Skocz do zawartości




- - - - -

Patent na problem w wolnymi obrotami na LPG


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   BOOSTER 190E


  • Postów: 4
  • Na forum od: 20 sie 2010

Napisano 28 września 2011 - 16:53

Chciałem się podzielić z wami pewnym odkryciem... bo nie znalazłem na forum podobnego "patentu".
Przerobiłem naprawdę wszystko w temacie ustawienia i regulacji w moim W201 1.8 LPG wolnych obrotów kończąc na wstawieniu regulatora minimum
wolnych obrotów firmy BRC ( tej firmy mam także reduktor,komputer Bingo-M )i dalej typowe objawy znane wszystkim zainteresowanym.
Jedyna różnica po wstawieniu owego regulatora była taka że jak się silnik nagrzał do temp.nieco powyżej 80 stopni to merc przestawał gasnąć na wolnych
obrotach na dojazdach do skrzyżowań,przejazdów kolejowych itp.i i obroty utrzymywały się na poziomie 950-1050 a czasami także 850-900.
Instalacja ma 16 miesięcy a problem w wolnymi obrotami zaczął mi się po 10-11 miesiącach jej użytkowania,i to mnie najbardziej irytuje bo przez te
10-11 miesięcy wszystko było idealnie i bez regulatora minimum BRC obroty na lpg i na pb nie falowały i utrzymywały się na poziomie 800-850.
Mój gazownik zrobił naprawdę wszystko a wiem że się zna na rzeczy bo jest inżynierem od różnych układów zasilania silnika i ma specjalizacje LPG i autoryzacje BRC i naprawdę zęby zjadł na instalacjach LPG w KE-Jetronic.Twierdzi że zawsze w tych trudnych przypadkach raz na kilka dni merc na gazie w KE-Jetronicu ma prawo zgasnąć ale nie codziennie jak mnie zaczęło się zdarzać w szczególności na zimnym silniku tj.20-30 stopni a z czasem i na gorącym co drugi trzeci raz gaśnie na skrzyżowaniach. A TERAZ "PATENT" na który wpadłem po wnikliwym analizowaniu zachowania się mojego silnika podczas jego pracy na jałowym biegu.
I TU PROSZĘ O POMOC jeżeli wiecie coś więcej na ten temat.Chodzi mi o ten mikrowyłącznik czy stycznik na końcu linki gazu.Na forum wyczytałem że jest
on od odcinania paliwa przy jezdzie na benzynie podczas hamowania silnikiem - a zastanawiam się czy nie pełni jeszcze jakiejś funkcji ponieważ jak go odłączam to nieznacznie obroty wzrastają tak do 900 najczęsciej między 850-950.I TERAZ NAJLEPSZE - od 5 dni jeżdżę tak z odpiętą wtyczką od niego,wywaliłem regulator minimum BRC
i ANI RAZU NIE ZGASŁ NA WOLNYCH OBROTACH ! obroty na zimnym silniku 950-1000 a na gorącym 850-900-950 trochę w tych granicach pływa ale
NIE GAŚNIE !

Nic wcześniej nie pomogło na wolne obroty na LPG - NA BENZYNIE WOLNE OBROTY SĄ W NORMIE 850-900 OD ZAWSZE ! - sprawdzone wszelkie szczelności i powymieniane elementy gumowe wystarczy zbliżyć do odgiętej do tyłu rury wlotu powietrza dłoń na 1 centymetr od wlotu i już przygasa i lekko się dusi,zawór powietrza dodatkowego wymyty w ropie i sprawdzony - potencjometr klapy oryginalny mój nie wytarty ustawiony na 0,76 V płynnie chodzi bo auto ma 122.000 przebiegu !!! sprowadzony z Holandii stan idealny ,żadnych wystrzałów nigdy nie miał,na tzw.U rurce pod spodem ma założoną taką śrubę jak do ręcznej regulacji gazu ( tu reguluje się dodatkowo powietrze )i to patent mojego gazownika żeby obroty nie miały tendencji go skakanie na 1300 do 1600 obrotów jak niektórzy mają taki problem i to chyba wszystko...

