Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] Tulejka centrująca wału - wytrzymuje ok5000km


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   misiek69mb


  • Postów: 37
  • Na forum od: 30 gru 2007
  • Miejscowość: bukowno

Napisano 30 grudzień 2007 - 18:18

cześć panowie,
Jeżdże moją E-Klassą jez 7 miesięcy i nie moge poradzić sobie :poklon: (prawdopodobnie z wałem). Po kupieniu tego auta drgania doprowadzały do odkręcania sie śrub mocujących wał do skrzyni i luzowania wałka atakującego w moście przyczyną była wybita tulejka centrująca wału napędowego. Po jej wymianie problem zniknał na jakieś 5000km po czym powoli wibracje zaczeły powracać i tak tulejke wymieniłem jeszcze raz i znowu. Po przejechaniu podobnej odlełości zaczynam odczuwać te same objawy. Najbardziej czuć je od 100do 140 km/h na piątym biegu i na luzie a na czwartym troche mniej może ktoś coś poradzi bo to bardzo dobre auto, ale te wibracje nie dają przyjemności z jazdy :ok: :/

MOD: Poprawiono tytul. Prosze przed wyslaniem posta choc RAZ GO PRZECZYTAC uzywajac opcji "Podglad".

#2 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 grudzień 2007 - 18:36

misiek69mb napisał:

drgania doprowadzały do odkręcania sie śrub mocuących wał do skrzyni i luzowania wałka atakującego w moście przyczyną była wybira tulejka centrująca wału napędowego

:shock: Jak to mozliwe, ze walek atakujacy sie poluzowal? Co to jest "tulejka centrujaca"? Domyslam sie, ze chodzi o podpore walu/lozysko - zgadza sie?

Moim zdaniem masz nie wywazony wal lub ktos zlozyl zle go zlozyl. W takim przypadku (podejrzewam) wibracje moglyby cos uszkodzic. Zastanawim sie jednak jak mozna z czyms takim jezdzic by doprowadzic do "poluzowania" ataku w moscie :coto:. Pamietaj, ze na wale naniesione sa znaki, ktore musza pasowac do siebie (na obu polowkach).

#3 Offline   Borat


  • Postów: 2907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 grudzień 2007 - 18:36

misiek69mb, jak wyglada podpora wału? sprawdz czy 2 części wału zostału dobrze ze soba skręcone (są takie znaki - trójkąty - które muszą się zejść). Wg mnie przyczyna tkwi w złym wyważeniu wału.

Charlie9, tulejka centrująca to nr 14 z rysunku --> klik

#4 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 grudzień 2007 - 18:44

Borat napisał:

tulejka centrująca to nr 14 z rysunku

No tego jeszcze nigdy nie wymienialem :oops:

Zgadzamy sie jednak co do wywazenia walu jako prawdopodobnej przyczyny klopotow kolegi :poklon:

#5 Offline   misiek69mb


  • Postów: 37
  • Na forum od: 30 gru 2007
  • Miejscowość: bukowno

Napisano 30 grudzień 2007 - 19:55

Panu od ktorego kupiłem auto najwyrazniej nie przeszkadzały te drgania(a samochodem nie dało się jechać więcej niż 70). Kiedy kilka dni po kupnie wyciągnąłem wał to zmosiężnej tulejki został tylko ślad ze powinna tam być, a most miał luz na ataku więc chciałem go sprubować dociągnąc, ale śruba buła tak lużna, ze nie trzeba było używac siły żeby ja ruszyć. Teraz z mostem nie ma problemu ale tulejka robi się owalna. A macie może jakieś zdięcie jak wygłądają te znaki do składania wału? podpora wygląda ok.

#6 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 30 grudzień 2007 - 21:45

misiek69mb napisał:

zmosięrznej tulejki

Tulejka jak najbardziej ważna sprawa, ale czy ktoś nie przestawił wału?

#7 Offline   Borat


  • Postów: 2907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 grudzień 2007 - 21:51

misiek69mb, poszukaj tematu o podporze wału. Z tego co pamietam to wstawialiśmy tam z kolegami dokladny rysunek z WIS wału na którym dokładnie pokazane jest ustawienie poszczególnych części wału.

#8 Offline   misiek69mb


  • Postów: 37
  • Na forum od: 30 gru 2007
  • Miejscowość: bukowno

Napisano 31 grudzień 2007 - 13:32

Niestety nie potrafie odnaleźć tego postu jak prawidłowo złożyc wał, ale w środe wymontuje go i jade do warsztatu gdzie wyważają wały. Podobno samo wyważenie ma mnie kosztować 250zł+tulejka. Zobaczymy. A DZIŚ DLA WSZYSTKICH UDANEJ ZABAWY :/ :) I SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!!!!

#9 Offline   Borat


  • Postów: 2907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 grudzień 2007 - 15:03

Mam nadzieje ze przynajmniej próbowałeś znaleźć...

topics2/w124-wal-skrzynia-chrobotanie-vt418.htm?highlight=wa%B3

Zamiasty wywalic 250 zl najpierw zejdz pod auto i sprawdz czy dobrze jest ustawiony wał. Jak nie to mozesz od razu wyjmowac i ustawiac czesci wału tak jak powinny.

