1
Bardzo wysokie spalanie w MB w 124 300 TD kombi automat
Rozpoczęty przez cielak, maj 30 2012 19:02
11 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 30 maja 2012 - 19:02
Moja niezawodna 124 300 turbo D silnik starszego typu 1988r skrzynia automat, ostatnio zaczęła mi palić 20 litrów na 100 km przy prędkości do 100km/h.
Możecie mi powiedzieć co jest przyczyną lub wymienić możliwe przyczyny. Dodam że jakiś czas temu miałem problem z czujnikiem na pompie urwał się kabelek i silnik wariował z obrotami, ale ten problem naprawiłem wymieniając kabelki na nowe (używane).
Latem ubiegłego roku przy jeździe do 160km/h palił około 10 litrów. Z ciekawostek nadmienię że mam do wymiany pompę wody ponieważ cieknie i to dość poważnie i muszę odłączać akumulator ponieważ coś mi go rozładowuje w trakcie gdy silnik nie pracuje.
Dzięki za odpowiedzi.
http://motoryzacja-johny.blogspot.com/
#2
Napisano 26 czerwca 2012 - 18:28
Witam!
Mam ten sam problem jeśli chodzi o rozładowywanie akumulatora na postoju z tym ,że wysysa w pełni naładowany w 2 godziny.Ze wstępnej diagnozy to strefa za którą jest odpowiedzialny bezpiecznik C. Czyli centralny,dociąg klapy itd. Masz moduł komfortu?Jak padnie też wysysa,w szczególności jak zawilgocony.Wysokie spalanie?Wtryski nie leją?Może wymienić w pierwszej kolejności końcówki wtrysków ponieważ leją a nie rozpylają.
Mam ten sam problem jeśli chodzi o rozładowywanie akumulatora na postoju z tym ,że wysysa w pełni naładowany w 2 godziny.Ze wstępnej diagnozy to strefa za którą jest odpowiedzialny bezpiecznik C. Czyli centralny,dociąg klapy itd. Masz moduł komfortu?Jak padnie też wysysa,w szczególności jak zawilgocony.Wysokie spalanie?Wtryski nie leją?Może wymienić w pierwszej kolejności końcówki wtrysków ponieważ leją a nie rozpylają.
#3
Napisano 26 czerwca 2012 - 19:44
Użytkownik willy77 dnia 26 czerwca 2012 - 18:28 napisał
Witam!
Mam ten sam problem jeśli chodzi o rozładowywanie akumulatora na postoju z tym ,że wysysa w pełni naładowany w 2 godziny.Ze wstępnej diagnozy to strefa za którą jest odpowiedzialny bezpiecznik C. Czyli centralny,dociąg klapy itd. Masz moduł komfortu?Jak padnie też wysysa,w szczególności jak zawilgocony.Wysokie spalanie?Wtryski nie leją?Może wymienić w pierwszej kolejności końcówki wtrysków ponieważ leją a nie rozpylają.
Mam ten sam problem jeśli chodzi o rozładowywanie akumulatora na postoju z tym ,że wysysa w pełni naładowany w 2 godziny.Ze wstępnej diagnozy to strefa za którą jest odpowiedzialny bezpiecznik C. Czyli centralny,dociąg klapy itd. Masz moduł komfortu?Jak padnie też wysysa,w szczególności jak zawilgocony.Wysokie spalanie?Wtryski nie leją?Może wymienić w pierwszej kolejności końcówki wtrysków ponieważ leją a nie rozpylają.
Co do paliwa to gdyby wtryski lały to chyba nie przepalał by ropy do końca, ale pewności nie mam. W sensie ropa lała by się z wydechu a tu się nie leje, jednak jak napisałem pewności nie mam. Z drugiej strony jak naleję mu shell fuel save to dziesięć litrów starcza mi na 75 km, więc może i racja z tymi wtryskami.
Odnośnie tego bezpiecznika to jeśli w tym leży problem zużywania energii to co mam z tym zrobić??
Dzięki za odpowiedzi i proszę jeszcze inne pomysły pozdrawiam.
#5
Napisano 26 czerwca 2012 - 21:54
Proszę nie ciągnąć dwóch tematów w jednym wątku bo całość poleci do kosza. Temat dotyczy wysokiego spalania i to nim prosze się zająć. O zżeraniu prądu są inne, istniejące tematy.
cielak, te 10l na 75km to w trasie czy w mieście? Nie mów mi że paliwo Fuel Save zmniejsza ci spalanie z 20 do 13,5ltr bo kolki dostane
Wiesz gdzie jest ALDA na pompie wtryskowej? Spróbuj zdjąć z niej wężyk doprowadzający ciśnienie doładowania z kolektora dolotowego, przejedź się i powiedz czy auto zmulało. Może coś się z nią stało i ciągle wali ci zwiększoną dawkę paliwa Auto nie kopci na niskich obrotach?
