Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Demontaż skrzyni ASB


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   radeksr2


  • Postów: 22
  • Na forum od: 09 sty 2012
  • Miejscowość: Rudnik nad Sanem
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 kwietnia 2013 - 12:49

Witam
Mam pytanie do was.
Czy podczas demontazu automatycznej skrzyni biegów trzeba zwrócic uwagee na jakies znaki czy cos takiego?
Bo w innych samochodach trzeba np sciagac skrzynie razem z konweterem nie wiem jak to wlasnie jest rozwiazane w mercedesie...
Nie chce miec jakis problemow z szarpnieciami itd.. Silnik to m104 3.2 a skrzynia 4 biegowa.



#2 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 26 kwietnia 2013 - 13:10

Z tego co wiem skrzynia musi zejsc z konwerterem.

#3 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 kwietnia 2013 - 13:46

Musi zejść z konwerterem, a przed montażem skrzyni należy sprawdzić poprawność jego zamontowania. Jeśli konwerter nie "wskoczy" na swoje miejsce, skrzynia nie "zejdzie" się z silnikiem. Próby ściągnięcia na siłe (skręcanie śrubami) zawsze kończą się zniszczeniem pompy oleju. Skrzynia ma dojść do silnika sama, bez żadnego problemu.

Sam konwerter jest przykręcony na 6 śrub na klucz 13 do wieńca zębatego. Dostęp do nich przez okienko rewizyjne w misce olejowej. Trzeba sobie pokręcić silnikiem, żeby na nie trafić.

Jeszcze jedno, profilaktycznie - skrzynia waży ok 60 kg - nie ma szans utrzymać jej samemu nad głową. Albo podnośnik warsztatowy albo dwie silne (i wiedzące, co robić) osoby. Przy opuszczaniu trzeba uważać, żeby konwerter nie wypadł.

Przy montażu zaś trzeba zwrócić uwagę na wygłuszenie ściany grodziowej - bardzo lubi wejść między silnik a skrzynie, co uniemożliwia skręcenie. Warto też podstawić jakiś lewarek pod przód silnika - po odłączeniu skrzyni silnik pochyli się w stronę chłodnicy co bardzo utrudnia montaż skrzyni.

Warto też profilaktycznie zmienić uszczelniacz tylny wału korbowego - trzeba tylko odkręcić wieniec zębaty. Klucz rozmiar 12, 12-to kątny (to ważne, zwykłym nie odkręcisz)

#4 Offline   radeksr2


  • Postów: 22
  • Na forum od: 09 sty 2012
  • Miejscowość: Rudnik nad Sanem
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 kwietnia 2013 - 14:20

Ooo dzięki wielkie czyli pierw musze odkrecic konwenter przez okienko rewizyjne?
Silnik jest wydarty i wisi na belce, wlasnie po to chce zrucic skrzynie zeby wymienic ten uszczelniacz :)
A te klucze nazwaja sie bodajże "spline" :)

#5 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 kwietnia 2013 - 14:43

Jeśli silnik jest poza samochodem, to jest możliwość odłączenia skrzyni bez demontażu konwertera, ale trzeba ją ostrożnie odciągnąć od silnika (prowadzić w idealnej linii prostej). Ale do montażu konwerter musi być przy skrzyni. Inaczej się nie da.

#6 Offline   radeksr2


  • Postów: 22
  • Na forum od: 09 sty 2012
  • Miejscowość: Rudnik nad Sanem
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 kwietnia 2013 - 15:03

Zrobilem tak jak napisales wczesniej, odkrecilem te 6 srub i wyszlo bez problemu :) Teraz tylko kolo zamachowe :)

#7 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 kwietnia 2013 - 16:30

Aby zablokować wieniec zębaty należy wkręcić jedną ze śrub mocującą skrzynie do silnika, wziąć płaski mocny srubokręt, wsadzić końcówkę między zęby i zaprzeć o wkręconą śrubę.

Ewentualnie przełożyć coś twardego przez okienko rewizyjne i wieniec zębaty. Tylko druga osoba musi to trzymać prostopadle do wieńca - inaczej ryzyko skrzywienia "blach" wieńca.

#8 Offline   dzidens


  • Postów: 77
  • Na forum od: 23 sty 2012
  • Miejscowość: Kwidzyn
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 420 SEL USA
  • Trzeci Mercedes:brak
  • Inne auto:brak

Napisano 27 kwietnia 2013 - 09:24

Widze, ze autor postu juz jest po sciagnieciu. Ja poltora roku temu wykonywalem remont ASB i sciagnalem skrzynie bez demontazu konwertera. Konwerter zostawilem przykrecony do kola zamachowego. Cofnalem wał na wielowpuscie i wystarczylo miejsca zeby odciagnac skrzynie do tylu. Wszystko od 25 000 km dziala w porzadku. Czy byl to rażący bład?

A co do sciany grodziowej wchodzacej miedzy silnik a skrzynie, tez to przerabialem :D

Pozdrawiam
Marek

#9 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwietnia 2013 - 15:21

Jak już pisałem, skrzynie można od biedy wyciągać z konwerterem przy silniku, ale podczas montażu na 90% uszkodzi się pompę oleju. No chyba, że ma się wyjątkowego farta, wtedy konwerter wskoczy na swoje miejsce i skrzynia zejdzie się z silnikiem. Ale jeśli nie chce się zejść, to znaczy, że jest źle.Do tego, przy pozostawieniu konwertera przy silniku skrzynie trzeba dużo bardziej cofnąć, aby była możliwość jej opuszczenia, niż w przypadku, gdy konwerter zostanie przy skrzyni. Wtedy wystarczy "odjechać" ze skrzynią jakieś 4 cm od silnika.

Żelazna zasada podczas takiej roboty to "nic na siłę". Wszystko ma się spasować praktycznie samo, każdą śrubkę do pewnego momentu musi się dać wkręcić palcami.

#10 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 04 lipca 2017 - 22:56

Odgrzewam kotleta.
Muszę zmienić koło z wieńcem z mojego 103 na to z M111.
Jakim cudem da się odkręcić górne śruby mocujące ASB?
Ja ją kiedyś wyciągałem... ale w warsztacie zupełnie nie pamiętam co i jak kręciłem...
Są jakieś patenty? Jak zdejmę podporę skrzyni i opuszczę tył na dół to będzie widać jakoś te górne śruby?








Podobne tematy Zwiń