Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Wymiana przedniego uszczelniacza wału korbowego


13 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   k4mi3n


  • Postów: 49
  • Na forum od: 26 lis 2017
  • Miejscowość: BE
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 kwietnia 2020 - 21:01

Czesc,


Fajnie , ze jest ten watek, sporo informacji i przede wszystkim zdjecia! Jednak mam nadal pytania do Was:

-Czy ktos moglby dac znac gdzie znajde ten czujnik predkosci obrotowej walu? Ten w ktory trzeba cos wsadzic, by go zablokowac..

-Jak wyglada i gdzie sie znajduje misterny klin 'polksiezyc' o ktorym mowa na forach? Jak zaradzic temu, zeby nie wpadl do miski? - dodam tu, ze informacje o nim kraza po internetowych forach i komentarzach na YT, jednak nie znalawlem nic na tym forum..

Użytkownik k4mi3n edytował ten post 08 kwietnia 2020 - 21:03




#12 Offline   rzel


  • Postów: 224
  • Na forum od: 07 sty 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 kwietnia 2020 - 21:53

Na pierwszym foto widzisz klin (koło pasowe już jest zdjęte). Ja ustawiłem wał tak, aby klin był na górze. Na drugim foto moja blokada - do starego koła pasowego dospawałem kawał płaskownika, śruba puściła bez problemu. Trzeba odkręcić kilka śrubek, zdjąć koło wielorowkowe i zamiast niego przykręcić to z dospawanym płaskownikiem. Być może łatwiej zablokować przez otwór czujnika wału, ale mój silnik go nie posiada, nie ma nawet fabrycznego otworu na niego.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Użytkownik rzel edytował ten post 08 kwietnia 2020 - 22:02


#13 Offline   k4mi3n


  • Postów: 49
  • Na forum od: 26 lis 2017
  • Miejscowość: BE
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 kwietnia 2020 - 08:45

Dzięki rzel. Pomysł ciekawy, trochę jak na tym filmie, tylko że tam gościu dorobił klucz:
https://youtu.be/5RJkICvXHHM

Ja niestety nie mam spawarki ani koła pasowego w zapasie..

Mam nadzieję że mam ten otwór do zablokowania, niestety nie wiem gdzie go w teorii szukać..

Widzę że masz przedlifta więc może u mnie jest inaczej.. oby!

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk



#14 Offline   k4mi3n


  • Postów: 49
  • Na forum od: 26 lis 2017
  • Miejscowość: BE
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2020 - 10:08

Wyświetl postUżytkownik k4mi3n dnia 08 kwietnia 2020 - 21:01 napisał

Czesc,


-Czy ktos moglby dac znac gdzie znajde ten czujnik predkosci obrotowej walu? Ten w ktory trzeba cos wsadzic, by go zablokowac..

-Jak wyglada i gdzie sie znajduje misterny klin 'polksiezyc' o ktorym mowa na forach? Jak zaradzic temu, zeby nie wpadl do miski? - dodam tu, ze informacje o nim kraza po internetowych forach i komentarzach na YT, jednak nie znalawlem nic na tym forum..

Okazalo sie ze u mnie nie bylo tego czujnika, musialem dorobic klucz jak na filmiku wyzej.

Jesli chodzi o ustawienie walu tak, zeby klin nie wpadl do miski, to nalezy przed rozpoczeciem pracy ustawic go tak, zeby na przedzialce na tlumiku drgan ustawiona byla pozycja DT.

Użytkownik k4mi3n edytował ten post 12 kwietnia 2020 - 10:09









Podobne tematy Zwiń