Skocz do zawartości




- - - - -

W124 czy W210? A może W202? Co kupić?


72 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 10 stycznia 2013 - 08:23

Takiego akurat nie bylo, 2.0 byly na boschu



#22 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2013 - 08:31

no to to wiem że 2.0 ale to był stary silnik OM601
W sumie ten OM604 gdyby nie ta pompa to byłby tak samo fajny motor jak OM605 i OM606.

Nie da się zmienić tej pompy na taką z 200D?

#23 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 10 stycznia 2013 - 08:51

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 10 stycznia 2013 - 08:04 napisał

to jest 2.2 diesel wiec predzej czy pozniej czeka cie wydatek zwiazany z cieknaca pompa Lucas.

panowie już tak nie straszcie tą pompą Lucasa, bo teść miał okularnika co prawda po zakupie uszczelnił pompę(koszt 700zł z 3lata temu z pięc godzin roboty) i jeździł bez awaryjnie, a kolega w pracy kupił z pompą Boscha W202 bo tak mu doradzili fachowcy i tam się dopiero cyrki działy ,większość tych pomp cieknie po 100tyś km i prędzej czy puźniej czeka cie ta robota rzeznia22, myśl trochę bardziej logicznie ,stan techniczny ,mało korozji ,dobrze by było jak bezwypadkowy ,i chyba naj lepiej to z sprowadzony z Niemiec od pierszego właścieila lub w Polsce od osoby prywatnej i w miare małym przebiegem ,bo co kupisz rampla ale z pompą boscha :/ moim zdaniem to lepiej zrobić tą pompę niż robić blacharkę ,zawieszenie itd....

#24 Offline   rzeznia22


  • Postów: 12
  • Na forum od: 21 gru 2012
  • Miejscowość: Nałęczów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2013 - 09:14

Z tą pompą Lucasa to słyszałem, że padaka, aczkolwiek gdyby całość była w porządku, zawieszenie ok, środek zadbany, brak rudej? Warto brać? Bo z tego co widze to każdy model/wersja ma jakieś przypadłości.
Oczywiście licze się z tym, że prędzej czy później trzeba będzie ją uszczelnić.
W okolicy zbyt dużego wyboru nie mam, a jechać na drugi koniec Polski żeby ocenić stan auta i być może wrócić z niczym też mi się nie widzi bo nie mam bardzo czasu i kasy w tej chwili na długie podróże. Nie nakręcam się oczywiście, choć troche zdesperowany jestem bo autko potrzebne.

No nic, jak będe dzisiaj w Lbn zajadę tam i zobacze czy warty uwagi.

#25 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 10 stycznia 2013 - 13:18

Dla kolegi w W202 pompa pociekła przy przebiegu 302tyś km. (lucas) Więc sam nie wiem, czy to tak strasznie? 300tyś to dla nie których silników koniec żywota... Uszczelnił... Ma teraz 324tyś i lata. Się zobaczy ile. Ja bym jednak nie bał się tak bardzo tego silnika z ta pompą...

#26 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 10 stycznia 2013 - 13:42

Wiadomo kazdy silnik/model ma jakies swoje bolaczki, wiec jak stan ogolny samochodu bedzie dobry to nie ma sie czego bac tylko miec awaryjnie przygotowane pieniadze na naprwe pompy.

#27 Offline   GEORGE P.


  • Postów: 315
  • Na forum od: 02 wrz 2007
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 124 250D '86
  • Inne auto:OPEL CORSA

Napisano 10 stycznia 2013 - 19:10

Wyświetl postUżytkownik piotrek.m5 dnia 10 stycznia 2013 - 08:22 napisał

Czy były takie na zwykłej pompie Boscha?

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 10 stycznia 2013 - 08:23 napisał

Takiego akurat nie bylo, 2.0 byly na boschu

Z tego co wiem, to w OM604.912 było również w wariancie z BOSCHEM i to oryginalnie,


Wyświetl postUżytkownik piotrek.m5 dnia 10 stycznia 2013 - 08:31 napisał

Nie da się zmienić tej pompy na taką z 200D?

A ponoć się da zamienić właśnie na rzędową tylko to nie współpracuje w przypadku ASB sterowanej elektronicznie (722.6)

Użytkownik GEORGE P. edytował ten post 10 stycznia 2013 - 19:20


#28 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 10 stycznia 2013 - 19:40

GEORGE P., Jakbys jakies zrodlo dal do tej pompy boscha w 2.2 Diesel to bym chetnie poczytal, bo nie wiedzialem tego.

#29 Offline   GEORGE P.


  • Postów: 315
  • Na forum od: 02 wrz 2007
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 124 250D '86
  • Inne auto:OPEL CORSA

Napisano 10 stycznia 2013 - 23:02

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 10 stycznia 2013 - 19:40 napisał

GEORGE P., Jakbys jakies zrodlo dal do tej pompy boscha w 2.2 Diesel to bym chetnie poczytal, bo nie wiedzialem tego.

W zeszłym roku, gdy szukałem gwiazdy pod uwagę brałem 124, 202 i 210, w związku z czym przestudiowałem sporo stron odnośnie różnych silników, pod uwagę brałem też 220D, każdy krzyczał, że tam tylko Lucas.

Na forum w202 ktoś miał 220 z 93 i w EPC było że tam siedzi BOSCH. i Zdjęcie zrobił.

Teraz chciałem tego poszukać ale niestety nie znalazłem.
Ale tak patrzę po stronach i część osób pisze jednak, że na początku produkcji była normalnie BOSCH.
Będe szukał aż znajdę :)

#30 Offline   rzeznia22


  • Postów: 12
  • Na forum od: 21 gru 2012
  • Miejscowość: Nałęczów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2013 - 10:16

Wczoraj będąc w Lublinie niestety nie znalazlem tego W202, widocznie już ktoś mnie ubiegł. Pojechałem przy okazji obejrzeć pewnego W210 300D w automacie, w sumie blachy miał zdrowe, ogólny wygląd auta jak za 8 tysięcy nie był najgorszy, 300 tysięcy a czy tyle miał naprawdę, to nie wiem... Auto prowadziło się dobrze, skrzynia delikatnie szarpała zaraz po odpaleniu ale potem wrzucała juz biegi normalnie, wiec to chyba dobrze, jednak nie znam sie za bardzo. Zawieszenie też wydawało się ok. Natomiast... w pewnym momencie obroty na jałowym zaczeły falować i to mnie jakoś zniechęciło, w dieslu to raczej nie jest normalne...
Nic, będe szukał swojej gwiazdy aż znajde, nie będe się za bardzo 'srał' i nakręcał tylko cierpliwie czekał na nią, a dzisiaj pucuje swojego W201 i wyjeżdzam zaraz do Krakowa na dłuższy weekend, mam nadzieje, że mimo ponad 400k i 25 lat na karku jak zwykle mnie nie zawiedzie :)








Podobne tematy Zwiń