Skocz do zawartości




- - - - -

W 124 M103 Turbo


134 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Łukasz0600


  • Postów: 78
  • Na forum od: 09 cze 2012
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 czerwca 2012 - 17:23

Witam wszystkich:)

Jako ze naczytałem sie troche na tym forum na temat uturbiania silnikow mercedesa z wtryskiem mechanicznym i brak przychylnych ku temu poradą, postanowiłem skorzystac z mojego doswiadczenia z tymi silnikami i marka. Plan był by zmontowac turbosprezarke w silniku M104 ale troszke mineło sie z celem wiec przedstawiam wam moj projekt.
Fabryczne 180 km i 255 nm po skaczonej modifikacji na poczatek licze na 250km i 350nm.
Nizej kilka fotek po skoczonym kolektorze. Dalsze prace przedstawie w tym watku

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika



#2 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 09 czerwca 2012 - 17:29

hmmm... ciekawe gdzie upchniesz ten intercooler? no i te miniaturki :E

#3 Offline   MARIOMOSCOVE420


  • Postów: 334
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: LLU
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Omega, Saab 9-3

Napisano 09 czerwca 2012 - 17:57

Gratuluję podjęcia się tej modyfikacji. Trzymam kciuki za szybki bezproblemowy koniec i efektów lepszych niż wstępnie założyłeś.

#4 Offline   Łukasz0600


  • Postów: 78
  • Na forum od: 09 cze 2012
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 czerwca 2012 - 17:59

A dziekuje kolego za dobre słowo mysle ze zalozenia planowane zobaczymy dopiero jak do kupy sie poskłada ;)

#5 Offline   Balbin


  • Postów: 866
  • Na forum od: 13 maj 2008
  • Miejscowość: Jarosław
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 91r. - M104

Napisano 09 czerwca 2012 - 18:09

Wyświetl postUżytkownik tRawski dnia 09 czerwca 2012 - 17:29 napisał

hmmm... ciekawe gdzie upchniesz ten intercooler? no i te miniaturki :E
no własnie dobre pytanie sam bo bede sie bral w poniedzialek za zainstalowanie intercoolera. Mam juz na to patent ale chce sie dowiedziec jaki Ty masz na to pomysl bedzies wycinal te dolne mocowania chlodnicy ??

#6 Offline   Łukasz0600


  • Postów: 78
  • Na forum od: 09 cze 2012
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 czerwca 2012 - 18:21

Kolego mocowania sa juz wyciete, zamontowana jest chłodnica od w210 szersza.
intercooler bedzie zamontowany na wysokosci grila wiec jest potrzeba by troche zbednej blachy wyciac obok lamp.

#7 Offline   Andrzejkudowa


  • Postów: 255
  • Na forum od: 27 paź 2009
  • Miejscowość: Kudowa-Zdrój
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200D
  • Inne auto:Ford Sierra OHC EFI, Audi 80

Napisano 09 czerwca 2012 - 22:12

Czy to będzie na kj-cie latać ? Masz jakiś plan na wystrojenie go ?

#8 Offline   Łukasz0600


  • Postów: 78
  • Na forum od: 09 cze 2012
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 czerwca 2012 - 22:25

Wyświetl postUżytkownik Andrzejkudowa dnia 09 czerwca 2012 - 22:12 napisał

Czy to będzie na kj-cie latać ? Masz jakiś plan na wystrojenie go ?

Kolego Andrzej podstawowa sprawa do strojenia tego wszystkiego jest regulowane Cisnienie paliwa to jest podstawa ;) jesli to ogarniesz to z niczym juz nie ma problemow :grinhihi:

#9 Offline   Msliextreme


  • Postów: 146
  • Na forum od: 19 mar 2012
  • Miejscowość: Salzgitter
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Audi coupe 2.3

Napisano 10 czerwca 2012 - 00:56

hm sam jestem ciekawy co z tego bedzie.a skad poprowadziłes smarowanie turbiny??

#10 Offline   Łukasz0600


  • Postów: 78
  • Na forum od: 09 cze 2012
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 czerwca 2012 - 13:40

Wyświetl postUżytkownik Msliextreme dnia 10 czerwca 2012 - 00:56 napisał

hm sam jestem ciekawy co z tego bedzie.a skad poprowadziłes smarowanie turbiny??

Na zdjeciach widoczny jest przewod olejowy miedziany ktory poprowadzony jest od czujnika cisnienia oleju w ktory wkrecony jest trojnik:)








Podobne tematy Zwiń