Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Wymiana przedniego uszczelniacza wału korbowego


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   wojtekw77


  • Postów: 133
  • Na forum od: 05 sty 2010
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 sierpnia 2011 - 20:25

Proszę o wskazówki jak wymienić przednie uszczelnienie wału korbowego (silnik OM601).
Przede wszystkim jak skutecznie unieruchomić piastę koła pasowego aby odkręcić centralną śrubę mocującą M18 ?
Czy ta śruba ma "prawy" czy "lewy" gwint ?
Czy łączenie wału i piasty koła uniemożliwia niewłaściwy montaż - to znaczy jest to tak skonstruowane, że da się to poskładać tylko w jeden właściwy sposób ?
Czy nowy uszczelniacz kupić od razu z przesuniętą wargą - chyba tak się to nazywa - tak aby miejsce uszczelnienia było przesunięte w stosunku do stanu poprzedniego?
Z góry dziękuje za wszelkie cenne wskazówki.



#2 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 20 sierpnia 2011 - 20:32

wojtekw77 napisał:

Przede wszystkim jak skutecznie unieruchomić piastę koła pasowego aby odkręcić centralną śrubę mocującą M18 ?


Są specjalne przyrządy, które wkłada się w miejsce zaślepki na końcu miski. Takie "grzebyki". Nie radzę blokować śrubokrętem, bo można uszczerbić wieniec.

wojtekw77 napisał:

Czy ta śruba ma "prawy" czy "lewy" gwint ?


Prawy

wojtekw77 napisał:

Czy nowy uszczelniacz kupić od razu z przesuniętą wargą

Koniecznie, inaczej może się znowu lać

W wale korbowym, o ile pamiętam, jest klin. Uważaj, żeby nie wpadł do miski

#3 Offline   wojtekw77


  • Postów: 133
  • Na forum od: 05 sty 2010
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 sierpnia 2011 - 21:17

dzięki za odpowiedź.
A czy bez specjalnych przyrządów sobie poradzę z odkręceniem piasty koła pasowego?
Jakieś inne pomysły/metody ?
I czy do ściągnięcia samej piasty z wału potrzebny jest jakiś ściągacz ?

#4 Offline   japi 65


  • Postów: 199
  • Na forum od: 19 mar 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 sierpnia 2011 - 08:37

właśnie wczoraj wymieniłem samodzielnie ten uszczelniacz. Co do zablokowania wału to należy włożyć śrubokręt do otworu po czujniku prędkości obrotowej wału aby śrubokręt nie wypadł podczas operacji trzeba ko zaklinować w otworze (u mnie wystarczyło dołożyć kawałek klucza imbusowego ). Następnie zakładamy na śrubę nasadkę rozmiar 27 na dość długiej dźwigni ( nasadka na trzpień 3/4 cala-dźwignia zrobiona z grubego płaskownika z dospawanym korkiem od rury wodociągowej z kwadratowym trzpieniem który idealnie pasuje do wspomnianej nasadki ) i można odkręcić. Słyszałem o trudnościach w odkręceniu śruby ale z taką dźwignią i unieruchomionym wałem do "masełko". Śruba oczywiście odkręca się tradycyjnie w lewo-gwint drobnozwojny. Po odkręceniu należy popatrzeć czy zdjęcie koła koliduje z kołem pasowym pompy wody-u mnie trzeba było jeszcze zdjąć wisco i koło pasowe tej pompy.Następnie lekko pukając w koło pasowe wału zdjąć całość- dość łatwo schodzi. Potem pozostaje umycie części , demontaż starego uszczelniacza i montaż nowego. Wyczytałem w książce, że uszczelniacze nowe mają o 3 mm przesuniętą wargę uszczelniającą więc nie pracują w tym samym miejscu na powierzchni koła tym samym nie ciekną przez wyrobioną powierzchnię w starym miejscu. Montaż koła -i już cieszymy się brakiem wycieku w tym miejscu (stary uszczelniacz był mocno stwardniały ). Oczywiście do całej operacji należy zdjąć osłonę wentylatora i śmigło- u mnie na 3 śrubach imbusowych. Co do zablokowania koła pompy wody aby odkręcić wisco to należy od tyłu koła pasowego namierzyć otwór , włożyć w niego niewielki trzpień np. końcówkę wymienną sześciokątną , oprzeć o występ użebrowania pompy wody i zablokować całość-wtedy można odkręcić wisco mocowane na imbus-polecam dobry klucz.piasta na wale montowana jest na wpust i nie ma z montażem żadnego problemu

#5 Offline   wojtekw77


  • Postów: 133
  • Na forum od: 05 sty 2010
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 sierpnia 2011 - 20:19

Japi65 - dziękuję bardzo za tak klarowne przedstawienie tematu.
Czy faktycznie trzeba uważać na wypadający klin jak pisał powyżej kolega bisqit ?

