Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * - - - 1 głosy

[w124] Naprawa szyberdachu



687 odpowiedzi w tym temacie

#681 Offline   Kolarz


  • Postów: 3
  • Na forum od: 10 cze 2017
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 1996 - 8 lat razem
  • Trzeci Mercedes:W123 2.0D 1977 - dawno temu

Napisano 12 maj 2018 - 18:37

Wracając do tematu uszczelki szyberdachu. Moja właśnie dokonała żywota (wyłazi co chwila w dwóch narożnikach, na ogląd też nie przekonuje. Próbując nie zbankrutować w zderzeniu z cennikiem ASO (ponad 600 PLN) przejrzałem internet. Da się przeżyć, ale pytanie jest innej natury.

Czy uszczelka do S124 (jakiej potrzebuję) jest taka sama jak w sedanie, W201 i 190? Tego typu opisy uszczelek dostępnych w sieci znajduję (że niby takie uniwersalne). Nie przekonuje mnie to jednak.
Prośba do Szanownych Forumowiczów o zweryfikowanie.

#682 Offline   melfio1


  • Postów: 3503
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 18 czerwiec 2018 - 20:30

Miesiąc temu rozbierałem szyberdach i niepamiętam, czy silnik jest przykręcony śrubami?czy są jakieś podkładki między silnikim a karoserią?czy motylki które trzymają podsufitke powinny być zaokrągleniami do góry czy w doł,jak by ktoś pamiętał to bardzo proszę o podpowiedź.

#683 Offline   tomuss1980


  • Postów: 320
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,0E

Napisano 21 czerwiec 2018 - 07:29

Witam.
Niech mi ktos powie, czy mechanizm ( czyt. wszystko co jest na dachu, nie mowie o silniku i lince) szybra w 190/124 jest taki sam jak w 202?
Bo wymiary płyty dachowej sa identyczne.

#684 Offline   Gerri


  • Postów: 2221
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 21 czerwiec 2018 - 07:55

Jest całkowicie inny. 202 ma dwie linki i silnik nad lusterkiem.

#685 Offline   tomuss1980


  • Postów: 320
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,0E

Napisano 24 czerwiec 2018 - 17:16

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 21 czerwiec 2018 - 07:55 napisał

Jest całkowicie inny. 202 ma dwie linki i silnik nad lusterkiem.
To mowimy o napedzie, a mi bardziej chodzi o prowadnice i mechanizmy. Bo byloby to tanie zrodło czesci do naszych szyberdachow.

#686 Offline   Gerri


  • Postów: 2221
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 24 czerwiec 2018 - 17:36

Nie kombinuj - wszystko jest zupełnie inne. Zajrzyj do EPC-on line i sobie porównaj.

#687 Offline   bobano


  • Postów: 95
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Sępólno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 sierpień 2019 - 14:52

Witam. Czy uszczelkę szyberdachu można przesmarować silikonem w sprayu? Czy czymś innym?

#688 Offline   Gerri


  • Postów: 2221
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 31 sierpień 2019 - 17:23

Właściwie ten element nie powinien być smarowany. Wcześniej już o tym pisałem: musicie zdawać sobie sprawę z tego, że smar łapie brud - jak już chcecie coś smarować w szyberdachu, to trzeba potem czasami tam zaglądać, czyścić i smarować od nowa. Smar łapie brud, a to powoduje pogorszenie ruchomości elementów. Wracając do pytania: BARDZO istotne jest wstępne ustawienie elementów "na środek" - tam, gdzie jest możliwość regulacji. W aucie nie bitym takie ustawienie powinno powodować prawidłowe ustawienie płyty dachu względem jej otworu. Jeżeli taka metoda nie bangla, to zamykamy dach (o ile się da zamknąć) a potem od dołu luzujemy nakrętki (te z dużymi podkładkami) na płacie otwieranym dachu i powinien się on ustawić jak jest potrzebne. Często ta metoda daje efekt. Podstawowe jest jednak tak jak mówiłem - zaczynamy od pozycji dokładnie na środku - tam gdzie jest możliwość regulacji. Jeżeli natomiast tą uszczelkę wymieniałeś, to musi ona być bardzo dokładnie wciśnięta na swoje miejsce. Jeżeli jest nowa, to zawsze będzie trochę ciasna.