Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[w201/w124] KE-Jetronic - regulacja


205 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Magson


  • Postów: 666
  • Na forum od: 17 cze 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 grudnia 2010 - 05:48

Musisz zdjąć puchę filtra powietrza i tam będzie potencjometr (wpisz na allegro "mercedes potencjometr" żeby zobaczyć jak to wygląda)

Obliczanie wypełnienia przy mierzeniu 3 i 5 pinu jednocześnie - 1V = 7%, 2V = 14%, 8V = 57%, 14V = 100% i tak dalej...


Wg. mnie coś ewidentnie się wiesza. Falują Ci obroty? Schodzą poniżej jałowego i zaraz wskakują? - Bo dla mnie to wygląda jakby się zawieszała klapa potencjometru lub właśnie potencjometr, który nie wszedł na swoje "widełki" (u mnie tak jest, po podmianie potencjometru nie było szans ustawić tych widełek idealnie, bo ktoś tam wsadził swój śrubokręt i powyginał te widełki/blaszki)



#22 Offline   voitec34


  • Postów: 9
  • Na forum od: 16 gru 2010
  • Miejscowość: Iława

Napisano 17 grudnia 2010 - 16:46

Więc jest tak :
Talerz ustawiony na papierki ,chodzi swobodnie.
Auto zimne ,najpierw pomiar na włączonym zapłonie ale nie pracującym silniku pin 3-5 =8,24 V ,pin 5-masa = 11,94 V ,więc wypełnienie 70 % czyli prawidłowo bo to oznacza brak sygnału o prędkości obrotowej silnika wedle kodu błędów.
Zapalam (silnik zimny ,wolne obroty) pin 3-5 = 6,82 V ,Pin 5-masa 14,15 V ,więc wypełnienie 48 % i auto pracuje prawidłowo ,wolne obroty stabilne ,wkręca się równo ,przyspieszenie w normie
2,5 tyś obr/min pin3-5 = 7,83 V ,pin 5-masa 13,74 ,wypełnienie 56 %

Rozgrzałem silnik do 80 C zdjąłem filtr i ustawiłem potencjometr na 0,7 V .

Ale na rozgrzanym silniku pin 3-5 = 2,17 V ,pin 5-masa = 14,17 v,wypełnienie 15 % i obroty zaczynają falować ,nie chce się wkręca tzn. z trudem, przerywa ,a w czasie jazdy szarpie i brak mocy chyba ze wcisnę do podłogi to z bólami ale się rozpędzi

Regulacja imbusem niczego nie zmienia na woltomierzu ,jedynie gdy o jakieś 3-4 obroty w lewo pokręcę to gaśnie i nie chce już zapalić

Jest jeszcze taki efekt że jak przegazuje mu powyżej 4 tyś to pin 3-5 wskakuje na 6,5 V puszczam gaz a napięcie spada płynnie i po około 5-7 sekundach spada do 2,17 V

O ile obrotów i w którą stronę kręcić imbusem ?

#23 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 grudnia 2010 - 19:25

voitec34 napisał:

Regulacja imbusem niczego nie zmienia na woltomierzu...
A jak krecisz imbusem, to leko go wciskasz w dół tzn naciskasz na niego kręcąc nim?

#24 Offline   voitec34


  • Postów: 9
  • Na forum od: 16 gru 2010
  • Miejscowość: Iława

Napisano 17 grudnia 2010 - 21:20

Tak wciskam do momentu aż czuje że przy obracaniu stawia opór i wtedy kręcę ,ale nie wiem ile obrotów powinno coś zmienić i w którą stronę ?

Ale dlaczego dopóki się nie rozgrzeje to chodzi dobrze ? Może dlatego ze jak zimny to chodzi na ssaniu ? zapala ładnie i zimny i ciepły .

Jeszcze dzisiaj zauważyłem ze jak lekko poruszę tym ramieniem co napędza ramie przepustnicy na tyle lekko że przestaje naciskać na wyłącznik krańcowy ale jeszcze nie dodaje gazu to przestaje pływać ale za to rosną obroty i po dodaniu gazu zostają na 2,5 tyś ,puszczam ramie krańcowy zamyka i obroty spadają i zaczyna lekko pływać.

Wcześniej przed wymianą kluczowych części miałem parę wystrzałów na gazie.

