Przy tematach o silniku m104 na wtrysku HFM często przewija się temat wiązki elektryki silnika. Zilustruję o czym mowa:
Wiązka przebiega obok silnika, jak zaznaczone na foto. Spora jej część jest ukryta w plastikowym korytku, część idzie także "wgłąb silnika", do cewek zapłonowych.
Na tym foto widzimy też, jak wygląda oryginalna, nie naprawiana wiązka przewodów. Jeśli kupujemy samochód i ma właśnie taką wiązkę jak na foto, musimy się szykować na jej naprawę. Najlepiej, zanim jeszcze zacznie się dziać coś niepokojącego (falowanie obrotów, wypadanie zapłonów itp), bo wtedy może być już za późno.
Wiązka z wierzchu zawsze wygląda dobrze, szok następuje po wytachaniu całości na wierzch i odwinięciu izolacji:
W tym przypadku, na naprawie/wymianie wiązki się nie skończy. Uszkodzeniu zapewne uległ także sterownik silnika i/lub przepustnica. Sterowników silnika było kilkanaście rodzajów, zależnie, czy samochód miał katalizator, ASR, tempomat itp, czy to było 2.8 czy 3.2 l. Sterowniki produkował Bosch i VDO. Sterowniki te nie są zamienne między sobą (inna wtyczka). Dostępność sterowników jest praktycznie zerowa a jeśli nawet, ich ceny są bardzo wysokie. Dlatego lepiej za wczas zając się kablami, niż potem szukać sterownika, płacąc za niego wielokrotność ceny naprawy/wymiany wiązki silnika. Przepustnice też są inne dla samochodów z ASR/tempomatem lub bez tych wypasów.
Na koniec, tak może wyglądać naprawiona wiązka elektryki silnika:
Temat generalnie do FAQ, ale może ktoś coś jeszcze dopisze a potem całość się przerzuci.
0
[W124] Silnik M104 - uszkodzenia wiązki
Rozpoczęty przez Devcrk, mar 20 2011 16:50
12 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 20 marca 2011 - 16:50
#2
Napisano 21 marca 2011 - 10:50
każdy przewód ma tą samą grubość?
#3
Napisano 21 marca 2011 - 14:31
Nie, przewody mają rożną grubość, od 0,75 do chyba nawet 4mm (na wtryskiwacze, cewki)
#4
Napisano 21 marca 2011 - 18:07
Cieńsze przewody są do przepływki. Bodajże "jedynki" są do wtrysków, cewek itp. Jedyny grubszy przewód to jest zasilanie cewek, bo tym kablem idzie + na wszystkie cewki. U siebie dałem tam przewód o przekroju 2.5
#5
Napisano 21 marca 2011 - 18:35
U mnie jest 4mm ale to już po rzeźbie, w przepustnicy są przewody 0,5 oraz 1mm (zasilanie silnika regulatora).
#6
Napisano 21 lutego 2012 - 19:38
Znacie kogoś kto by się tego podjął ? POZNAŃ ?
2.8 w140
2.8 w140
Użytkownik Litwik edytował ten post 21 lutego 2012 - 19:38
#7
Napisano 22 lutego 2012 - 23:42
ja moge miec kogos ale 3city. podsylasz wiazke koleszka naprawia odsyła. jak co to pisz na prv
#8
Napisano 26 lutego 2012 - 15:37
Podaj koszta i kontakt do człowieka.
#9
Napisano 20 listopada 2014 - 23:51
Witam.
Prośba o odświeżenie tematu ponieważ zdjęcia są już nie dostępne pewnie dla tego że imageshack chcę opłaty za umieszczanie zdjęć na ich serwerach.
Tak więc proszę o reupload zdjęć na jakimś innym darmowym serwerze.
Pozdrawiam
Prośba o odświeżenie tematu ponieważ zdjęcia są już nie dostępne pewnie dla tego że imageshack chcę opłaty za umieszczanie zdjęć na ich serwerach.
Tak więc proszę o reupload zdjęć na jakimś innym darmowym serwerze.
Pozdrawiam
#10
Napisano 21 listopada 2014 - 00:02
Kolego,raczej watpliwe ze ktos tu je wrzuci ponownie.
Proponuje wejsc w galerie usera,ktory posiada m104 - zapewne pochwalil sie jwk wyglada wiazka u niego.
Proponuje wejsc w galerie usera,ktory posiada m104 - zapewne pochwalil sie jwk wyglada wiazka u niego.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|