[W124] 2.3E Ke Jetronic co i jak gazem
#61
Napisano 27 czerwca 2014 - 22:28
a że nie może to wywala błąd lub zmienia tryb na awaryjny dlatego montuje się emulator który udaje sondę
podając dobre wartości.
Sterowniki 2-giej generacji mają wbudowane emulatory.
#62
Napisano 28 czerwca 2014 - 06:26
Bez ściem. Cis-e nie ma żadnej pamięci - wyłączasz zapłon zapomina wszystko co było.
Żaden emulator sondy nie jest w tym aucie potrzebny - chyba że jako balast, w bagażniku.
#63
Napisano 28 czerwca 2014 - 09:19
Pracy sondy się nie emuluje
.... dowcipas.
Co takiego dowcipnego? Pracę sondy emulujesz? W jaki niby sposób? Sonda nie ma sterowania żadnego. Możesz jedynie przed sterownikiem zmienić jej sygnał wysyłany(emulować) żeby podczas pracy silnik na LPG sterownik myślał że jest ok jak na Pb.
Użytkownik nicu89 edytował ten post 28 czerwca 2014 - 09:22
#64
Napisano 28 czerwca 2014 - 10:42
Użytkownik nicu89 dnia 28 czerwca 2014 - 09:19 napisał
Użytkownik nicu89 dnia 28 czerwca 2014 - 09:19 napisał
Użytkownik nicu89 dnia 28 czerwca 2014 - 09:19 napisał
Można oczywiście nie zakładać emulatora i w przypadku kiedy ECU jest bez pamięci (TUTAJ można znaleźć jak to sprawdzić)
na gazie pomajta sobie EHA, może ZPD a po wyłączeniu zapłonu się zresetuje za to ciekawe rzeczy zaczną się dziać kiedy
trzeba będzie się przełączyć na pb a nie będzie gdzie zjechać żeby wyłączyć zapłon
i przeczytam tytuł "Spalił 30 litrów pb o ja nieszczęsny pomocy"
można więc równie dobrze odciąć zasilanie dla całego KE, ZPD ma szczelinę więc i wolne obroty na gazie
powinno dać się ustawić a przynajmniej po próżnicy prądu nie będzie żarło.
Zaraz przeczytam że nie można tak zrobić bo ECU zapłonem steruje-a właśnie że nie steruje tylko koryguje.
A pomijając nasze radosne dywagacje zastanawiam się jak gaziarz zamierza przepchnąć 1-szą generację
przez papierologię bo chyba nadal 1-ej montować już nie wolno, więc pewnie założy lecho czy inne bingo
i wsadzi register lub krokowiec z registrem, zrobi wcinkę w obwód sondy i cały spór stanie się bezzasadny.
#65
Napisano 28 czerwca 2014 - 15:16
Oficjalnie może zamontować tylko 2 generację z korygowaniem składu mieszanki - i tak zrobi bo w przewodzie.
Czy rozepnie sygnał z sondy? W tym wypadku nie potrzeba i wystarczy tylko podać ten sam sygnał na oba sterowniki - nie potrzeba nic przecinać.
Widziałem jeszcze taki patent że sygnał eha (ten wyciągnięty ze stop-ke, z elektroniki, dodatkowym dodanym kabelkiem) był podany bezpośrednio na wejście sondy do bingo-m. Sprawdzałem też u siebie takie podłączenie, działało.
Sterownik tylko prosto otwierał/zamykał silniczek zależnie od sygnału z eha. Nawet to działało.
Testował też ktoś z Was takie podłączenie? Ktoś wiedział że tak też można?
#66
Napisano 28 czerwca 2014 - 16:57
Użytkownik szymtro dnia 28 czerwca 2014 - 06:26 napisał
Bez ściem. Cis-e nie ma żadnej pamięci - wyłączasz zapłon zapomina wszystko co było.
Żaden emulator sondy nie jest w tym aucie potrzebny - chyba że jako balast, w bagażniku.
#67
Napisano 28 czerwca 2014 - 18:31
#68
Napisano 28 czerwca 2014 - 20:23
#69
Napisano 29 czerwca 2014 - 15:03
Użytkownik nicu89 dnia 28 czerwca 2014 - 18:31 napisał
Co do bredzenia, na Twoim miejscu nie byłbym tego taki pewny
#70
Napisano 29 czerwca 2014 - 21:25
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] KE-Jetronic - regulacja |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | scOti |
|
||
[KE-Jetronic] Potencjometr klapy spiętrzającej - zamiennik |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | 83dawid83 |
|
||
[c124] 3.0 24 jak czytac bledy KE-jetronic |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | nowyc124 |
|
||
Warsztat KE-Jetronic Warszawa okolice może Radom |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ERDOL |
|
||
Wtrysk elektroniczny EFi zamiast KE-Jetronic |
Modyfikacje,Tuning | wilhelmk |
|
|