Teraz po ostrym dodaniu gazu na Pb jak schodzi z obrotów to strzela w rurę wydechową.

#25 Offline   voitec34


  • Postów: 9
  • Na forum od: 16 gru 2010
  • Miejscowość: Iława

Napisano 19 grudnia 2010 - 12:44

Też podejrzewam potencjometr,zastanawiam się czy wybuch może wygiąć ramie klapy lub zmienić "kąt " talerza w stosunku do gardzieli ;)

#26 Offline   Fragili


  • Postów: 28
  • Na forum od: 18 lip 2010

Napisano 19 grudnia 2010 - 15:29

Podobno wybuch może pogiąć talerz. U mnie po wielu wybuchach tak się nie stało więc nie potwierdzę tego w 100%. Co do regulacji - po pierwsze to dobrze by było jakbyś zainwestował w miernik wypełnienia. Bardzo pomaga podczas kręcenia śrubą CO, bo nie musisz co 1/15 obrotu liczyć aktualnego wypełnienia. Link: http://allegro.pl/cyfrowy-miernik-ut10a ... 17403.html
Co do braku zmiany wypełnienia - może po nagrzaniu pojawia się jakiś błąd w gnieździe diagnostycznym. 15% z tego co wiem żaden błąd nie ma, ale to może być błąd pomiaru(dlatego polecam miernik wypełnienia). Kiedyś miałem podobny problem - nie zmieniało się wypełnienie mimo, że kręciłem śrubą ile tylko chciałem. Okazało się właśnie, że w gnieździe diagnostycznym była awaria czujnika temp. zasysanego powietrza.

#27 Offline   Magson


  • Postów: 666
  • Na forum od: 17 cze 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 grudnia 2010 - 17:52

Pamiętajcie, że przy kręceniu imbusem - układ dostraja się w ciągu 10 sekund i po lekkiej przegazówce. Normalny multimetr też będzie działał jako "aktualne wypełnienie" Tylko ustawić go na 20V i ogień. A najlepiej mieć wskazówkowy - ale teraz takie to są rarytasy ; )

#28 Offline   kris86


  • Postów: 67
  • Na forum od: 19 cze 2010

Napisano 19 grudnia 2010 - 18:58

Wskazanie wypełnienia może się zmieniać po każdym rozruchu.U mnie raz pokazuje 6,5V do 7V,a za kolejnym rozpaleniem 7V do 7,5V lub się wacha od 6,5V do 7,5V.Najlepiej ustawiać kiedy temp. silnika nie przekracza 80*C :ok:

#29 Offline   voitec34


  • Postów: 9
  • Na forum od: 16 gru 2010
  • Miejscowość: Iława

Napisano 20 grudnia 2010 - 02:05

No to zaczyna się sytuacja trochę rozjaśniać,multimetr mam ustawiony na 20 V,ale mam gdzieś w piwnicy wskazówkowy,rozważam też zakup miernika z pomiarem wypełnienia.
Jedna rzecz mi nie daje spokoju ,dopóki jest zimny da się nim jeżdzić ,jałowe nie pływają ,żwawo się wkręca no i równo ciągnie ale to tylko przez kilka minut jak się zagrzeje to obroty pływają,na wolnych gaśnie,brak średnich obrotów.Może jakiś czujnik temperatury utrudnia po rozgrzaniu ? Ten przy dodatkowym wtryskiwaczu jak jest zimny silnik ma oporność 28 kiloomów jak jest ciepły około 600 omów,a może jakiś inny czujnik temp ? Tam jest ich więcej.
Fajnie ze temat został odgrzany każda sugestia zbliża do rozwiązania problemu.
A tu ciekawostka ,pomiar na pinach 2-3 :smiech2:

http://newnickiminaj.com/jessicaalbagal ... trol-unit/

#30 Offline   versato


  • Postów: 33
  • Na forum od: 29 mar 2009
  • Miejscowość: Krynica
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 grudnia 2010 - 12:34

voitec34 napisał:

A tu ciekawostka ,pomiar na pinach 2-3 :smiech2:

http://newnickiminaj.../jessicaalbagal ... trol-unit/

Kiedyś widziałem ten filmik na YouTube i się zastanawiałem o co tu chodzi? Czy to ma tak spadać a później rosnąć i znów po woli spadać?








Podobne tematy Zwiń