Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Regulacja świateł


34 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   KlasyczneGwiazdy


  • Postów: 37
  • Na forum od: 29 kwi 2015
  • Miejscowość: Pelplin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopada 2016 - 16:55

Witam wszystkich, niestety nie działa u mnie regulacja świateł. Podciśnienie dochodzi do trójnika, tak on u mnie wygląda:
Dołączona grafika
Również do regulatora podciśnienie dochodzi cały fioletowym i tutaj jest bardzo ciekawa sprawa:
Dołączona grafika
Jak widać mam ten nowszy regulator i jest środkowy cały fioletowy przewód z podciśnieniem i na dole fioletowy z żółtym paskiem, a u góry jest kawałek fioletowego z żółtym paskiem który jest zaślepiony tą gumą. Również na zdjęciu widać ułamany fioletowy z żółtym paskiem.
Pod maską sytuacja wygląda tak, że po lewej stronie idzie fioletowy przewód z żółtym paskiem do lewej lampy tam jest trójnik który wchodzi do lamp i drugi przewód cały biały idzie do prawej lampy. Po prawej stronie mam też fioletowy przewód z żółtym paskiem który kiedyś mi się ułamał i teraz kończy się przy akumulatorze ale na pewno nie był taki długi i nie był podłączony do lampy prawej. Wygląda to tak jakby nowy i stary tym instalacji był jednocześnie tylko nie wiem czy ten ułamany przy regulatorze to jest ten sam ułamany przy akumulatorze czy ten który dochodzi do lamp. W tym przewodzie który dochodzi do lamp nie ma podciśnienia. Jak myślicie jak rozwiązać ten problem?

Pozdrawiam



#32 Offline   Szymonides11


  • Postów: 64
  • Na forum od: 18 cze 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 1984

Napisano 10 stycznia 2022 - 20:54

Szanowni Panowie,

Mam aktualnie podobny problem i szukam porady. W moim W124 udało mi się doprowadzić wszystkie podciśnienia do porządku. Została mi tylko regulacja świateł. Układ jest już sprawdzony i podciśnienie dochodzi do lamp i się reguluje pokrętłem pod kierownicą natomiast podłączenie wężyka do dowolnej lamp i zrobienie podciśnienia nie daje nic tzn. nie da się go zrobić bo jest nieszczelność wewnątrz reflektora. Z tego co widziałem na zdjęciach w środku (lampy) jest siłownik pneumatyczny i przewód.

Czy któryś z panów poruszał temat naprawy bądź wymiany siłownika (zakładam że on jest uszkodzony jeszcze nie rozbierałem lamp ale) gdzie go w ogóle można dostać? Czy jedyną metoda naprawy jest wymiana całego reflektora?

#33 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 11 stycznia 2022 - 13:00

Sprawdź czy wężyk szczelnie się zatrzaskuje na trzpieniu lampy, bo tam może być nieszczelność. Zawsze można działanie podciśnienia w lampie sprawdzić za pomocą wężyka i strzykawki - przynajmniej tak mi się wydaje.

Użytkownik mixx edytował ten post 11 stycznia 2022 - 13:05


#34 Offline   Szymonides11


  • Postów: 64
  • Na forum od: 18 cze 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 1984

Napisano 11 stycznia 2022 - 18:28

Wyświetl postUżytkownik mixx dnia 11 stycznia 2022 - 13:00 napisał

Sprawdź czy wężyk szczelnie się zatrzaskuje na trzpieniu lampy, bo tam może być nieszczelność. Zawsze można działanie podciśnienia w lampie sprawdzić za pomocą wężyka i strzykawki - przynajmniej tak mi się wydaje.
No niestety nieszczelność jest w lampie.

#35 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 12 stycznia 2022 - 07:16

Wyjmij lampę, zdejm szkło i zalookaj do środka. W jednym rogu zwierciadła jest przegubek kulowy zakręcony na dwie śrubki, potem luzujemy zwierciadło kręcąc regulacją - robota miła i przyjemna. Aż łza się w oku kręci jakie to kiedyś auta były przyjazne w naprawie...
P.S.: lampy były "Bosch" i "Hella" o ile pamiętam, ale zasadniczych różnic pomiędzy nimi w budowie mechanizmu zawieszenia zwierciadła nie było.








Podobne tematy Zwiń