Skocz do zawartości




- - - - -

Bardzo wysokie spalanie w MB w 124 300 TD kombi automat


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   cielak


  • Postów: 12
  • Na forum od: 26 maj 2009
  • Miejscowość: Gostynin
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 maja 2012 - 19:02


Moja niezawodna 124 300 turbo D silnik starszego typu 1988r skrzynia automat, ostatnio zaczęła mi palić 20 litrów na 100 km przy prędkości do 100km/h.
Możecie mi powiedzieć co jest przyczyną lub wymienić możliwe przyczyny. Dodam że jakiś czas temu miałem problem z czujnikiem na pompie urwał się kabelek i silnik wariował z obrotami, ale ten problem naprawiłem wymieniając kabelki na nowe (używane).

Latem ubiegłego roku przy jeździe do 160km/h palił około 10 litrów. Z ciekawostek nadmienię że mam do wymiany pompę wody ponieważ cieknie i to dość poważnie i muszę odłączać akumulator ponieważ coś mi go rozładowuje w trakcie gdy silnik nie pracuje.



Dzięki za odpowiedzi.

http://motoryzacja-johny.blogspot.com/




#2 Offline   willy77


  • Postów: 87
  • Na forum od: 29 kwi 2012
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 czerwca 2012 - 18:28

Witam!
Mam ten sam problem jeśli chodzi o rozładowywanie akumulatora na postoju z tym ,że wysysa w pełni naładowany w 2 godziny.Ze wstępnej diagnozy to strefa za którą jest odpowiedzialny bezpiecznik C. Czyli centralny,dociąg klapy itd. Masz moduł komfortu?Jak padnie też wysysa,w szczególności jak zawilgocony.Wysokie spalanie?Wtryski nie leją?Może wymienić w pierwszej kolejności końcówki wtrysków ponieważ leją a nie rozpylają.

#3 Offline   cielak


  • Postów: 12
  • Na forum od: 26 maj 2009
  • Miejscowość: Gostynin
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 czerwca 2012 - 19:44

 Użytkownik willy77 dnia 26 czerwca 2012 - 18:28 napisał

Witam!
Mam ten sam problem jeśli chodzi o rozładowywanie akumulatora na postoju z tym ,że wysysa w pełni naładowany w 2 godziny.Ze wstępnej diagnozy to strefa za którą jest odpowiedzialny bezpiecznik C. Czyli centralny,dociąg klapy itd. Masz moduł komfortu?Jak padnie też wysysa,w szczególności jak zawilgocony.Wysokie spalanie?Wtryski nie leją?Może wymienić w pierwszej kolejności końcówki wtrysków ponieważ leją a nie rozpylają.
Nie mam pojęcia co to jest moduł komfortu i jak wygląda.

Co do paliwa to gdyby wtryski lały to chyba nie przepalał by ropy do końca, ale pewności nie mam. W sensie ropa lała by się z wydechu a tu się nie leje, jednak jak napisałem pewności nie mam. Z drugiej strony jak naleję mu shell fuel save to dziesięć litrów starcza mi na 75 km, więc może i racja z tymi wtryskami.

Odnośnie tego bezpiecznika to jeśli w tym leży problem zużywania energii to co mam z tym zrobić??

Dzięki za odpowiedzi i proszę jeszcze inne pomysły pozdrawiam.

#4 Offline   66TOMASZ99


  • Postów: 125
  • Na forum od: 25 sie 2011
  • Miejscowość: Działdowo
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nissan Almera N16, 1.8, 2000r

Napisano 26 czerwca 2012 - 20:13

 Użytkownik cielak dnia 26 czerwca 2012 - 19:44 napisał

Z drugiej strony jak naleję mu shell fuel save to dziesięć litrów starcza mi na 75 km,
Uważasz, że ma to znaczenie na jakiej stacji tankujesz?

