Proszę o wskazówki jak wymienić przednie uszczelnienie wału korbowego (silnik OM601).
Przede wszystkim jak skutecznie unieruchomić piastę koła pasowego aby odkręcić centralną śrubę mocującą M18 ?
Czy ta śruba ma "prawy" czy "lewy" gwint ?
Czy łączenie wału i piasty koła uniemożliwia niewłaściwy montaż - to znaczy jest to tak skonstruowane, że da się to poskładać tylko w jeden właściwy sposób ?
Czy nowy uszczelniacz kupić od razu z przesuniętą wargą - chyba tak się to nazywa - tak aby miejsce uszczelnienia było przesunięte w stosunku do stanu poprzedniego?
Z góry dziękuje za wszelkie cenne wskazówki.
2
[W124] Wymiana przedniego uszczelniacza wału korbowego
Rozpoczęty przez wojtekw77, sie 20 2011 20:25
13 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 20 sierpnia 2011 - 20:25
#2 Gość__
Napisano 20 sierpnia 2011 - 20:32
wojtekw77 napisał:
Przede wszystkim jak skutecznie unieruchomić piastę koła pasowego aby odkręcić centralną śrubę mocującą M18 ?
Są specjalne przyrządy, które wkłada się w miejsce zaślepki na końcu miski. Takie "grzebyki". Nie radzę blokować śrubokrętem, bo można uszczerbić wieniec.
wojtekw77 napisał:
Czy ta śruba ma "prawy" czy "lewy" gwint ?
Prawy
wojtekw77 napisał:
Czy nowy uszczelniacz kupić od razu z przesuniętą wargą
Koniecznie, inaczej może się znowu lać
W wale korbowym, o ile pamiętam, jest klin. Uważaj, żeby nie wpadł do miski
#3
Napisano 22 sierpnia 2011 - 21:17
dzięki za odpowiedź.
A czy bez specjalnych przyrządów sobie poradzę z odkręceniem piasty koła pasowego?
Jakieś inne pomysły/metody ?
I czy do ściągnięcia samej piasty z wału potrzebny jest jakiś ściągacz ?
A czy bez specjalnych przyrządów sobie poradzę z odkręceniem piasty koła pasowego?
Jakieś inne pomysły/metody ?
I czy do ściągnięcia samej piasty z wału potrzebny jest jakiś ściągacz ?
#4
Napisano 24 sierpnia 2011 - 08:37
właśnie wczoraj wymieniłem samodzielnie ten uszczelniacz. Co do zablokowania wału to należy włożyć śrubokręt do otworu po czujniku prędkości obrotowej wału aby śrubokręt nie wypadł podczas operacji trzeba ko zaklinować w otworze (u mnie wystarczyło dołożyć kawałek klucza imbusowego ). Następnie zakładamy na śrubę nasadkę rozmiar 27 na dość długiej dźwigni ( nasadka na trzpień 3/4 cala-dźwignia zrobiona z grubego płaskownika z dospawanym korkiem od rury wodociągowej z kwadratowym trzpieniem który idealnie pasuje do wspomnianej nasadki ) i można odkręcić. Słyszałem o trudnościach w odkręceniu śruby ale z taką dźwignią i unieruchomionym wałem do "masełko". Śruba oczywiście odkręca się tradycyjnie w lewo-gwint drobnozwojny. Po odkręceniu należy popatrzeć czy zdjęcie koła koliduje z kołem pasowym pompy wody-u mnie trzeba było jeszcze zdjąć wisco i koło pasowe tej pompy.Następnie lekko pukając w koło pasowe wału zdjąć całość- dość łatwo schodzi. Potem pozostaje umycie części , demontaż starego uszczelniacza i montaż nowego. Wyczytałem w książce, że uszczelniacze nowe mają o 3 mm przesuniętą wargę uszczelniającą więc nie pracują w tym samym miejscu na powierzchni koła tym samym nie ciekną przez wyrobioną powierzchnię w starym miejscu. Montaż koła -i już cieszymy się brakiem wycieku w tym miejscu (stary uszczelniacz był mocno stwardniały ). Oczywiście do całej operacji należy zdjąć osłonę wentylatora i śmigło- u mnie na 3 śrubach imbusowych. Co do zablokowania koła pompy wody aby odkręcić wisco to należy od tyłu koła pasowego namierzyć otwór , włożyć w niego niewielki trzpień np. końcówkę wymienną sześciokątną , oprzeć o występ użebrowania pompy wody i zablokować całość-wtedy można odkręcić wisco mocowane na imbus-polecam dobry klucz.piasta na wale montowana jest na wpust i nie ma z montażem żadnego problemu
#5
Napisano 24 sierpnia 2011 - 20:19
Japi65 - dziękuję bardzo za tak klarowne przedstawienie tematu.
Czy faktycznie trzeba uważać na wypadający klin jak pisał powyżej kolega bisqit ?
Czy faktycznie trzeba uważać na wypadający klin jak pisał powyżej kolega bisqit ?
