Skocz do zawartości




Tylny most


40 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 stycznia 2011 - 11:53

Witam... Przyszedł czas na wymianę mojego mostu w :E Przełożenie 3.23. Rocznik 87. 2.0Benzyna 4 biegowy manual. Na co zwrócić uwagę przed kupnem mostu? Da się go jakoś sprawdzić bez wkładania do auta? Z góry dziękuje za pomoc.... Ps. Czy mosty do 190 z tych roczników czymś się różniły oprócz przełożenia?



#2 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 stycznia 2011 - 12:08

A czy nie lepiej wyremontować ten który masz?Kupisz staroć w stanie niezbyt znanym,pojeżdzisz z 50 tysięcy i znowu będziesz szukał.

#3 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 06 stycznia 2011 - 12:59

sarbel napisał:

A czy nie lepiej wyremontować ten który masz?
Były już opisywane takie akcje na forum. Zazwyczaj w postach pełnych smutku i zadumy... :smiech2: Wyremontować, jak to łatwo powiedzieć..lalala(brak podkładu muzycznego i po klimacie :smiech2: ).
Sprawa jest mocno skomplikowana. W teorii już wygląda to średnio, w praktyce...bałbym się na moście regenerowanym jechać poza zasięg "kolegi z linką na telefon".

#4 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 stycznia 2011 - 15:44

nie chodzi mi o regenerację, czyli leczenie syfu pudrem, tylko o remont.Dla mnie to zupełnie inne sprawy.Nie idzie o podpiłowanie,nadspawywanie,frezowanie i inne cuda ,tylko o zakup części i wymianę.Zdaję sobie sprawę że taka operacja nie jest tania,ale skuteczniejsza niż zakup jakiejś staroci.

#5 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 stycznia 2011 - 16:18

sarbel, Tu nie chodzi o samo kupienie części, wyjęcie starych i włożenie nowych. Tu chodzi o to, że tak naprawdę mało jest w polsce fachowców, którzy rozłożą most, wymienią uszczelnienia, łożyska i inne części nadające się do wymiany i później złożą most tak jak robi to fabryka, tam trzeba co do ułamków milimetra wycentrować poszczególne zębatki, bo ciut za ciasno albo ciut za luźno spasowane części skutkują dość szybką i nieuniknioną awarią mostu. I może być tak, że chłopak wyda kupę kasy na remont mostu i nie przejedzie nawet tych 50tys, o których piszesz.
Ja w swojej :smiech2: wymieniałem most bo ktoś wstawił most o zbyt małym przełożeniu i silnik nie miał siły rozpędzać auta tak jak powinien. Kupiłem most za 350zł, wymieniłem i jeżdżę od pół roku, raz na 2-3miesiące muszę dolać oleju do mostu bo są małe przecieki, ale nic nie wyje, nie stuka i wszystko jest ok. A szukanie mostu w idealnym stanie, bez wycieków itp to jak szukanie igły w stogu siana, nie pamiętam czy na tym forum czy na innym ale jeden użytkownik uparcie szukał mostu, który nie wyje i nie ma wycieków. Wymienił chyba 4szt kupując nawet takie po 800zł, i niestety nie trafił na taki, który byłby na prawdę w dobrym stanie.


P.S. michancio, mam most o przełożeniu 3,27, duża główka. Jakbyś był zainteresowany to odezwij się na PW. Stan ogólny ok, ale też ma małe wycieki i trzeba co parę miesięcy dolać oleju. Tanio oddam bo leży u mnie nie potrzebny, a tobie się przyda.

#6 Offline   FilipW


  • Postów: 1 372
  • Na forum od: 30 lip 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Napisano 06 stycznia 2011 - 16:34

No tak ale czy mosty ze 124 podejda do w201?A moze inaczej - ktore podejda a ktore nie?Wlasnie szukam do mojej mostu ale u mnie jest dopiero ciezko cos znalezc :smiech2: 3.91 do 190tki praktycznie nie da sie trafic. Bywaja od w124

#7 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 06 stycznia 2011 - 17:10

sarbel napisał:

nie chodzi mi o regenerację, czyli leczenie syfu pudrem, tylko o remont
No i dokładnie to samo miałem na myśli :smiech2: . Jakby w mostach zużywały się wyłącznie łożyska i uszczelnienia(co jak ma być dobre to wcale tanie nie jest) to życie byłoby piękne :zeby: ...Ziąbki, w ziąbkach sęk tkwi. Fachowcy są. Trafiają się ale bardzo, nader bardzo rzadko. Jak to prawdziwy spec to po rozebraniu wyjącego mostu dostaniesz prognozę po której będziesz się drzwi łapał, żeby nie upaść. Jak partacz to odetchniesz z ulgą, a padniesz za jakiś czas. roxa chyba miał właśnie taki przypadek -niecały 1000 pln, więc pozornie tanio za "fachowość", potem most poszedł do Manitou, a okazało się, że facio rozbierał stare i robił z kilku jeden(a pewnie mieszał części, bo szkoda coś wyrzucać).
Ukaniu -most zrobiony, skręcony...aż wybuchł pod autem. Też niby fachowcy...Inne przykłady na forum i w sieci, nie tylko dla MB, również niektóre Fordy, BMW, Audi (4x4), Polonezy to inna sprawa nieco(jakość materiałów i mosty wyjące już fabrycznie często)
Wszystko naprawy z rozbiórką...

KamillO124 napisał:

Tu nie chodzi o samo kupienie części,
Komplet porządnych części do naprawy całkowitej mostu...ciekaw jestem kwoty. Do zwykłego mostu bez ASD/ABS.
Jak już dojdzie do remontu to proponuję nakupić wódki, różańców i totemów, a potem spędzić czas na modłach i rytuałach za pewność ręki pana majstra :smiech2: . Koszta też nie będą balsamem na duszę...oby jednorazowe.

#8 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 stycznia 2011 - 20:14

A na co zwrócić uwagę przy kupnie drugiego?

#9 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 stycznia 2011 - 20:22

sarbel napisał:

tylko o zakup części i wymianę
tak z ciekawosci wejdz sobie w EPC, spisz numerki, przeskocz do cennika.... albo zapytaj/zadzwon do ASO. Pasc moze nie padniesz, ale z butow wyskoczysz na 99% jak Ci podadza cene za PRAWDZIWA NAPRAWE MOSTU :jump:

#10 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 06 stycznia 2011 - 20:23

Na to, by dało się na nim pojeździć przed zakupem -cisza ma być, luzy jak najmniejsze namacalne, suchy, ma mieć oleju stan, sprzedawca znany i uznany byłby ok....Jak przy zakupie auta go oceniaj. Wyjęty to możesz oglądać do bólu ale bez obciążenia podczas jazdy wiele się nie dowiesz.








Podobne tematy Zwiń