Skocz do zawartości




- - - - -

Ustawienie potencjometra klapy w KE-Jetronic na LPG


61 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 grudnia 2013 - 18:24

Przy zastosowaniu stop ke ciśnienie w rozdzielaczu jest takie jak na benzynie, w dolnych komorach tylko jest zwiększone przez eha. Membrana dociska te ceramiczne chyba talerzyki do wlotu do wtryskiwaczy i tym sposobem zamyka dopływ. Przecieki benzyny przy spot ke mogą być spowodowane uszkodzeniem eha, rozregulowanym rozdzielaczem (śrubki pod spodem imo) i lejącymi wtryskiwaczami, nie wiem jak jest ze szczelnością tych talerzyków i wylotów. Poza tym przez uszczelkę tłoczka będzie kapało to kalosza.

Ktoś jeszcze wpadł na pomysł mechanicznego zablokowania ramienia przepływomierza i zaworów przed każdym wtryskiwaczem.



#22 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 23 grudnia 2013 - 19:09

Wytłumacz mi kolego to jak silnik ma pracować z unieruchomionym ramieniem przepływomierza .? :D

#23 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 grudnia 2013 - 14:47

Na lpg, jakiś mechanizm go wtedy blokuje na dole.

#24 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 24 grudnia 2013 - 16:02

Jak go zablokujesz to niby jak to ma działać? dokładniej wytłumacz . Bo jak dla mnie to klapa musi cały czas pracować , bo sterownik wie za pośrednictwem potencjometru wie ile silnik powietrza zasysa w danej chwili . No chyba że gaz I gen masz no to wtedy może by to jakoś działało.

#25 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 26 grudnia 2013 - 21:50

Panowie jeszcze jedna uwaga.
Klapa przepływomierza nie ma żadnej sprężynki powrotnej - opór stawia ciśnieniem nad głownym trzpieniem rozdzielacza.
Jeżeli pompa jest wyłączona to za chwilę ciśnienie w układzie spada i klapa sama opada na dół - i wtedy nie ma poprawnych wskazań z przepływomierza - jeżeli ktoś wykorzystuje ten sygnał do czegoś.
Napotkałem ten problem gdy próbowałem wykorzystać samą klapę, bez rozdzielacza.

#26 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 grudnia 2013 - 22:00

Wyświetl postUżytkownik szymtro dnia 26 grudnia 2013 - 21:50 napisał

Klapa przepływomierza nie ma żadnej sprężynki powrotnej - opór stawia ciśnieniem nad głownym trzpieniem rozdzielacza.
A zaglądałeś do środka? Ja jednak uważam że ma sprężynkę.

Dołączona grafika Dołączona grafika

#27 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 27 grudnia 2013 - 12:32

Dzisiaj rozebrałem swoją starą całkowicie - nie było żadnych sprężynek.
Silnik miał oznaczenie 102.962 ale nie mam pewności że ktoś kiedyś już nic nie kombinował

#28 Offline   Zielonalatarnia


  • Postów: 101
  • Na forum od: 14 lut 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 marca 2014 - 19:22

możecie mi wytłumaczyć gdzie mam podpiąć miernik żeby odczytać jakie mam wartości na gazie i na benzynie? jestem trochę zielony. I jakimi ,,pokrętłami" mam regulować te wartości,

#29 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 11 marca 2014 - 19:56

Chodzi Ci o ustawienie potencjometra ? Jeśli tak to ustawiasz miernik na zakres 0-1V jeden biegun miernika dajesz na środkowy pin potencjometru a drugi biegun dajesz na górny pin. Wtyczki z potencjometra nie zdejmujesz tylko odsuwasz ją na tyle żebyś mógł miernikiem się wpiąć. Reguluje się zmieniając jego położenie śruby ukryte są pod zaślepkami ( fasolki takie). Przy regulacji wykonywać trzeba baaardzo delikatne ruchy , oczywiście wszystko stroisz na benzynie na biegu jałowym około 750-800obr

#30 Offline   Zielonalatarnia


  • Postów: 101
  • Na forum od: 14 lut 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 marca 2014 - 21:12

Dziekuję bardzo, za precyzyjną odpowiedz :hooray:
Rozumiem że temperatura silnika musi być opytmalna? (ok 80 stopni) czy nie ma to znaczenia ?
Najpierw ustawiam na benzynie a potem przełączam na LPG?








Podobne tematy Zwiń