CO O TYM SĄDZICIE...teraz zostaje mi tylko sprawdzenie czy nie będzie mi więcej palił gazu bo paliwa wiadomo że ma prawo trochę więcej spalić
Spalanie do tej pory LPG - trasa od 9,35 l ekonomicznie ( 80-110 km/h) "sportowo" od 10,71 do 11,53 l( 110-180 km/h )



#2 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 28 września 2011 - 18:59

Też zauważyłem wpływ tego mikrowłącznika na obroty na LPG gdy go wciskałem do końca to silnik gasł na wolnych podczas pracy na LPG.Jest to włącznik od odcinania paliwa przy hamowaniu silnikiem cut-off podejrzewam że ma wpływ na regulator wolnych obrotów. Sprawdzałeś szczelnosć dolotu, szczególnie kalosz, uszczelniacze wtryskiwaczy.Mi też gasł z początku ale pomógł regulator minimum, tą śrubę bym wywalił, może za mała dawka LPG na wolnych , krokowiec od LPG inne ustawienia. Mam AL 700 i reduktor emmegas 2 lata i obroty spoko trzyma.Jeszcze przy przepustnicy jest czujnik położenia sprawdz czy jest sprawny.

#3 Offline   Achilles1990


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 maja 2012 - 18:33

Faktycznie działa :) Nie wpływa to negatywnie na spalanie ?

#4 Offline   Andrzejkudowa


  • Postów: 255
  • Na forum od: 27 paź 2009
  • Miejscowość: Kudowa-Zdrój
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200D
  • Inne auto:Ford Sierra OHC EFI, Audi 80

Napisano 03 maja 2012 - 19:26

A nie lepiej podpiąć "regulator wolnych obrotów i mikrowłącznik od cięgna gazu" pod przekaźnik podpięty pod centralkę który przy przełączeniu na gaz odcinałby je ?

#5 Offline   romek1007


  • Postów: 3
  • Na forum od: 24 paź 2012
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 października 2012 - 12:00

Witam, chciałem się zapytać jak się sprawa ma?
czy spalanie wzrosło? czy już nie gaśnie? itd.
pozdrawiam

#6 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 października 2012 - 16:06

Kombinowanie jak koń pod górę. Dla stablinych wolnych obrotów na LPG stosuje się stop-ke, znany też jako PD30.
Nic więcej nie trzeba, żadnego rzeźbienia.

Warunek konieczny to to aby na PB wszystko było OK.

#7 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 października 2012 - 15:30

Odpięcie mikrowyłącznika na pewno podniescie spalanie PB. Ktoś już pisał, że to mu pomogło, ale nie wiem na jakiej zasadzie, może ten mikrowyłącznik steruje też zaworem powietrza na wolnych obrotach.

Ja mam taki problem, że reduktor w niskiej temp. podaje za dużo gazu. Do tego stopnia, że jak ostatnio przymroziło, mieszanka była tak bogata, że nie chciała się palić.

Ciekawostka: ostatnio na allegro widziałem 190 z sekwencją.

#8 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 29 października 2012 - 22:55

Da się wrzucić sekwencję do KE-jeta. Niestety to bardzo trudna i pracochłonna operacja

#9 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 października 2012 - 22:59

W dziale LPG jest o tym temat.

Użytkownik Lord Zekanda edytował ten post 30 października 2012 - 18:21


#10 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 listopada 2012 - 11:29

Wyświetl postUżytkownik michal93 dnia 29 października 2012 - 22:55 napisał

Da się wrzucić sekwencję do KE-jeta. Niestety to bardzo trudna i pracochłonna operacja

Nie zgodzę się. Mi to zajęło 2 godziny :)
Dużo dłużej szukałem po allegro i forach gratów które tą sekwencją sterują.








Podobne tematy Zwiń