Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W124] Cieżko pali


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   MilUl


  • Postów: 40
  • Na forum od: 04 gru 2008
  • Miejscowość: Ruciane-Nida

Napisano 06 październik 2010 - 18:02

Witam , mam mercedes w124 2.3 benzyna (136km) , otóż , gdy auto jest zimne , ciężko pali , muszę potrzymać go na rozruszniku 15-20s aż odpali. Gdy odpali trzęsie nim i muszę troszkę go na obrotach przytrzymać (około 40sekund ) po czym zaczyna normalnie chodzić.Świece nowe , wszystkie filtry wymienione. Czy to może być od ssania ? Bo nie chodzi.

Pozdrawiam

#2 Offline   kubikulum


  • Postów: 254
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 październik 2010 - 20:00

Może być ssanie ewentualnie powietrze w przewodach paliwowych

#3 Offline   tytus


  • Postów: 87
  • Na forum od: 22 paź 2009
  • Miejscowość: jasnogórze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 październik 2010 - 20:45

Teraz jest zimno , więc ssanie powinno działać . Po odpaleniu powinien przez chwilę trzymać 1100 r/min , a potem zejść na 700. Sprawdź czy działa wtrysk rozruchowy. Wogule sprawdź czy elektronika działa , wyciągnij bezpiecznik z przekaźnika przepięciowego i zobacz czy będzie jakaś różnica. Jeżeli będzie , zanaczy działa. Wtedy skup się na wtryskiwaczu.

#4 Offline   MichalK


  • Postów: 12
  • Na forum od: 29 kwi 2011
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 maj 2011 - 19:08

witam, podepnę się bo mam identyczny problem. wczoraj bez zarzutu a dzisiaj prawie aku rozładowałem. Kolega MilUl chyba rozwiązał problem bo nie drąży ale michal nie jest taki bystry bo nie mam pojęcia gdzie jest "wtrysk rozruchowy" ani który bezpiecznik trzeba wypiąć. z góry bardzo dziękuje jeżeli ktoś pomoże.

#5 Offline   Krzysiek1wr


  • Postów: 71
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 maj 2011 - 19:28

chodzi o bezpiecznik w srebrnym przekaźniku za akumulatorem

#6 Offline   MichalK


  • Postów: 12
  • Na forum od: 29 kwi 2011
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 maj 2011 - 19:41

znalazłem. jutro go odłączę bo wymienię jeszcze przewody i poczekam na reakcje. Tylko jaka powinna być?

#7 Offline   mirow124


  • Postów: 66
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 24 maj 2011 - 20:05

witam,sprawdź jeszcze gniazdo tego przekaźnika lubi korodować ,a wtrysk rozruchowy ma taką niebieską wtyczkę (na środku kolektora )

#8 Offline   MichalK


  • Postów: 12
  • Na forum od: 29 kwi 2011
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 maj 2011 - 20:20

dzięki jutro wszystko posprawdzam i dam znać o efektach. pozdrawiam

#9 Offline   mirow124


  • Postów: 66
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 24 maj 2011 - 20:58

Krzysiek1wr napisał:

chodzi o bezpiecznik w srebrnym przekaźniku za akumulatorem
a jak twój

#10 Offline   MichalK


  • Postów: 12
  • Na forum od: 29 kwi 2011
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 maj 2011 - 20:25

sprawdziłem tan bezpiecznik jest ok, gniazdo też w porządku jest czyste. czy można jakimś domowym sposobem sprawdzić działanie tego wtrysku? kiedy do niego powinno dochodzić napięcie?