#10 Offline   misiek69mb


  • Postów: 37
  • Na forum od: 30 gru 2007
  • Miejscowość: bukowno

Napisano 31 grudzień 2007 - 17:28

SZUKAŁEM poswięciłem temu ponad godzine i przyznam ze czytałem początek tego postu nawet, ale (kto by mi kazał przeczytać go do konca) sorki NASTĘPNYM RAZEM POSTARAM SIE BYĆ BARDZIEJ SPOSTRZEGAWCZY. Ale z tego co pamiętam to właśnie w ten sposób starałem sie go złożyć ale głowy nie daje. Postaram się jutro to sprawdzić na 100%. Mam nadzieje, że jednak jest zle złożony :pop: bo jak nie to lipa. Zauważyłem tez wyciek ze skrzyni spod wałka na którym jest krzyżak oby to nie było cos poważniejszego :cry:

#11 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 01 styczeń 2008 - 21:44

misiek69mb napisał:

wyciek ze skrzyni spod wałka na którym jest krzyżak

Bezpośredno przy skrzyni nie ma krzyżaka, jest przecież sporo dalej. Ten wyciek spowodowany jest pewnie zużyciem uszczelniacza. Wisze też że tulejka nie jest jedna i z przodu powinna wystawać dla tego silnika i skrzyni 30 mm a tylna 24,9 mm. Myślę że trzeba wał złożyć zgodnie z zaleceniami a nawet poświęcić się i dać go do wyważenia. Zwróć uwagę również na montaż przegubów elastycznych (napis Diese Seite zur Gelekw)

#12 Offline   misiek69mb


  • Postów: 37
  • Na forum od: 30 gru 2007
  • Miejscowość: bukowno

Napisano 02 styczeń 2008 - 20:39

No juz po robocie :slinka: . Pan w Mysłowicach który ma warsztat zajmujący się wyważaniem wałów po godzinie ogdzin stwierdził że wał jest ok. CAŁˇ wine zwalił na łącznik skrzyni z wałem z którego po odkręceniu prawie same wypadły tulejki metalowe (nawet nie miałem pojęcia że to jest takie wymęczone). Wymiana tulejki, nowy łącznik i podpora, NA RAZIE JEST OK :slinka: ZOBACZYMY ZA 5000 :star:

#13 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 marzec 2009 - 20:10

Panowie ile kosztuje taka tuleja centrująca i czy są różne rozmiary tych tulei czy jeden rozmiar do wszystkich wałów?

[ Dodano: Czw Mar 19, 2009 20:10 ]
To sam sobie odpowiem bo już wiem... W ASO tulejka centrująca do mojego 200D to koszt 250pln, zamienniki kosztują od 115 pln do 195 pln. W sumie droga sprawa...

#14 Offline   matrix_44


  • Postów: 816
  • Na forum od: 02 gru 2008
  • Miejscowość: Strzałkowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w169
  • Inne auto:Vectra A, Honda Civic VIII

Napisano 19 marzec 2009 - 20:29

No nie koniecznie. idzie też kupić wyrób za 90 zł. (3tys i do kosza) na szczescie mi oddali kase w ramach gwarancji.

#15 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 marzec 2009 - 21:36

matrix_44 napisał:

3tys i do kosza
czyli droga sprawa :mrgreen: Jak co 3 tysie trzeba się babrać i kupować następną... Zwłaszcza jeżeli kupisz oryginał i też ci go wywali po małym przebiegu :E

#16 Offline   matrix_44


  • Postów: 816
  • Na forum od: 02 gru 2008
  • Miejscowość: Strzałkowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w169
  • Inne auto:Vectra A, Honda Civic VIII

Napisano 19 marzec 2009 - 22:17

markusso77 napisał:

Zwłaszcza jeżeli kupisz oryginał i też ci go wywali po małym przebiegu
Przeważnie przyczyną jest to ze wał nie idzie w jednej linii z skrzynią.
Doradzam lepiej kupić używane :mrgreen: niż podróbkę.

#17 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 marzec 2009 - 22:32

matrix_44 napisał:

Doradzam lepiej kupić używane niż podróbkę.

Chodzi ci o używaną tulejkę? Jeżeli tak to raczej nie możliwe jest jej zdemontowanie z wału bez jej uszkodzenia :mrgreen: Więc pozostaje jedynie nowy oryginał lub super zamiennik np.Lemfordera za prawie 200pln...

#18 Offline   matrix_44


  • Postów: 816
  • Na forum od: 02 gru 2008
  • Miejscowość: Strzałkowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w169
  • Inne auto:Vectra A, Honda Civic VIII

Napisano 19 marzec 2009 - 23:09

markusso77 napisał:

Lemfordera za prawie 200pln...
Chyba lepiej 1 LEM za 200 na 2 lata niż 3 podróby za 100?

#19 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 marzec 2009 - 23:50

roxa napisał:

idz w to Troche czasu wytrzyma.

Narazie muszę na spokojnie sprawdzić czy mam napewno którąś tuleję do wymiany. Na obecną chwilę wał który będzie zakładany na samochód jeździ w bagażniku i sukcesywnie kompletuję do niego osprzęt.

matrix_44 napisał:

Chyba lepiej 1 LEM za 200 na 2 lata niż 3 podróby za 100?

Jasne że lepiej kupić coś dobrego ale nadal podtrzymuję swoją opinię że jest to dosyć droga część patrząc na jej gabaryty i prostą konstrukcję, nie wspomnę o możliwości szybkiego jej uszkodzenia :star:

#20 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 marzec 2009 - 01:07

A ja najpierw ustalilbym przyczyne usterki - dlaczego tak szyko sie zuzywa. A jak juz bedzie wiadomo to raz zaplacisz za oryginal i masz spokoj.