Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] 2.3E Ke Jetronic co i jak gazem


70 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 czerwca 2014 - 22:28

W wielkim skrócie sonda podaje inne wartości na LPG co sterownik usiłuje korygować
a że nie może to wywala błąd lub zmienia tryb na awaryjny dlatego montuje się emulator który udaje sondę
podając dobre wartości.
Sterowniki 2-giej generacji mają wbudowane emulatory.



#62 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 28 czerwca 2014 - 06:26

Hej panowie.
Bez ściem. Cis-e nie ma żadnej pamięci - wyłączasz zapłon zapomina wszystko co było.
Żaden emulator sondy nie jest w tym aucie potrzebny - chyba że jako balast, w bagażniku.

#63 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 czerwca 2014 - 09:19

Dołączona grafikaUżytkownik nicu89 dnia 27 czerwiec 2014 - 20:03 napisał

Pracy sondy się nie emuluje
:hahaha: :hahaha: :hahaha: .... :hahaha: :hahaha: dowcipas.

Co takiego dowcipnego? Pracę sondy emulujesz? W jaki niby sposób? Sonda nie ma sterowania żadnego. Możesz jedynie przed sterownikiem zmienić jej sygnał wysyłany(emulować) żeby podczas pracy silnik na LPG sterownik myślał że jest ok jak na Pb.

Użytkownik nicu89 edytował ten post 28 czerwca 2014 - 09:22


#64 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 czerwca 2014 - 10:42

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 28 czerwca 2014 - 09:19 napisał

Pracy sondy się nie emuluje

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 28 czerwca 2014 - 09:19 napisał

Sonda nie ma sterowania żadnego
no to się nie emuluje czy się nie moduluje skoro już uczepiliśmy się semantyki?

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 28 czerwca 2014 - 09:19 napisał

Możesz jedynie przed sterownikiem zmienić jej sygnał wysyłany(emulować) żeby podczas pracy silnik na LPG sterownik myślał że jest ok jak na Pb.
i to właśnie robi emulator czyż nie?
Można oczywiście nie zakładać emulatora i w przypadku kiedy ECU jest bez pamięci (TUTAJ można znaleźć jak to sprawdzić)
na gazie pomajta sobie EHA, może ZPD a po wyłączeniu zapłonu się zresetuje za to ciekawe rzeczy zaczną się dziać kiedy
trzeba będzie się przełączyć na pb a nie będzie gdzie zjechać żeby wyłączyć zapłon
i przeczytam tytuł "Spalił 30 litrów pb o ja nieszczęsny pomocy"
można więc równie dobrze odciąć zasilanie dla całego KE, ZPD ma szczelinę więc i wolne obroty na gazie
powinno dać się ustawić a przynajmniej po próżnicy prądu nie będzie żarło.
Zaraz przeczytam że nie można tak zrobić bo ECU zapłonem steruje-a właśnie że nie steruje tylko koryguje.

A pomijając nasze radosne dywagacje zastanawiam się jak gaziarz zamierza przepchnąć 1-szą generację
przez papierologię bo chyba nadal 1-ej montować już nie wolno, więc pewnie założy lecho czy inne bingo
i wsadzi register lub krokowiec z registrem, zrobi wcinkę w obwód sondy i cały spór stanie się bezzasadny.

#65 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 28 czerwca 2014 - 15:16

Cis-e w w124/w201 nie koryguje w żaden sposób zapłonu - nie ma z nim części wspólnych(oprócz wspólnej obudowy czujnika temperatury silnika, sygnału zamkniętej przepustnicy). To jest naprawdę prosty system: zapłon oddzielnie, ke-jet oddzielnie.

Oficjalnie może zamontować tylko 2 generację z korygowaniem składu mieszanki - i tak zrobi bo w przewodzie.
Czy rozepnie sygnał z sondy? W tym wypadku nie potrzeba i wystarczy tylko podać ten sam sygnał na oba sterowniki - nie potrzeba nic przecinać.

Widziałem jeszcze taki patent że sygnał eha (ten wyciągnięty ze stop-ke, z elektroniki, dodatkowym dodanym kabelkiem) był podany bezpośrednio na wejście sondy do bingo-m. Sprawdzałem też u siebie takie podłączenie, działało.
Sterownik tylko prosto otwierał/zamykał silniczek zależnie od sygnału z eha. Nawet to działało.
Testował też ktoś z Was takie podłączenie? Ktoś wiedział że tak też można?

#66 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 28 czerwca 2014 - 16:57

Wyświetl postUżytkownik szymtro dnia 28 czerwca 2014 - 06:26 napisał

Hej panowie.
Bez ściem. Cis-e nie ma żadnej pamięci - wyłączasz zapłon zapomina wszystko co było.
Żaden emulator sondy nie jest w tym aucie potrzebny - chyba że jako balast, w bagażniku.
W błędzie jesteś kolego jeśli co najmniej 3 razy podczas pracy silnika wystąpi usterka lub trwa dłuższy czas sterownik łapie błąd i żadne wyłączenie i włączenie zapłonu go nie skasuje , podobnie jak i odpięcie akumulatora ;)

#67 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 czerwca 2014 - 18:31

Jeżdze na LPG i gniazdo wskazuje błąd sondy. Po długiej trasie na LPG po przełączeniu na Pb normalnie wypełnienie oscyluje i nie ma żadnego błędu, co ty bredzisz?

#68 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 czerwca 2014 - 20:23

Depsu95 jak już montujesz STOP KJ to zamów BRC a nie PD-45(protec digital) bo to szajs. Te emulatory padają jak muchy i na forach audi i innych aut z mechaniczym wtryskiem piszą że zdarza się tak że nawet przy sprawnym EHA podaje 2 paliwa naraz. LPG i troche Pb bo luty czy ścieżki są lipne w tych PD. Do tego przez te usterki uszkadzają się EHA też. U mnie w mieście za BRC w hurtowni wołają 120 ale wiadomo, marża chyba ze 30%. Sam sobie niebawem taki sprawię.

#69 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 29 czerwca 2014 - 15:03

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 28 czerwca 2014 - 18:31 napisał

Jeżdze na LPG i gniazdo wskazuje błąd sondy. Po długiej trasie na LPG po przełączeniu na Pb normalnie wypełnienie oscyluje i nie ma żadnego błędu, co ty bredzisz?
Nie wszystkie sterowniki zapamiętują błąd jakiego dokładnie masz KE ? Masz dwa gniazda diagnostyki ?
Co do bredzenia, na Twoim miejscu nie byłbym tego taki pewny :D

#70 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 czerwca 2014 - 21:25

Ja w swoim mam wersję z jednym gniazdem. Dla klienta z drugiego forum sprawdzałem 190 z 91roku z nowszym juz KE to co chwilę wyskakiwał błąd potencjometru i po zgaszeniu silnika i ponownym odpale tak samo raz wypełnienie było a raz błąd. Nic na stałe się nie zadomowiło.








Podobne tematy Zwiń