Problem jak z tematu: gdzie znajduje się numer silnika OM 601 (OM601) - czyli dwulitrowego silnika diesla?
Byłbym niezmiernie wdzięczy, jeśli ktoś precyzyjnie mnie naprowadzi albo będzie łaskaw pobrać którąś z tych fotek, skopiować, wkleić w Paint'cie, dorysować strzałkę i załadować z powrotem na jakiś serwer. A jak by zrobił własną fotkę z lokalizacją, to już całkiem szał :) .
Tylko błagam: proszę nie mówić ogólnie, że "a gdzieś po lewej/prawej stronie" - bo mi to nic nie mówi. Fakt, że silnik nie jest czysty, ale przeglądałem go dość dokładnie z różnych stron i nie znalazłem. Latarka i lusterko też nie pomogło :( .
Od razu mówię, że chodzi mi wyłącznie o miejsce faktycznego numeru_silnika, a nie jakiegokolwiek jego osprzętu. Jedyne numery jakie widziałem, to numery wypukłe - z formy odlewniczej danej części. Numer silnika, to ze sporym prawdopodobieństwem wyłącznie numer wybity - "wklęsły" (tak gdzieś pisał Gerri), a takiego nie znalazłem. Prawdopodobnie powinien zaczynać się na "601 911 ..." albo "601 912 ..."
Pytałbym się o to, bo poprzedni właściciel mojego samochodu zmieniał silnik (oraz była cięta instalacja elektryczna). Ten "nowy" silnik ma np. łapę mocowania sprężarki klimy i inne rzeczy których mógł nie mieć stary. Chciałem kupić coś, co lepiej kupić w ASO, a tak to lipa - bez numeru silnika straciło to sens.
dzięki za każdą cenną wskazówkę
1
numer silnika 2.0D (OM601) - gdzie szukać? (zdjęcia)
Rozpoczęty przez XM, lip 02 2010 21:44
10 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 02 lipca 2010 - 21:44
#3
Napisano 06 lipca 2010 - 21:08
Wieeelkie dzieki! :D
O to mi właśnie chodziło! Do tej pory nie udało mi się znaleźć tematu z lokalizacją tego numeru.
Póki co tylko zajrzałem w to miejsce: ciasno, ciemno, a sam numer jest dość głęboko. Jeszcze go nie spisałem, bo widać ledwie fragment - resztę muszę odczyścić.
Obiecuję, że za dzień-dwa (zależnie od pogody) wstawię rzeczywiste zdjęcia z lokalizacją.
Jeszcze raz dzięki, życie mi ratujesz :) .
O to mi właśnie chodziło! Do tej pory nie udało mi się znaleźć tematu z lokalizacją tego numeru.
Póki co tylko zajrzałem w to miejsce: ciasno, ciemno, a sam numer jest dość głęboko. Jeszcze go nie spisałem, bo widać ledwie fragment - resztę muszę odczyścić.
Obiecuję, że za dzień-dwa (zależnie od pogody) wstawię rzeczywiste zdjęcia z lokalizacją.
Jeszcze raz dzięki, życie mi ratujesz :) .
#4
Napisano 10 lipca 2010 - 22:25
Obiecałem - to wstawiam zdjęcia. Dopiero teraz, bo żeby odczytać numer trzeba było odkręcić drugą część puszki na filtr powietrza (4 nakrętki na klucz "10", dobrze mieć nasadki na przedłużce) - bardzo łatwa sprawa, ale akurat nie miałem kluczy "na kiju".
U mnie numer był strasznie brudny. Myślałem, że wystarczy psiknąć jakimś WD-40 i zetrzeć, ale nic to nie dało. Przydał się 30-centymetrowy patyk i kilka szmatek nasączonych acetonem - dopiero po tym coś widać. Od razu mówię, że nie da się tego zrobić na szybko, bo nie da się tam wsadzić ręki - bez jakiegoś pręta/patyka i ściereczek nie ma co zaczynać.
Tak to wyglądało:
Jak widać, cyfra "zero" w pierwszej liczbie (601) jest słabo odciśnięta. Czy fabrycznie? Nie wiem. Trochę dziwne, ale ok, załóżmy że nie miał nic majstrowanego przy numerach.
Jeszcze raz wielkie dzięki kolego Jackie01 :) .
Czy mógłbyś jeszcze powiedzieć z jakiej książki był rysunek, który dałeś na forum? Z "sam naprawiam" czy z książki wydawnictwa "AUTO". Z pewnością nie jest to z WKŁ, bo taką akurat mam...
U mnie numer był strasznie brudny. Myślałem, że wystarczy psiknąć jakimś WD-40 i zetrzeć, ale nic to nie dało. Przydał się 30-centymetrowy patyk i kilka szmatek nasączonych acetonem - dopiero po tym coś widać. Od razu mówię, że nie da się tego zrobić na szybko, bo nie da się tam wsadzić ręki - bez jakiegoś pręta/patyka i ściereczek nie ma co zaczynać.
Tak to wyglądało:
Jak widać, cyfra "zero" w pierwszej liczbie (601) jest słabo odciśnięta. Czy fabrycznie? Nie wiem. Trochę dziwne, ale ok, załóżmy że nie miał nic majstrowanego przy numerach.
Jeszcze raz wielkie dzięki kolego Jackie01 :) .
Czy mógłbyś jeszcze powiedzieć z jakiej książki był rysunek, który dałeś na forum? Z "sam naprawiam" czy z książki wydawnictwa "AUTO". Z pewnością nie jest to z WKŁ, bo taką akurat mam...
#5
Napisano 30 lipca 2010 - 07:55
Witam. Domyślam się, że w 300D numer silnika znajduje się w tym samym miejscu?
#6
Napisano 03 sierpnia 2010 - 07:50
Nie wszyscy na raz
PS. Już znalazłem
PS. Już znalazłem
#7
Napisano 03 sierpnia 2010 - 15:26
Myślę, że więcej osób ucieszyłoby się z informacji "gdzie znalazłeś", niż samego "znalazłem" - napisz czy jest w tym samym miejscu.
#8
Napisano 03 sierpnia 2010 - 15:34
XM napisał:
z książki wydawnictwa "AUTO"
#9
Napisano 03 sierpnia 2010 - 23:33
A sorry, faktycznie. Tak, jest w tym samym miejscu No i u mnie niestety jest inny niż w VINie, no ale przeżyję
#10
Napisano 12 lutego 2014 - 23:49
Się podepnę żeby nie zakładać kolejnego tematu
Chciałbym sprawdzić czy silnik zgadza się z tym co wyszedł z fabryki ale nie wiem gdzie szukać numerów, jest to W140 z silnikiem M104 tym z plastikowymi kolektorami ssącymi, pojemność 3.2.
Mógłby ktoś poratować foto ?
Z góry dzięki.
Z dołu też.
Chciałbym sprawdzić czy silnik zgadza się z tym co wyszedł z fabryki ale nie wiem gdzie szukać numerów, jest to W140 z silnikiem M104 tym z plastikowymi kolektorami ssącymi, pojemność 3.2.
Mógłby ktoś poratować foto ?
Z góry dzięki.
Z dołu też.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
W124 3.2 drgania silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rodrigez2206 |
|
||
S212 E200 CDI cieknie ciągle gdzie indziej... |
Mercedes C, E i CLK | Qba85 |
|
|