Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Wiazka elektryczna sterownika silnika


29 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   lutano1


  • Postów: 16
  • Na forum od: 08 kwi 2012
  • Miejscowość: dortmund
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maja 2012 - 19:58

Wyświetl postUżytkownik lutano1 dnia 20 maja 2012 - 19:57 napisał





#22 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 20 maja 2012 - 20:02

Wyświetl postUżytkownik macmw dnia 20 maja 2012 - 19:26 napisał

Jak do tej pory kable z którymi mógłby być problem z kupieniem (ekranowane), zazwyczaj były dobre
a powiedz jeszcze, które są ekranowe w tej wiązce ?;>

#23 Offline   lutano1


  • Postów: 16
  • Na forum od: 08 kwi 2012
  • Miejscowość: dortmund
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maja 2012 - 20:03

ok To niedokonca tak jak piszesz, obetniesz stary kabel 2 cm od wtyczki ,a skad wiesz jak on w srodku wygloda ,to tak jak z przepustnica dasz nowa wiaske, a w przepustce sito i bedzie lipa z miodem

#24 Offline   lutano1


  • Postów: 16
  • Na forum od: 08 kwi 2012
  • Miejscowość: dortmund
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maja 2012 - 20:09

Wyświetl postUżytkownik pueblo dnia 20 maja 2012 - 20:02 napisał

a powiedz jeszcze, które są ekranowe w tej wiązce ? ;>


#25 Offline   lutano1


  • Postów: 16
  • Na forum od: 08 kwi 2012
  • Miejscowość: dortmund
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maja 2012 - 20:12

Kable ekranowe-wykonuje się tylko z żyłami okrągłymi. Każda żyła ma izolację, na której nawinięta jest warstwa taśmy metalizowanej lub folii aluminiowej, jak rozbiezesz wtyczki to zorientujesz sie ktore sa ekranowe

#26 Offline   yogh


  • Postów: 560
  • Na forum od: 08 lut 2010
  • Miejscowość: Chrzanów
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 200D OM601 1988r 4-manual

Napisano 20 maja 2012 - 20:25

lutano1, jak Ty te posty piszesz... wiekszosc zawiera tylko cytaty i ni jak mozna sie polapac o co w temacie chodzi...

#27 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 20 maja 2012 - 21:00

Wyświetl postUżytkownik lutano1 dnia 20 maja 2012 - 20:03 napisał

ok To niedokonca tak jak piszesz, obetniesz stary kabel 2 cm od wtyczki ,a skad wiesz jak on w srodku wygloda ,to tak jak z przepustnica dasz nowa wiaske, a w przepustce sito i bedzie lipa z miodem
Lutano, czytaj ze zrozumieniem, obcięcie 2 cm od wtyczki dotyczy tylko wtyczki 4-pin od temperatury dla modułu ECU, kable od przepustnicy robie od nowa,
jeśli chodzi o kable w środku przepustnicy to różnie z nimi bywa, ale wszystkich nie wymienisz bo musiałbyś rozebrać ją i potem złożyć a to już jest poważniejszy problem.

#28 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 20 maja 2012 - 21:08

Wyświetl postUżytkownik macmw dnia 20 maja 2012 - 21:00 napisał

obcięcie 2 cm od wtyczki dotyczy tylko wtyczki 4-pin od temperatury dla modułu ECU,
tutaj sie niestety nie zgodze, osattnio prowizorycznie naprawiałem wiązke wlasnie przy tym czujniku przy uzyciu termokurczy i niestety moje przewody sa zjedzone az do wtyczni, kawalki izolacji wrecz wysypaly sie z miejsca gdzie kable wchodza w plastik..

#29 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 20 maja 2012 - 21:27

Łopatologicznie: obcinasz kable 2cm, może być mniej jeżeli umiesz dobrze lutować i potem nasuwasz koszulki termokurczliwe o długości takiej aby zakryły lut i kawałek nowego kabla oraz cały pozostały kawałek oryginalnego kabla aż do samej wtyczki. Dla pewności możesz naciąć końcówkę koszulki żeby się odrobinę rozeszła na końcu przy samej wtyczce. Koszulki najlepiej takie aby jak najciaśniej wchodziły na nowy i stary kabel, dobrze też aby połaczenie lutowane było zrobione jak najcieniej.
Osobno koszulki dla każdego kabelka. Moją wiązkę robiłem dwa lata temu i chodzi bez zająknięcia do dzisiaj, a też po odsłonięciu izolacji zbiorczej, izolacje poszczególnych kabli rozsypały się na proszek.

#30 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 20 maja 2012 - 23:34

macmw ja doskonale rozumiem o czym piszesz, tylko u mnie izolacja rozsypała sie jakby w samej wtyczce.. a koszulki sie tam wcisnac nie da.








Podobne tematy Zwiń