#5 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 czerwca 2012 - 21:54

Proszę nie ciągnąć dwóch tematów w jednym wątku bo całość poleci do kosza. Temat dotyczy wysokiego spalania i to nim prosze się zająć. O zżeraniu prądu są inne, istniejące tematy.

cielak, te 10l na 75km to w trasie czy w mieście? Nie mów mi że paliwo Fuel Save zmniejsza ci spalanie z 20 do 13,5ltr bo kolki dostane :E
Wiesz gdzie jest ALDA na pompie wtryskowej? Spróbuj zdjąć z niej wężyk doprowadzający ciśnienie doładowania z kolektora dolotowego, przejedź się i powiedz czy auto zmulało. Może coś się z nią stało i ciągle wali ci zwiększoną dawkę paliwa :hmm: Auto nie kopci na niskich obrotach?
P.S. Hamulce ci przyppadkiem nie trzymają?

#6 Gość_kloss72_


  • Na forum od: --

Napisano 26 czerwca 2012 - 21:58

 Użytkownik piotrek.m5 dnia 26 czerwca 2012 - 21:54 napisał

P.S. Hamulce ci przyppadkiem nie trzymają?

No właśnie miałem spytać o hamulce i okazyjnie o łożyska....

#7 Offline   cielak


  • Postów: 12
  • Na forum od: 26 maj 2009
  • Miejscowość: Gostynin
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 czerwca 2012 - 08:00

Do do paliwa z shella możliwe że gdy tankuję tam 10l to faktycznie jest to 10l.

Samochód na wolnych obrotach nie kopci, tylko jak dostaje ostro w rurę i to przez chwilę a później jest czysto. No i w zimę dopóki się nie nagrzeje to na wolnych trochę kopci ale zakładam że to norma.

Spalanie dotyczy 10l/50km w trasie.

Hamulce raczej nie trzymają bo po przejechaniu 50km powinny być zgrzane felgi a tu raczej temperatura w normie można się dotknąć. Co do łożysk to nie wiem ale możliwe że wymagają wymiany z tym że tu też powinno występować grzanie chyba.

Spróbuję z tą aldą, zakładam że chodzi o ten cienki przewód który dochodzi od góry pompy i jest on plastikowy.

Dzięki za odpowiedzi ;)

#8 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 czerwca 2012 - 09:48

 Użytkownik cielak dnia 27 czerwca 2012 - 08:00 napisał

próbuję z tą aldą, zakładam że chodzi o ten cienki przewód który dochodzi od góry pompy i jest on plastikowy
Nie. To jest gumowy wężyk który wychodzi z boku kolektora dolotowego i dochodzi do jednego z grzybów na pompie wtryskowej. Najlepiej jakbyś zrobił zdjęcie to bym ci zaznaczył. Plastikowy przewód to podciśnienie do gaszaka.

#9 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 czerwca 2012 - 20:20

 Użytkownik piotrek.m5 dnia 27 czerwca 2012 - 09:48 napisał

Najlepiej jakbyś zrobił zdjęcie to bym ci zaznaczył.
A mogę ja? Bo już wcześniej miałem porobione opisane obrazki z fotkami pomp, na potrzeby innego tematu, ale coś tamten temat zboczył z drogi i przestały być potrzebne. Może się komuś przydadzą do tłumaczenia co-jest-co. Kopiować, dorysowywać i używać.

Od najmniej skomplikowanej wersji:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Być może były jeszcze inne kombinacje obecności ARA i dwóch rodzajów ssania z obecnością ADA/ALDA. Niektóre pompy są z silnika 5-, a niektóre z 6-cylindrowego. Żadna pompa nie ma na boku zamontowanych dodatkowych "wihajstrów" (nie wiem jak się to nazywa i od czego może być - turbo? automat?). Nie zaznaczyłem czym różni się ADA od ALDA (w ALDA podłącza się wężyk, a w ADA go nie ma). W razie błędów, proszę o opierdziel.

#10 Offline   cielak


  • Postów: 12
  • Na forum od: 26 maj 2009
  • Miejscowość: Gostynin
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 czerwca 2012 - 20:22

Sorki niestety nie mogłem zrobić zdjęcia pompy natomiast zrobiłem zdjęcie kolektora w zbliżeniu miejsce skąd wychodzą przewody. Ponieważ nie mam zielonego pojęcia jak wkleić zdjęcie przesyłam link do niego.

http://imageshack.us...1206271729.jpg/








Podobne tematy Zwiń