P.S. Hamulce ci przyppadkiem nie trzymają?
cielak, te 10l na 75km to w trasie czy w mieście? Nie mów mi że paliwo Fuel Save zmniejsza ci spalanie z 20 do 13,5ltr bo kolki dostane
Wiesz gdzie jest ALDA na pompie wtryskowej? Spróbuj zdjąć z niej wężyk doprowadzający ciśnienie doładowania z kolektora dolotowego, przejedź się i powiedz czy auto zmulało. Może coś się z nią stało i ciągle wali ci zwiększoną dawkę paliwa Auto nie kopci na niskich obrotach?
P.S. Hamulce ci przyppadkiem nie trzymają?
#6 Gość_kloss72_
#7
Napisano 27 czerwca 2012 - 08:00
Do do paliwa z shella możliwe że gdy tankuję tam 10l to faktycznie jest to 10l.
Samochód na wolnych obrotach nie kopci, tylko jak dostaje ostro w rurę i to przez chwilę a później jest czysto. No i w zimę dopóki się nie nagrzeje to na wolnych trochę kopci ale zakładam że to norma.
Spalanie dotyczy 10l/50km w trasie.
Hamulce raczej nie trzymają bo po przejechaniu 50km powinny być zgrzane felgi a tu raczej temperatura w normie można się dotknąć. Co do łożysk to nie wiem ale możliwe że wymagają wymiany z tym że tu też powinno występować grzanie chyba.
Spróbuję z tą aldą, zakładam że chodzi o ten cienki przewód który dochodzi od góry pompy i jest on plastikowy.
Dzięki za odpowiedzi
Samochód na wolnych obrotach nie kopci, tylko jak dostaje ostro w rurę i to przez chwilę a później jest czysto. No i w zimę dopóki się nie nagrzeje to na wolnych trochę kopci ale zakładam że to norma.
Spalanie dotyczy 10l/50km w trasie.
Hamulce raczej nie trzymają bo po przejechaniu 50km powinny być zgrzane felgi a tu raczej temperatura w normie można się dotknąć. Co do łożysk to nie wiem ale możliwe że wymagają wymiany z tym że tu też powinno występować grzanie chyba.
Spróbuję z tą aldą, zakładam że chodzi o ten cienki przewód który dochodzi od góry pompy i jest on plastikowy.
Dzięki za odpowiedzi
#8
Napisano 27 czerwca 2012 - 09:48
Użytkownik cielak dnia 27 czerwca 2012 - 08:00 napisał
próbuję z tą aldą, zakładam że chodzi o ten cienki przewód który dochodzi od góry pompy i jest on plastikowy
#9
Napisano 27 czerwca 2012 - 20:20
Użytkownik piotrek.m5 dnia 27 czerwca 2012 - 09:48 napisał
Najlepiej jakbyś zrobił zdjęcie to bym ci zaznaczył.
Od najmniej skomplikowanej wersji:
Być może były jeszcze inne kombinacje obecności ARA i dwóch rodzajów ssania z obecnością ADA/ALDA. Niektóre pompy są z silnika 5-, a niektóre z 6-cylindrowego. Żadna pompa nie ma na boku zamontowanych dodatkowych "wihajstrów" (nie wiem jak się to nazywa i od czego może być - turbo? automat?). Nie zaznaczyłem czym różni się ADA od ALDA (w ALDA podłącza się wężyk, a w ADA go nie ma). W razie błędów, proszę o opierdziel.
#10
Napisano 27 czerwca 2012 - 20:22
Sorki niestety nie mogłem zrobić zdjęcia pompy natomiast zrobiłem zdjęcie kolektora w zbliżeniu miejsce skąd wychodzą przewody. Ponieważ nie mam zielonego pojęcia jak wkleić zdjęcie przesyłam link do niego.
http://imageshack.us...1206271729.jpg/
http://imageshack.us...1206271729.jpg/
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] czyszczenie ALDY |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W124] PolnaMysz 3.0D 1991 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | PolnaMysz |
|
||
Podpięty [W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość__ |
|
||
Katalog części do W124 w wersji papierowej lub elektronicznej (PDF) |
HydePark | deredas |
|