Witam jestem posiadaczem w124 z automatyczna klimatyzacja z jednym wentylatorem od początku kupna auta (jakieś 4 lata temu) klimatyzacja nie chodziła (standardowy tekst sprzedającego że "wystarczy tylko nabic")
Uznałem że pora się za nią wziąc, lecz po drodze jakieś 2 lata temu rozwaliłem chłodnicę klimatyzacji i ją wymontowałem zabezpieczając jednak wszystkie rurki żeby nie przedostawał się do nich jakikolwiek syf. Efekt jest taki że nie mam chłodnicy za to mam sprężarkę która przez 4 lata nie była włączana oraz kompletna i sprawną (mam nadzieje) instalację klimatyzacji zamontowaną w aucie.
Mam kilka pytań odnośnie zasady działania klimatyzacji i poszczególnych ich podzespołów zanim wydam trochę kasy na reaktywacje klimatyzacji (nowa chłodnica, osuszacz i Bóg wie co jeszcze)
w aucie mam zamontowany taki kompresor
Wstępnie go sprawdziłem i po podłączeniu na krótko prawego pinu elektromagnes się załącza i ładnie sprzęga
Pytanie numer 1: Od czego są 2 pierwsze piny od lewej strony?
tutaj jest natomiast kostka od tych pinów (zielono-czarny kabelek załącza elektromagnes)
Pytanie numer 2: Czy w tej kostce powinno byc jakieś napięcie ?? sprawdzałem miernikiem podczas przełączania przycisków na panelu i nie było żadnej reakcji miernika cały czas pokazywał 0.1 - 0.2V
Pytanie numer 3: Od czego jest ta czerwona kostka przykręcona do osuszacza?
Pytanie numer 4: Co to jest i czy ma to jakikolwiek związek z klimatyzacja?? Ponieważ dowiedziałem się że pod lewą lampą znajduję się jakiś porcelanowy bezpiecznik który odpowiada za pracę wentylatora(?)
Na co jeszcze zwrócic uwagę reaktywując klimatyzację?? czy jest coś co mogę na tym etapie jeszcze sprawdzic?? za wszelkie sugestię będę bardzo wdzięczny
4
[w124] Klimatyzacja automatyczna Climatronic - reaktywacja
Rozpoczęty przez myagi, kwi 21 2012 15:56
62 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 21 kwietnia 2012 - 15:56
#2
Napisano 21 kwietnia 2012 - 20:40
Ad. 1-2
Ja na schematach od kompresora mam następujące kolory przewodów:
- zielony-niebieski - sprzęgło elektromagnetyczne kompresora
- biały-niebieski oraz czerwony-niebieski - czujnik prędkości obrotowej kompresora
A zatem nie powinno być raczej napięcia na pozostałych pinach. Linie te służą do odczytu obrotów kompresora. Nie wiem, czy czujnik jest typu indukcyjnego czy Halla.
Ad. 3
Czerwony czujnik ciśnienia - odpowiada za włączanie wiatraka.
Drugi czujnik ciśnienia (pionowe styki) - włączanie kompresora.
Ad. 4
Jest to rezystor elektrycznego wentylatora klimatyzacji (od frontu auta). Wystarczy, że sprawdzisz jego rezystancję - powinna być niewielka (kilka Ohmów jak sądzę)
Inne rady:
- sprawdź i ew. przelutuj w przypadku problemów sterownik klimy pod panelem drewnianym - zimne luty się tam czasem pojawiają
- sprawdź i ew. przelutuj zawór podciśnień do klap (http://www.peachpart...mateVacuumValve)
- sprawdź szczelność i ew. wymień silowniki podciśnieniowe do klap (zdarza się, iż guma w nich się sypie)
Tyle mi przychodzi do głowy
Ja na schematach od kompresora mam następujące kolory przewodów:
- zielony-niebieski - sprzęgło elektromagnetyczne kompresora
- biały-niebieski oraz czerwony-niebieski - czujnik prędkości obrotowej kompresora
A zatem nie powinno być raczej napięcia na pozostałych pinach. Linie te służą do odczytu obrotów kompresora. Nie wiem, czy czujnik jest typu indukcyjnego czy Halla.
Ad. 3
Czerwony czujnik ciśnienia - odpowiada za włączanie wiatraka.
Drugi czujnik ciśnienia (pionowe styki) - włączanie kompresora.
Ad. 4
Jest to rezystor elektrycznego wentylatora klimatyzacji (od frontu auta). Wystarczy, że sprawdzisz jego rezystancję - powinna być niewielka (kilka Ohmów jak sądzę)
Inne rady:
- sprawdź i ew. przelutuj w przypadku problemów sterownik klimy pod panelem drewnianym - zimne luty się tam czasem pojawiają
- sprawdź i ew. przelutuj zawór podciśnień do klap (http://www.peachpart...mateVacuumValve)
- sprawdź szczelność i ew. wymień silowniki podciśnieniowe do klap (zdarza się, iż guma w nich się sypie)
Tyle mi przychodzi do głowy
#3
Napisano 21 kwietnia 2012 - 21:17
dziękuje kolego mdymczyk za porady i informacje, lecz co do 4 pytania dotyczącego rezystora nie wiem jak to sprawdzic, jak mogłbyś bardzo łopatologicznie napisac gdzie co do czego dotknąc i w jakich granicach powinny byc właściwe pomiary (dotykam tylko tych śrubek krzyżakowych czy coś innego?)
czy idzie jakoś sprawdzic czujniki bez nabitej klimy czy pracują właściwie??
czy idzie jakoś sprawdzic czujniki bez nabitej klimy czy pracują właściwie??
