Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Brak ssania w silniku 2.5D ???



79 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   dymek


  • Postów: 40
  • Na forum od: 25 kwi 2011
  • Miejscowość: Warmińsko-Mazurskie
  • Inne auto:Laguna II 2.2dci KA 1.3

Napisano 23 czerwca 2011 - 19:31

Oczywiście przed zakupem zadzwonię i powiem że jak nie będzie działał to odsyłam. Szukając nr czujnika w EPC zobaczyłem że pod czujnik idzie podkładka?
http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/1 ... 19S/15/105
nr 105 na rysunku.
U mnie tej podkładki nie ma zresztą nie bardzo widzę możliwość wsadzenia jej pod czujnik (tzn wsadzić się da ale wtedy czujnik nie będzie w całości dolegał do kołnierza), no ale skoro w EPC jest? Możliwe żeby jej brak fałszował odczyty czujnika bo za blisko koła zamachowego jest czujnik?

Co do podciśnienia to nie mam dostępu do podciśnieniomierza. Ssanie zawsze rano jest, czasem tylko jest go brak po postoju 8 godzinnym jak wracam z pracy. W sumie to na dworze teraz jest dosyć ciepło być może silnik nie stygnie całkowicie przez te 8 godzin?



#22 Offline   dymek


  • Postów: 40
  • Na forum od: 25 kwi 2011
  • Miejscowość: Warmińsko-Mazurskie
  • Inne auto:Laguna II 2.2dci KA 1.3

Napisano 01 lipca 2011 - 08:09

Czy ssanie jest powiązane z układem ARA czy dział kompletnie nie zależnie? Wczoraj przyszedł do mnie nowy czujnik Halla (polecam sklep automerc z Gdyni koszt 130zł) w weekend pewnie go zamontuje mam nadzieje że on jest powodem nie działania regulacji wolnych obrotów. Czy dzięki temu ssanie może wrócić? roxa wiem że zapewne najlepiej było by zacząć szukać przyczyny nie działania ssania od tego co napisałeś, czyli pomiaru podciśnienia, ale nie mam czym tego zrobić narazie. Czy są jakieś inne rzeczy które mogę skontrolować a które mogą być przyczyną tego ssania? Wczoraj przejrzałem rurki od podciśnienia wyglądają raczej ok. Do rurek przy pompie wtryskowej jest bardzo ograniczony dostęp przez kolektory dolotowe.
Zastanawiający jest u mnie fakt, że występuje pewna prawidłowość: zawsze rano ssanie mam, po przejechaniu 3-4km i postoju samochodu przez 8h tego ssania już nie ma. Z czegoś to musi wynikać. Wszystko inne na podciśnienie działa więc pompa vacum chyba powinna być ok (wiem że najlepiej było by to sprawdzić ale...)

roxa napisał:

dymek napisał(a):silnik nie stygnie całkowicie

:star:
też wydaje mi się to raczej mało prawdopodobne ale temp płynu jest na pewno o parę stopni większa niż rano, może czujnik temp jest walnięty? i te parę stopni na tyle zwiększa jego opór że nie uruchamia ssania?

#23 Offline   mlody_lbl


  • Postów: 142
  • Na forum od: 05 sty 2010
  • Miejscowość: LBL

Napisano 20 sierpnia 2011 - 11:10

Witam.Mam uszkodzony ten czujnik podciśnieniowy a mianowicie złamane jedno wejście na przewód podciśnieniowy już kiedyś kleiłem go ale puściło i chce kupić nowy i mam pytanie czy wszystkie są takie same czy podejdzie ten do mojego 250D ?

http://allegro.pl/mercedes-czujnik-woln ... 19081.html

#24 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 20 lipca 2013 - 16:40

Witam
Mam problem, bo nie działa mi ssanie.
Sprawdziłem już podciśnienia i wszystko jest dobrze podłączone, zaworek termiczny działa prawidłowo, a podłączenie podciśnienia bezpośrednio do siłownika z tyłu pompy nie powoduje żadnej zmiany w pracy silnika.
Podejrzewam ze uszkodzony jest sam siłownik i chciałbym go wymienić.

Jak się do tego zabrać żeby niczego nie uszkodzić? wystarczy go po prostu wykręcić czy jest jeszcze jakieś zabezpieczenie?

#25 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 20 lipca 2013 - 21:37

Podłącz do siłownika jakieś inne źródło podciśnienia i zassij, zobacz co się stanie. Bo pompa podciśnienia też może być winowajcą.

#26 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 20 lipca 2013 - 22:09

podmieniałem vacupompe na sprawną i sprawdzałem już siłownik podpinając go pod dużą strzykawkę, więc winny jest sam siłownik

#27 Offline   bienias87


  • Postów: 152
  • Na forum od: 15 lip 2009
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2013 - 13:44

Czytając ten temat widziałem że ktoś próbował mierzyć napięcie na czujniku w skrzyni.

Napiszę w ramach sprostowania, że napięcia na odłączonym zmierzyć się nie da bo L3 to nie czujnik halla tylko reluktancyjny :old: wszyscy to mylą. On sam z siebie nie wygeneruje napięcia. Tego rodzaju czujnik mierzy się oscyloskopem, jak jest podłączony to będą widoczne zmiany napięcia.

Przy podłączonym czujniku można trochę bardziej zaawansowanym miernikiem zmierzyć czy napięcie na nim jest zmienne i jaka ma częstotliwość.

Jak działa obrotomierz to znaczy że czujnik żyje, a wymiana na drugi nie ożywi ELR.

Użytkownik bienias87 edytował ten post 22 lipca 2013 - 13:46


#28 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2013 - 20:10

Reluktancyjny, reaktancyjny czy indukcyjny... pierun z tym! Hallem nie jest na pewno, to fakt. Ale czemu twierdzisz, że nie zmierzy się napięcia jakie wytworzy? Podłączałem woltomierz AC i napięcie było gdy silnik chodził. Tak samo sprawdzam czujniki ABS. Ba! Mając w ręku wyciągnięty czujnik, podpięty do woltomierza, wystarczy "dziubnąć" nim w jakież żelastwo - będzie skok napięcia. A przy odejmowaniu go od żelastwa drugi skok, tylko z przeciwną wartością. Najlepiej widać to na mierniku wskazówkowym. I taki test styknie w połowie przypadków.
Oscyloskop... no można, sam chciałbym mieć a nie mam. Tylko po co do tego? Czujnik albo działa albo nie. Chyba, że w ramach testu, czy się jakiś ząbek z koła zamachowego nie wykruszył. Chyba nie ma co wyciągać karabinu na muchę :) .

Użytkownik XM edytował ten post 22 lipca 2013 - 20:13


#29 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 22 lipca 2013 - 21:51

Sprawdzałem czujnik przy skrzyni i można albo poprzez pomiar napięcia na chodzącym silniku albo po prostu omomierzem gdy jest oczywiście odłączony z układu. Ale jak ktoś ma oscyloskop to fajnie ;)

#30 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 26 lipca 2013 - 23:46

Pomoże mi ktoś?

Nie działa mi w ogóle ssanie, vaccum pompa sprawna rurki podciśnieniowe szczelne, zaworek termiczny sprawny, a ssanie nie działa. Został tylko siłownik podciśnieniowy z tyłu pompy. Jak się do niego dobrać żeby go wymontować i sprawdzić? Posiada ktoś schematy budowy pompy wtryskowej?








Podobne tematy Zwiń