#11 Offline   Krzysiek1wr


  • Postów: 71
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 maj 2011 - 20:33

mirow124 napisał:

Krzysiek1wr napisał:

chodzi o bezpiecznik w srebrnym przekaźniku za akumulatorem
a jak twój
mój jeszcze nie rozbierałem bo nie mam za bardzo czasu, sprawdziłem tylko gniazdo bezpiecznika i trochę wyczyściłem dziś rano fajnie odpalił myślałem że już tak zostanie ale po powrocie z pracy to samo. teraz muszę się dowiedzieć coś o blokowaniu mi mocy (muli się) a czasem coś się odblokuje i idzie jak strzała

#12 Offline   mirow124


  • Postów: 66
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 25 maj 2011 - 21:00

Witam,napięcie ma wtrysku jest gdy kręcisz rozrusznikiem

#13 Offline   mirow124


  • Postów: 66
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 25 maj 2011 - 21:24

Krzysiek1wr napisał:

mirow124 napisał:

Krzysiek1wr napisał:

chodzi o bezpiecznik w srebrnym przekaźniku za akumulatorem
a jak twój
mój jeszcze nie rozbierałem bo nie mam za bardzo czasu, sprawdziłem tylko gniazdo bezpiecznika i trochę wyczyściłem dziś rano fajnie odpalił myślałem że już tak zostanie ale po powrocie z pracy to samo. teraz muszę się dowiedzieć coś o blokowaniu mi mocy (muli się) a czasem coś się odblokuje i idzie jak strzała
sprawdź filtr na wejściu zasilania do rozdzielacza,w środku jest taki malutki

#14 Offline   MichalK


  • Postów: 12
  • Na forum od: 29 kwi 2011
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 maj 2011 - 19:13

witam ponownie. ktoś mi kiedyś powiedział że mercedes musi klekotać że tylko diesel i chyba jest w tym trochę racji. Nie ogarniam już odpalania tego silnika sprawdziłem wszystko co mogłem i zacząłem próbować: z wyjętym bezpiecznikiem ze srebrnego przekaźnika pali tak samo jak z włożonym jednak z bezpiecznikiem na swoim miejscu a odłączonym wtryskiem startowym odpalił na dotyk . eureka mówię i wpiąłem z powrotem żeby mieć pewność a on znowu na dotyk i 2 i 3 raz zgupiałem przecież nic nie zrobiłem. poczekam aż ostygnie i spróbuje raz jeszcze. zostawił bym tak, złożył i cichutko zamknął maskę ale z moim szczęściem w pierwszej trasie mu się nawróci.
ps. nowe świece nowe przewody sprawdzony i wyczyszczony srebrny przekaźnik, podczas kręcenia rozrusznikiem na wtrysku startowym jest napięcie,wymyłem zawór powietrza dodatkowego. troche siara sie przyznać ale wszystko zaczeło sie po umyciu silnika :oops:

#15 Offline   MichalK


  • Postów: 12
  • Na forum od: 29 kwi 2011
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 maj 2011 - 19:15

a i jeszcze to bym sprawdzil " sprawdź filtr na wejściu zasilania do rozdzielacza,w środku jest taki malutki" ale nie wiem o co chodzi.

#16 Offline   mirow124


  • Postów: 66
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 26 maj 2011 - 21:47

a po co myłeś???
ten filtr jest na wejściu zasilania do rozdzielacza (ale u ciebie raczej to nie to )

#17 Offline   MichalK


  • Postów: 12
  • Na forum od: 29 kwi 2011
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 maj 2011 - 07:42

witam w piątek. mam plan żeby założyć inny srebrny przekaźnik od innego mercedesa wiem tylko że też 2.3 ,czy to dobry pomysł na wykluczenie tzw zimnego lutu??

#18 Offline   MichalK


  • Postów: 12
  • Na forum od: 29 kwi 2011
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 maj 2011 - 09:25

po wymianie przekaźnika reakcji nie ma. Metodą próbówki z kabelkiem stwierdziłem że wtrysk startowy działa przez sekundę po odpaleniu silnika. Nie wie ile czujników jest odpowiedzialnych za czas działania ale wydaje mi sie ze pierwszy to czujnik temp. Wczoraj po nagrzaniu wskazówka od temperatury zaczęła falować między 40 a 80???





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych użytkowników