#4
Napisano 21 kwietnia 2012 - 21:37
Co do rezystora - znalazłem następującą informację na temat jego rezystancji:
Generalnie potrzebujesz multimetru uniwersalnego i na zakresie Ohmów (symbol - grecka omega), zwykle będzie to 200, przykładasz końcówki do tych śrubek. Ważne, żebyś trochę śrubokrętem odczyścił nalot, bo na pewno są zaśniedziałe. Miernik powinien pokazać coś około 0.5-1 Ohm. Ważne, by nie pokazywał całkowitego rozwarcia przewodów.
Co do czujników - nie wiem, nie znam się na tym akurat. Pewne jest, że czujniki te reagują na bardzo wysokie ciśnienia i trudno będzie je sprawdzić na stole.
Cytat
The ckt values of R15 (MB PN: 000 158 37 45) is 0.9 ohms and R15/1 (MB PN: 000 158 39 45) is 0.6 ohms
Generalnie potrzebujesz multimetru uniwersalnego i na zakresie Ohmów (symbol - grecka omega), zwykle będzie to 200, przykładasz końcówki do tych śrubek. Ważne, żebyś trochę śrubokrętem odczyścił nalot, bo na pewno są zaśniedziałe. Miernik powinien pokazać coś około 0.5-1 Ohm. Ważne, by nie pokazywał całkowitego rozwarcia przewodów.
Co do czujników - nie wiem, nie znam się na tym akurat. Pewne jest, że czujniki te reagują na bardzo wysokie ciśnienia i trudno będzie je sprawdzić na stole.
#5
Napisano 21 kwietnia 2012 - 21:47
Jutro zabiorę się do tego pomiaru i napisze co i jak - tyle umiem
idzie tą rezystor jakoś rozkręcic?? jest tam jakiś bezpiecznik czy jest to cały nierozbieralny element??
kiedy tak właściwie powinien się załączyc wiatrak przed chłodnica??
idzie tą rezystor jakoś rozkręcic?? jest tam jakiś bezpiecznik czy jest to cały nierozbieralny element??
kiedy tak właściwie powinien się załączyc wiatrak przed chłodnica??
#6
Napisano 21 kwietnia 2012 - 22:53
Jest to nierozbieralny element, nie ma tam bezpiecznika.
Najlepiej, żeby ktoś to potwierdził, ale wydaje mi się, że wiatrak od klimy jest w osobnym czarnym pudełeczku gdzieś w okolicach kielicha lewego przedniego amortyzatora. Ale nie dam głowy, że to ten. W każdym razie sprawdź
Powinien się załączyć w dwóch sytuacjach:
- odpowiednie ciśnienie w układzie klimatyzacji, ale tutaj łatwo sprawdzić, bo po odłączeniu wtyczki z czujnika powinien wystartować, jutro sprawdzę, czy tak na pewno jest
- podwyższona temperatura silnika (ponad 110*C), wtedy wiatrak ten 'awaryjnie' chłodzi silnik obok wiatraka na sprzęgle wiskotycznym
Najlepiej, żeby ktoś to potwierdził, ale wydaje mi się, że wiatrak od klimy jest w osobnym czarnym pudełeczku gdzieś w okolicach kielicha lewego przedniego amortyzatora. Ale nie dam głowy, że to ten. W każdym razie sprawdź
Powinien się załączyć w dwóch sytuacjach:
- odpowiednie ciśnienie w układzie klimatyzacji, ale tutaj łatwo sprawdzić, bo po odłączeniu wtyczki z czujnika powinien wystartować, jutro sprawdzę, czy tak na pewno jest
- podwyższona temperatura silnika (ponad 110*C), wtedy wiatrak ten 'awaryjnie' chłodzi silnik obok wiatraka na sprzęgle wiskotycznym
#7
Napisano 22 kwietnia 2012 - 00:23
Użytkownik mdymczyk dnia 21 kwietnia 2012 - 22:53 napisał
bo po odłączeniu wtyczki z czujnika powinien wystartować
Czujników obok odwadniacza/filtra bez ciśnienia w układzie nie sprawdzisz.Proponuję ci wymienić sam odwadniacz póki układ jest rozszczelniony-będziesz miał to z głowy.
#9
Napisano 22 kwietnia 2012 - 16:29
Zbiornik cieczy/odolejacz?? Nie pamiętam dokładnie. To nie jest integralna część kompresora-można to odkręcić. Jak odkręcisz wszystkie przewody czynnika od sprężarki to ten zbiorniczek zostanie z przewodami
#10
Napisano 25 kwietnia 2012 - 23:48
koledzy a co z oringami?? chyba wypadało by kupic nowe czy ktoś wie gdzie pytac oraz ile taka przyjemnosc może kosztowac??
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
Klimatyzacja w201 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gwiazda424 |
|
|
|
[W201] Problem z nawiewem-klimatyzacja automatyczna. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tomuss1980 |
|
||
Podpięty Automatyczna skrzynia biegów - budowa i zasada działania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wojtek81 |
|
|
|
W124.Klima automatyczna załącza się i włącza samoistnie. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Przemek84 |
|