Skocz do zawartości




- - - - -

zmiana w 124 ke-jetá na gaźnik pierburg 2ee


34 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   dekurz


  • Postów: 7
  • Na forum od: 26 paź 2009
  • Miejscowość: Białcz/Witnica
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Ex w124 m102 2.0 mit LPG rulezz

Napisano 01 lipca 2011 - 16:21

witam jak w temacie zamieniam wtrysk mechaniczny na gaznik pierburg 2ee z 190tki problem polega na tym ze mam wiazke od tego komputerka sterujacego gaznikiem ale pocieta w pare czesci i potrzebował bym schemat wiazki od kompa do gaznika czujnikow i co leci na auto pozdrawiam i czekam bardzo na odpowiedz dodam ze 3tydzien jestem bez auta pomozcie



#2 Offline   dekurz


  • Postów: 7
  • Na forum od: 26 paź 2009
  • Miejscowość: Białcz/Witnica
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Ex w124 m102 2.0 mit LPG rulezz

Napisano 01 lipca 2011 - 18:53

tak tylko dopisze ze jezeli ktos posiada takowa wiazke to niech pisze od razu bo naprawde bardzo pilny temat a pozatym słyszałem ze jest jeszcze opcja z gaznikiem 2e2 prosze o krotki opis ktory gaznik lepszy jak wiadomo moj mietek w gazie

#3 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lipca 2011 - 00:51

Dołączona grafika Dołączona grafika
kolorów kabli niestety nie mam, u siebie mam Stromberga 175cd (bez elektroniki)

#4 Offline   dekurz


  • Postów: 7
  • Na forum od: 26 paź 2009
  • Miejscowość: Białcz/Witnica
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Ex w124 m102 2.0 mit LPG rulezz

Napisano 02 lipca 2011 - 13:06

no takie opisy juz mam ale zalzy mi na opisie sczegulowym wiazki samej wiazki bo jakk pisalem jest w kawalkach chyba ze ktos posiada tkowa wiazke pozdro

#5 Offline   Marcinos76


  • Postów: 14
  • Na forum od: 29 mar 2011
  • Miejscowość: Chynów k. Grójca
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mitsubishi Colt 1.3 1989

Napisano 05 sierpnia 2011 - 17:54

Witam. Dekurz, kolektor pod gaźnik bez problemu pasuje do głowicy po k-jet? Słyszałem, że podobno głowica w m102 pod wtrysk to nie to samo co wersja pod gaźnik. Kwestia kanałów dolotowych w głowicy, faz rozrządu itd. Sam mam taki kłopot, że muszę wymienić silnik(m102 2.0), mam wersje na gaźniku pierburg 2ee i nie wiem czy kupować silnik na k-jet i przerabiać czy koniecznie musi to być motor pod gaźnik. Silnik na wtrysku w miarę łatwo kupić, na gaźniku już nie(w sensownym stanie). Słyszałem już różne opinie na ten temat i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Wiązki niestety nie mam na zbyciu. Powinien chodzić na tym gaźniku i bez tego nieszczęsnego ECU ale będzie trochę kulał na benzynie.

#6 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 sierpnia 2011 - 00:46

Kolektor pod gaźnik pasuje bez problemu do silnika "wtryskowego".
Marcinos76, dobrze słyszałeś,średnice i fazy rozrządu są inne, jeździłem silnikiem wtryskowym i gaźnikowym na 1szej generacji gazu
i gdyby mój silnik od wtrysku nie był tak sakramencko zajechany to już dawno chodził by z gaźnikiem zamiast
podpierać ścianę w garażu.
Do silnika wtryskowego poprostu wkładasz kolektor z gaźnikiem u tyle, pozostaje rozwiązać problem
pompki paliwowej bo wtryskowy silnik niema krzywki która napędza mechaniczną pompę.
Gdzieś na forum znajdziesz że trzeba wyjąć broka z głowicy do podgrzewania kolektora a ja pytam
"po cholerę" skoro wszystkie te akrobacje robi się do lpg a to paliwo woli zimny kolektor, do tego w pompę
wody trzeba by dać dodatkowy króciec a rozmiar gwintu jest inny niż w gaźnikowej (ale cała pompa pasuje).
Reasumując: kup silnik od wtrysku, załóż gaźnik i szerokiej drogi

#7 Offline   Marcinos76


  • Postów: 14
  • Na forum od: 29 mar 2011
  • Miejscowość: Chynów k. Grójca
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mitsubishi Colt 1.3 1989

Napisano 06 sierpnia 2011 - 17:29

Dzięki za odpowiedź. W takim razie muszę tylko pokombinować jak rozwiązać kwestię pompy paliwa.

#8 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 09 sierpnia 2011 - 11:18

Jeżeli koledze Dekurz wydaje się że będzie miał mniej problemów z 2ee niż z ke-jetronic to kolega jest w błędzie i to wielkim. A tak na marginesie niech żyje postęp technologiczny.

#9 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 sierpnia 2011 - 22:30

saturnin, po co ten spam, rzucasz hasła i na tym koniec, uzasadnij je merytorycznie.

#10 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 11 sierpnia 2011 - 11:29

Ale co tu uzasadniać jeżeli gażnik 2ee byłby lepszy od ke-jetronica to miałbyś go w mercedesie do dzisiaj, nad tym pracują sztaby inżynierów samochodowych i wydaje mi się ,że mają większą wiedzę w tym temacie. Mialem taki gażnik w audi - jedna wielka kupa. Koledze radzę powrót do ke.








Podobne tematy Zwiń