
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inny samochód:Partner 1.6 HDI

Napisano 13 wrzesień 2007 - 09:30

romek napisał:

Ze schematu elektrycznego MB 124 300D wynika ,że w przkaźniku zespolonym jest ukad do regulacji prędkości silnika dmuchawy.

Za regulację prędkości dmuchawy odpowiadają 3 rezystory wstępne (0,45 ; 0,8 i 1,5 ). Rezystory są rozłączone gdy dmuchawa pracuje na najwyższym IV biegu. Ów układ umieszczony jest na płycie grodziowej od strony silnika, za urządzeniem wspomagającym hamulce (serwo). Jest to taka blaszana paczuszka z dziurkami dookoła.

#8 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 wrzesień 2007 - 06:20

romek napisał:

w przkaźniku zespolonym jest ukad do regulacji prędkości silnika dmuchawy

RobE124 napisał:

Za regulację prędkości dmuchawy odpowiadają 3 rezystory wstępne (0,45 ; 0,8 i 1,5 ).
Zdaje się, że temat o wycieraczce jest :mrgreen:

#9 Offline   Rob


  • Postów: 5127
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inny samochód:Partner 1.6 HDI

Napisano 16 wrzesień 2007 - 13:00

jjanicki napisał:

Zdaje się, że temat o wycieraczce jest :hmm:

Zgadza się, ale jak Kolega dokładnie prześledzi treść rozmowy to zrozumie dlaczego został poruszony również temat dmuchawy.

PS. Żeby Kolega czepialski długo nie szukał cytuję Kolegę "romka"

Cytat

Ze schematu elektrycznego MB 124 300D wynika ,że w przkaźniku zespolonym jest ukad do regulacji prędkości silnika dmuchawy. Może w przypadku MB201 jest inaczej , tego nie wiem

i właśnie stąd moja odpowiedź.

#10 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 16 wrzesień 2007 - 19:55

witam
sprawdziłem jeszcze raz w opisie do schematu elektrycznego 200d i przyznaję rację kolegom/. przekaźnik zespolony ma układy do sterowania wycieraczką, kierunkowskazami i ogrzewaniem tylnej szyby, źle odczytałem :oops:

#11 Offline   Rob


  • Postów: 5127
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inny samochód:Partner 1.6 HDI

Napisano 16 wrzesień 2007 - 21:14

romek napisał:

witam
sprawdziłem jeszcze raz w opisie do schematu elektrycznego 200d i przyznaję rację kolegom/.

:hmm: po to tu jesteśmy aby sobie pomagać

#12 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 wrzesień 2007 - 07:30

romek napisał:

przyznaję rację kolegom/. przekaźnik zespolony ma układy do sterowania wycieraczką, kierunkowskazami i ogrzewaniem tylnej szyby,
:hmm:
Dalej stawiam na przełącznik pod kierownicą :hmm:

#13 Offline   Hugo-D


  • Postów: 51
  • Na forum od: 19 paź 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 28 listopad 2007 - 20:02

Panowie a ja mam jeszcze inne objawy otóż u mnie wycieraczka chodzi na 3 biegu dobrze ale na 1 i 2 czasami nie chodzi a czasami się zatrzymuje i znowu chodzi...Czy to może być niesprawny silnik czu układ trzeba nasmarować?
Powiedzcie mi dokładnie jak rozebrać ten przełącznik na kierownicy?

#14 Offline   Rob


  • Postów: 5127
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inny samochód:Partner 1.6 HDI

Napisano 28 listopad 2007 - 20:56

Hugo-D napisał:

Powiedzcie mi dokładnie jak rozebrać ten przełącznik na kierownicy?

Przełącznik zostaw a spokoju, ramię na początek przesmaruj.

MOD: Prosze oszczedniej cytowac :star:.

#15 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 grudzień 2007 - 04:37

Cytat

Powiedzcie mi dokładnie jak rozebrać ten przełącznik na kierownicy?
Zdejmujesz kapselek z końca dźwigni (ten ze strzałkami góra-dół, o ile masz jeszcze nie wytarte). Podważasz delikatnie nożem z dwóch przeciwnych stron i pod nim zobaczysz styk spryskiwacza ze sprężynką. Po zdjęciu tego styku (rozchylić prowadniczki) zobaczysz styki wycieraczki. Po ich wyglądzie będzie widać czy się nie przysmażyły. Wtedy trzeba poczyścić. Wszystkie styki muszą być na tym samym poziomie (od przysmażenia potrafią sie przemieścić w rozgrzanym, półpłynnym plastiku), inaczej nie będą prawidłowo łączyć.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych użytkowników