#6 Offline   japi 65


  • Postów: 199
  • Na forum od: 19 mar 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 sierpnia 2011 - 21:09

w mojej :E klin nie wypadł ale to w zasadzie nie jest klin tylko wpust czółenkowy- dosyć mocno siedzi no chyba że miał luz i się wyrobił na krawędziach. ale i tak łatwo go włożyć

#7 Offline   strusiek


  • Postów: 29
  • Na forum od: 25 sie 2015
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 listopada 2015 - 08:29

Odgrzebię temat. Mam delikatny wyciek i chcę kupić nowy uszczelniacz. Cena w ASO (nr 0239978447) jest śmieszna ale uszczelniacz nie ma przesuniętej wargi. Poleci ktoś porządny uszczelniacz z przesuniętą wargą? Jakie są konkretne wymiary uszczelniacza? Oczywiście chodzi o przód.

#8 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 13 listopada 2015 - 09:33

45X67X8
Na temat wargi to pogadaj w sklepie z uszczelniaczami, albo kup wymiar szerszy.

#9 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 listopada 2015 - 10:24

Zawsze można nabić ciut płyciej/głębiej i już nie będzie tarło w tym samym miejscu.

#10 Offline   wlodielo


  • Postów: 2
  • Na forum od: 24 sie 2017
  • Miejscowość: Kielce
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 sierpnia 2017 - 21:56

odgrzeje temat bo niedawno robiłem, a komuś kto ma w planach robić może pomoże :)

jedna z ważniejszych rzeczy to montaż osłony na wentylator, niestety nie miałem, udało się kupić oryginalną w rozsądnych pieniądzach (w cenie używki na allegro)

Dołączona grafika

Dołączona grafika
tu już nowy uszczelniacz zamontowany nie ma jeszcze klina, postanowiłem kupić nowy bo nie był drogi a profilaktyka tej części wydała mi się konieczna, nie wiem jak z dostępnością w zamiennikach kupiłem oryginał
dla bezpieczeństwa lepiej klin ustawić u góry, żeby nie spadł do miski

Dołączona grafika

Piasta niestety nie oryginalna firmy bodajże RECO ponoć polska zobaczymy jak będzie się sprawować, zmieniona ponieważ w starej był rowek jak by go na tokarce zrobiono

znów profilaktycznie rzeczy montujące piastę, czyli śruba i podkładka wymienione na nowe
nie wiem czemu może już ktoś tam coś majstrował ale wcześniej miałem jak by trzy podkładki a ta co kupiłem mało tego, ze jest jedna to jeszcze stożkowa i z podcięciem na wał

Dołączona grafika
Dołączona grafika

pojawił się problem z zablokowaniem wału, ale użyłem do tego specjalistycznego przyrządu ;)
Dołączona grafika
Dołączona grafika
trzeba by go jeszcze dopracować, ale ogólnie dał radę

przy okazji wymieniłem pompę, stara niestety ciekła, o dziwo był to oryginał z 91 roku tak przynajmniej było na niej nabite, chciałem włożyć SKF ale niestety cena była dość wysoka zdecydowałem się na SWAG'a myślę, że trochę pojeździ
Dołączona grafika
miałem problemy z temperatura, zwłaszcza przy szybkiej jeździe lub holując przyczepkę więc przy okazji zdecydowałem się na wymianę wisko, pod uwagę brałem tylko jednego producenta BEHR bo taki był oryginał w porównaniu do chińskich topranów 330 zł to niewiele drożej a przynajmniej mam pewność, że będzie działać
Dołączona grafika
Dołączona grafika

chyba wszystko, ogólnie wymiana prosta i nie skomplikowana :)








Podobne tematy Zwiń