#6
Napisano 24 sierpnia 2011 - 21:09
w mojej klin nie wypadł ale to w zasadzie nie jest klin tylko wpust czółenkowy- dosyć mocno siedzi no chyba że miał luz i się wyrobił na krawędziach. ale i tak łatwo go włożyć
#7
Napisano 13 listopada 2015 - 08:29
Odgrzebię temat. Mam delikatny wyciek i chcę kupić nowy uszczelniacz. Cena w ASO (nr 0239978447) jest śmieszna ale uszczelniacz nie ma przesuniętej wargi. Poleci ktoś porządny uszczelniacz z przesuniętą wargą? Jakie są konkretne wymiary uszczelniacza? Oczywiście chodzi o przód.
#8
Napisano 13 listopada 2015 - 09:33
45X67X8
Na temat wargi to pogadaj w sklepie z uszczelniaczami, albo kup wymiar szerszy.
Na temat wargi to pogadaj w sklepie z uszczelniaczami, albo kup wymiar szerszy.
#9
Napisano 13 listopada 2015 - 10:24
Zawsze można nabić ciut płyciej/głębiej i już nie będzie tarło w tym samym miejscu.
#10
Napisano 24 sierpnia 2017 - 21:56
odgrzeje temat bo niedawno robiłem, a komuś kto ma w planach robić może pomoże
jedna z ważniejszych rzeczy to montaż osłony na wentylator, niestety nie miałem, udało się kupić oryginalną w rozsądnych pieniądzach (w cenie używki na allegro)
tu już nowy uszczelniacz zamontowany nie ma jeszcze klina, postanowiłem kupić nowy bo nie był drogi a profilaktyka tej części wydała mi się konieczna, nie wiem jak z dostępnością w zamiennikach kupiłem oryginał
dla bezpieczeństwa lepiej klin ustawić u góry, żeby nie spadł do miski
Piasta niestety nie oryginalna firmy bodajże RECO ponoć polska zobaczymy jak będzie się sprawować, zmieniona ponieważ w starej był rowek jak by go na tokarce zrobiono
znów profilaktycznie rzeczy montujące piastę, czyli śruba i podkładka wymienione na nowe
nie wiem czemu może już ktoś tam coś majstrował ale wcześniej miałem jak by trzy podkładki a ta co kupiłem mało tego, ze jest jedna to jeszcze stożkowa i z podcięciem na wał
pojawił się problem z zablokowaniem wału, ale użyłem do tego specjalistycznego przyrządu
trzeba by go jeszcze dopracować, ale ogólnie dał radę
przy okazji wymieniłem pompę, stara niestety ciekła, o dziwo był to oryginał z 91 roku tak przynajmniej było na niej nabite, chciałem włożyć SKF ale niestety cena była dość wysoka zdecydowałem się na SWAG'a myślę, że trochę pojeździ
miałem problemy z temperatura, zwłaszcza przy szybkiej jeździe lub holując przyczepkę więc przy okazji zdecydowałem się na wymianę wisko, pod uwagę brałem tylko jednego producenta BEHR bo taki był oryginał w porównaniu do chińskich topranów 330 zł to niewiele drożej a przynajmniej mam pewność, że będzie działać
chyba wszystko, ogólnie wymiana prosta i nie skomplikowana
jedna z ważniejszych rzeczy to montaż osłony na wentylator, niestety nie miałem, udało się kupić oryginalną w rozsądnych pieniądzach (w cenie używki na allegro)
tu już nowy uszczelniacz zamontowany nie ma jeszcze klina, postanowiłem kupić nowy bo nie był drogi a profilaktyka tej części wydała mi się konieczna, nie wiem jak z dostępnością w zamiennikach kupiłem oryginał
dla bezpieczeństwa lepiej klin ustawić u góry, żeby nie spadł do miski
Piasta niestety nie oryginalna firmy bodajże RECO ponoć polska zobaczymy jak będzie się sprawować, zmieniona ponieważ w starej był rowek jak by go na tokarce zrobiono
znów profilaktycznie rzeczy montujące piastę, czyli śruba i podkładka wymienione na nowe
nie wiem czemu może już ktoś tam coś majstrował ale wcześniej miałem jak by trzy podkładki a ta co kupiłem mało tego, ze jest jedna to jeszcze stożkowa i z podcięciem na wał
pojawił się problem z zablokowaniem wału, ale użyłem do tego specjalistycznego przyrządu
trzeba by go jeszcze dopracować, ale ogólnie dał radę
przy okazji wymieniłem pompę, stara niestety ciekła, o dziwo był to oryginał z 91 roku tak przynajmniej było na niej nabite, chciałem włożyć SKF ale niestety cena była dość wysoka zdecydowałem się na SWAG'a myślę, że trochę pojeździ
miałem problemy z temperatura, zwłaszcza przy szybkiej jeździe lub holując przyczepkę więc przy okazji zdecydowałem się na wymianę wisko, pod uwagę brałem tylko jednego producenta BEHR bo taki był oryginał w porównaniu do chińskich topranów 330 zł to niewiele drożej a przynajmniej mam pewność, że będzie działać
chyba wszystko, ogólnie wymiana prosta i nie skomplikowana
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|