witam jak w temacie zamieniam wtrysk mechaniczny na gaznik pierburg 2ee z 190tki problem polega na tym ze mam wiazke od tego komputerka sterujacego gaznikiem ale pocieta w pare czesci i potrzebował bym schemat wiazki od kompa do gaznika czujnikow i co leci na auto pozdrawiam i czekam bardzo na odpowiedz dodam ze 3tydzien jestem bez auta pomozcie
0
zmiana w 124 ke-jetá na gaźnik pierburg 2ee
Rozpoczęty przez dekurz, lip 01 2011 16:21
34 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 01 lipca 2011 - 16:21
#2
Napisano 01 lipca 2011 - 18:53
tak tylko dopisze ze jezeli ktos posiada takowa wiazke to niech pisze od razu bo naprawde bardzo pilny temat a pozatym słyszałem ze jest jeszcze opcja z gaznikiem 2e2 prosze o krotki opis ktory gaznik lepszy jak wiadomo moj mietek w gazie
#4
Napisano 02 lipca 2011 - 13:06
no takie opisy juz mam ale zalzy mi na opisie sczegulowym wiazki samej wiazki bo jakk pisalem jest w kawalkach chyba ze ktos posiada tkowa wiazke pozdro
#5
Napisano 05 sierpnia 2011 - 17:54
Witam. Dekurz, kolektor pod gaźnik bez problemu pasuje do głowicy po k-jet? Słyszałem, że podobno głowica w m102 pod wtrysk to nie to samo co wersja pod gaźnik. Kwestia kanałów dolotowych w głowicy, faz rozrządu itd. Sam mam taki kłopot, że muszę wymienić silnik(m102 2.0), mam wersje na gaźniku pierburg 2ee i nie wiem czy kupować silnik na k-jet i przerabiać czy koniecznie musi to być motor pod gaźnik. Silnik na wtrysku w miarę łatwo kupić, na gaźniku już nie(w sensownym stanie). Słyszałem już różne opinie na ten temat i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Wiązki niestety nie mam na zbyciu. Powinien chodzić na tym gaźniku i bez tego nieszczęsnego ECU ale będzie trochę kulał na benzynie.
#6
Napisano 06 sierpnia 2011 - 00:46
Kolektor pod gaźnik pasuje bez problemu do silnika "wtryskowego".
Marcinos76, dobrze słyszałeś,średnice i fazy rozrządu są inne, jeździłem silnikiem wtryskowym i gaźnikowym na 1szej generacji gazu
i gdyby mój silnik od wtrysku nie był tak sakramencko zajechany to już dawno chodził by z gaźnikiem zamiast
podpierać ścianę w garażu.
Do silnika wtryskowego poprostu wkładasz kolektor z gaźnikiem u tyle, pozostaje rozwiązać problem
pompki paliwowej bo wtryskowy silnik niema krzywki która napędza mechaniczną pompę.
Gdzieś na forum znajdziesz że trzeba wyjąć broka z głowicy do podgrzewania kolektora a ja pytam
"po cholerę" skoro wszystkie te akrobacje robi się do lpg a to paliwo woli zimny kolektor, do tego w pompę
wody trzeba by dać dodatkowy króciec a rozmiar gwintu jest inny niż w gaźnikowej (ale cała pompa pasuje).
Reasumując: kup silnik od wtrysku, załóż gaźnik i szerokiej drogi
Marcinos76, dobrze słyszałeś,średnice i fazy rozrządu są inne, jeździłem silnikiem wtryskowym i gaźnikowym na 1szej generacji gazu
i gdyby mój silnik od wtrysku nie był tak sakramencko zajechany to już dawno chodził by z gaźnikiem zamiast
podpierać ścianę w garażu.
Do silnika wtryskowego poprostu wkładasz kolektor z gaźnikiem u tyle, pozostaje rozwiązać problem
pompki paliwowej bo wtryskowy silnik niema krzywki która napędza mechaniczną pompę.
Gdzieś na forum znajdziesz że trzeba wyjąć broka z głowicy do podgrzewania kolektora a ja pytam
"po cholerę" skoro wszystkie te akrobacje robi się do lpg a to paliwo woli zimny kolektor, do tego w pompę
wody trzeba by dać dodatkowy króciec a rozmiar gwintu jest inny niż w gaźnikowej (ale cała pompa pasuje).
Reasumując: kup silnik od wtrysku, załóż gaźnik i szerokiej drogi
#7
Napisano 06 sierpnia 2011 - 17:29
Dzięki za odpowiedź. W takim razie muszę tylko pokombinować jak rozwiązać kwestię pompy paliwa.
#8 Gość__
Napisano 09 sierpnia 2011 - 11:18
Jeżeli koledze Dekurz wydaje się że będzie miał mniej problemów z 2ee niż z ke-jetronic to kolega jest w błędzie i to wielkim. A tak na marginesie niech żyje postęp technologiczny.
#9
Napisano 09 sierpnia 2011 - 22:30
saturnin, po co ten spam, rzucasz hasła i na tym koniec, uzasadnij je merytorycznie.
#10 Gość__
Napisano 11 sierpnia 2011 - 11:29
Ale co tu uzasadniać jeżeli gażnik 2ee byłby lepszy od ke-jetronica to miałbyś go w mercedesie do dzisiaj, nad tym pracują sztaby inżynierów samochodowych i wydaje mi się ,że mają większą wiedzę w tym temacie. Mialem taki gażnik w audi - jedna wielka kupa. Koledze radzę powrót do ke.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] Srebrny przekaźnik - czy są zamienne |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szarik |
|
|
|
[W124] czyszczenie ALDY |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W124] PolnaMysz 3.0D 1991 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | PolnaMysz |
|
||
Podpięty [W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość__ |
|