Skocz do zawartości




- - - - -

Kąt wtrysku na kropelkę


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 25 września 2013 - 17:53

Cześć ! Ostatnio ustawiałem kąt wtrysku, jest ustawiony metodą z blokatorem pompy 15 st. po OT czemu odpowiada moment wtrysku na kropelkę 18 st przed OT. I tak ma być, tak mówi instrukcja.

Ale chciał bym zapytać na ile Wy ustawiacie kąt wtrysku metodą statyczną na kropelkę. Bo kusi mnie by dać nieco późniejszy wtrysk by chodził nieco ciszej i bardziej miękko, ma ktoś to już przetestowane ile opóźnić względem tego co mówi instrukcja ?

Użytkownik markslew edytował ten post 25 września 2013 - 17:56




#2 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 25 września 2013 - 19:17

jak masz kiepskie końcówki to i tak będzie klepał, nie oczekuj od starego diesla jedwabiście gładkiej pracy na biegu jałowym

http://autowiedza.re..._spal_w_zs.html to powinno trochę rozjaśnić ci pogląd na temat kąta wtrysku

Użytkownik arek92 edytował ten post 25 września 2013 - 19:31


#3 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 25 września 2013 - 19:39

Wyświetl postUżytkownik arek92 dnia 25 września 2013 - 19:17 napisał

http://autowiedza.re..._spal_w_zs.html to powinno trochę rozjaśnić ci pogląd na temat kąta wtrysku

Ale to ja wszystko wiem bo się o tym uczyłem :D poza tym wtryski mam nowe i wcale nie klepią. Chciałem tylko go jeszcze wyłagodzić, ot taka lekka kosmetyka. ;)

#4 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 września 2013 - 14:53

Myślę, że większość jednak nie ustawia na kropelkę i ciężko będzie otrzymać jakąkolwiek wartość do tej metody. Natomiast w Twoim przypadku najprościej poluzować nieco śruby pompy, zaznaczyć położenie śruby regulującej pochylenie pompy do lub od silnika lub pamiętać ilość wykonanych obrotów, żeby w razie czego móc powrócić do pierwotnych ustawień. Kręcenie ową śrubą zgodnie z ruchem wskazówek zegara opóźnia wtrysk. Operować niedużym zakresem obrotu śruby, ustawić wedle własnych preferencji dźwiękowych silnika, wtedy ewentualnie można sprawdzić jaka jest wartość ustawiając na kropelkę.

#5 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 26 września 2013 - 15:09

Na kropelkę statycznie powinno być 19 st. przed GMP ( OT ) tak podaje tabela w książce. Ustawiłem na 18 st. ogólnie chodzi ładnie cicho i nie kopci, zostawię to tak jak jest, ale jak by ktoś na kropelkę ustawiał to naprawdę fajna metoda i dokładna.

#6 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 26 września 2013 - 17:53

Za OT w gwoli ścisłości, tak podaje serwisówka

#7 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 26 września 2013 - 18:40

Wyświetl postUżytkownik arek92 dnia 26 września 2013 - 17:53 napisał

Za OT w gwoli ścisłości


15 st. za OT to położenie montażowe pompy, ale początek tłoczenia następuje 18 st. przed OT, wiele osób myli te pojęcia. Jak włożysz zablokowaną pompę 15 st. za OT to początek tłoczenia będzie też prawidłowy, ale 18 st. przed OT.

Użytkownik markslew edytował ten post 26 września 2013 - 18:42


#8 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 września 2013 - 16:26

Mam pytanie. Czasem gdzieś się jeszcze przewija wartość 14 stopni po GMP, oprócz tych 15. Przykładowo:
Dołączona grafika
Ustawienie 15°±1° po TDC nazywane jest "nominalnym", a 14°+0,5° jakimś "nastawczym". O co tu biega?

#9 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 września 2013 - 18:11

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 27 września 2013 - 16:26 napisał

Mam pytanie. Czasem gdzieś się jeszcze przewija wartość 14 stopni po GMP, oprócz tych 15. Przykładowo:
Dołączona grafika
Ustawienie 15°±1° po TDC nazywane jest "nominalnym", a 14°+0,5° jakimś "nastawczym". O co tu biega?
Według skanu ustawienie 15 stopni jako nominalne czyli pierwszy montaż, zalecane jest jednorazowo do przestawienia na 14 stopni po przejechaniu 15 000 mil. Wynika z tego że właściwym ustawieniem kąta wtrysku powinno być 14 stopni z niewielką tolerancją.

#10 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 27 września 2013 - 19:15

Tylko te wartości 15 albo 14 st. po OT albo GMP (jedno i to samo ) są przewidziane do ustawiania metodą dynamiczną. Mercedes ma do tego urządzenie. Jeden czujnik montuje się przy kole pasowym, drugi po korku pompy wtryskowej. silnik się odpala i wtedy ma być to 14 st. po OT na wyświetlaczu.

Powiem jeszcze że jak ustawisz na 15 albo 14 st. po OT to prawie nie ma różnicy. Ryska i tu i tu jest na środku otworu w pompie wtryskowej. Wał korbowy kręci się 2 razy szybciej niż wałek pompy, i jak o 1 stopień wał korbowy się przestawi to wałek w pompie ledwo co drgnie, więc ta korekta 15 albo 14 st jest b. mała. Mój blokator wpada w wycięcie na wałku pompy bez problemu gdy wał jest na 14 albo 15 st. Dzisiaj sprawdzałem.

Ja mam pompę ustawioną już ze 2 lata 15 st. za OT, pali mi mało, 6 L na trasie, odpala na -17 od strzała i wogóle nie kopci, byłem na zadymieniu spalin i wyszło niemal idealnie a auto jedzie 180 km/h.

Acha dodam że jak ktoś ustawia na kropelkę to jeśli się pompa wtryskowa lekko chociażby zapowietrzy to ustawić się nie da. W W123 była pompka do odpowietrzania ukł. wtryskowego. Tutaj nie ma takiej opcji, więc najlepiej ustawiać pompę z wspomnianym blokatorem - naciętym na środku prętem i będzie jak trzeba :) A na kropelkę jak ktoś sprawdza łatwo minie ten "moment kropelki... a to subiektywne odczucie" i nakręci się sporo wałem :) Metoda dla cierpliwych. Wg. mnie dokładniej jest ustawiać z blokatorem.








Podobne tematy Zwiń