Witam wszystkich, niestety nie działa u mnie regulacja świateł. Podciśnienie dochodzi do trójnika, tak on u mnie wygląda:
Również do regulatora podciśnienie dochodzi cały fioletowym i tutaj jest bardzo ciekawa sprawa:
Jak widać mam ten nowszy regulator i jest środkowy cały fioletowy przewód z podciśnieniem i na dole fioletowy z żółtym paskiem, a u góry jest kawałek fioletowego z żółtym paskiem który jest zaślepiony tą gumą. Również na zdjęciu widać ułamany fioletowy z żółtym paskiem.
Pod maską sytuacja wygląda tak, że po lewej stronie idzie fioletowy przewód z żółtym paskiem do lewej lampy tam jest trójnik który wchodzi do lamp i drugi przewód cały biały idzie do prawej lampy. Po prawej stronie mam też fioletowy przewód z żółtym paskiem który kiedyś mi się ułamał i teraz kończy się przy akumulatorze ale na pewno nie był taki długi i nie był podłączony do lampy prawej. Wygląda to tak jakby nowy i stary tym instalacji był jednocześnie tylko nie wiem czy ten ułamany przy regulatorze to jest ten sam ułamany przy akumulatorze czy ten który dochodzi do lamp. W tym przewodzie który dochodzi do lamp nie ma podciśnienia. Jak myślicie jak rozwiązać ten problem?
Pozdrawiam
2
[W201] Regulacja świateł
Rozpoczęty przez majkel, mar 23 2007 09:35
34 odpowiedzi w tym temacie
#31
Napisano 20 listopada 2016 - 16:55
#32
Napisano 10 stycznia 2022 - 20:54
Szanowni Panowie,
Mam aktualnie podobny problem i szukam porady. W moim W124 udało mi się doprowadzić wszystkie podciśnienia do porządku. Została mi tylko regulacja świateł. Układ jest już sprawdzony i podciśnienie dochodzi do lamp i się reguluje pokrętłem pod kierownicą natomiast podłączenie wężyka do dowolnej lamp i zrobienie podciśnienia nie daje nic tzn. nie da się go zrobić bo jest nieszczelność wewnątrz reflektora. Z tego co widziałem na zdjęciach w środku (lampy) jest siłownik pneumatyczny i przewód.
Czy któryś z panów poruszał temat naprawy bądź wymiany siłownika (zakładam że on jest uszkodzony jeszcze nie rozbierałem lamp ale) gdzie go w ogóle można dostać? Czy jedyną metoda naprawy jest wymiana całego reflektora?
Mam aktualnie podobny problem i szukam porady. W moim W124 udało mi się doprowadzić wszystkie podciśnienia do porządku. Została mi tylko regulacja świateł. Układ jest już sprawdzony i podciśnienie dochodzi do lamp i się reguluje pokrętłem pod kierownicą natomiast podłączenie wężyka do dowolnej lamp i zrobienie podciśnienia nie daje nic tzn. nie da się go zrobić bo jest nieszczelność wewnątrz reflektora. Z tego co widziałem na zdjęciach w środku (lampy) jest siłownik pneumatyczny i przewód.
Czy któryś z panów poruszał temat naprawy bądź wymiany siłownika (zakładam że on jest uszkodzony jeszcze nie rozbierałem lamp ale) gdzie go w ogóle można dostać? Czy jedyną metoda naprawy jest wymiana całego reflektora?
#33
Napisano 11 stycznia 2022 - 13:00
Sprawdź czy wężyk szczelnie się zatrzaskuje na trzpieniu lampy, bo tam może być nieszczelność. Zawsze można działanie podciśnienia w lampie sprawdzić za pomocą wężyka i strzykawki - przynajmniej tak mi się wydaje.
Użytkownik mixx edytował ten post 11 stycznia 2022 - 13:05
#34
Napisano 11 stycznia 2022 - 18:28
Użytkownik mixx dnia 11 stycznia 2022 - 13:00 napisał
Sprawdź czy wężyk szczelnie się zatrzaskuje na trzpieniu lampy, bo tam może być nieszczelność. Zawsze można działanie podciśnienia w lampie sprawdzić za pomocą wężyka i strzykawki - przynajmniej tak mi się wydaje.
#35
Napisano 12 stycznia 2022 - 07:16
Wyjmij lampę, zdejm szkło i zalookaj do środka. W jednym rogu zwierciadła jest przegubek kulowy zakręcony na dwie śrubki, potem luzujemy zwierciadło kręcąc regulacją - robota miła i przyjemna. Aż łza się w oku kręci jakie to kiedyś auta były przyjazne w naprawie...
P.S.: lampy były "Bosch" i "Hella" o ile pamiętam, ale zasadniczych różnic pomiędzy nimi w budowie mechanizmu zawieszenia zwierciadła nie było.
P.S.: lampy były "Bosch" i "Hella" o ile pamiętam, ale zasadniczych różnic pomiędzy nimi w budowie mechanizmu zawieszenia zwierciadła nie było.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] Włącznik świateł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Simon1 |
|
|
|
[W124] brak prądu w gnieździe zapalniczki po włączeniu świateł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
Szum z przełącznika regulacji świateł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kaczor123 |
|
|
|
[w201/w124] KE-Jetronic - regulacja |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | scOti |
|
||
Przełącznik świateł od 201 do 124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Damian85 |
|