Tylko te wartości 15 albo 14 st. po OT albo GMP (jedno i to samo ) są przewidziane do ustawiania metodą dynamiczną. Mercedes ma do tego urządzenie. Jeden czujnik montuje się przy kole pasowym, drugi po korku pompy wtryskowej. silnik się odpala i wtedy ma być to 14 st. po OT na wyświetlaczu.
Powiem jeszcze że jak ustawisz na 15 albo 14 st. po OT to prawie nie ma różnicy. Ryska i tu i tu jest na środku otworu w pompie wtryskowej. Wał korbowy kręci się 2 razy szybciej niż wałek pompy, i jak o 1 stopień wał korbowy się przestawi to wałek w pompie ledwo co drgnie, więc ta korekta 15 albo 14 st jest b. mała. Mój blokator wpada w wycięcie na wałku pompy bez problemu gdy wał jest na 14 albo 15 st. Dzisiaj sprawdzałem.
Ja mam pompę ustawioną już ze 2 lata 15 st. za OT, pali mi mało, 6 L na trasie, odpala na -17 od strzała i wogóle nie kopci, byłem na zadymieniu spalin i wyszło niemal idealnie a auto jedzie 180 km/h.
Acha dodam że jak ktoś ustawia na kropelkę to jeśli się pompa wtryskowa lekko chociażby zapowietrzy to ustawić się nie da. W W123 była pompka do odpowietrzania ukł. wtryskowego. Tutaj nie ma takiej opcji, więc najlepiej ustawiać pompę z wspomnianym blokatorem - naciętym na środku prętem i będzie jak trzeba
A na kropelkę jak ktoś sprawdza łatwo minie ten "moment kropelki... a to subiektywne odczucie" i nakręci się sporo wałem
Metoda dla cierpliwych. Wg. mnie dokładniej jest ustawiać z blokatorem.