Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Regulacja świateł


34 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 18 lutego 2008 - 08:57

tof napisał:

który wchodzi gdzieś nad skrzynią biegów. Nie wiem gdzie on idzie.

Nie wiem jakie podciśnienie namierzyłeś, ale przecież przewody idą do kabiny do pokrętła wysokości, a później do lamp( o ile pamiętam przewody do regulacji świateł maja kolor fioletowy)

A generalnie jaki masz problem ze regulacja świateł?



#12 Offline   tof


  • Postów: 11
  • Na forum od: 27 sty 2008
  • Miejscowość: Skarżysko

Napisano 18 lutego 2008 - 09:48

Chodzi mi o przewód zasilający cały układ, ten który jest podłączony do jakiegoś (urządzenia to chyba elektrozawór) umieszczonego na grodzi silnika. On wchodzi pod skrzynie i dalej niewiem gdzie idzie, niemoge poprostu go namierzyć.

#13 Offline   dredek


  • Postów: 101
  • Na forum od: 16 sie 2008
  • Miejscowość: Opole

Napisano 22 sierpnia 2008 - 21:10

prusball, wielkie dzieki za pomoc! Posprawdzalem wezyki i jak zasysalem powietrze to sie leciutko podnosily. Potem sprawdzilem przy samym regulatorze i sie okazalo, ze byly wpiete na odwrot. Teraz juz dziala regulacja (nie wiem czy tak jak powinna) ale swiatla sie ruszaja, wiec chyba ok, DZIEKI !

#14 Offline   prusball


  • Postów: 333
  • Na forum od: 15 lut 2007
  • Drugi Mercedes:W210 E200CDI
  • Trzeci Mercedes:W140 S350TD

Napisano 22 sierpnia 2008 - 23:51

dredek, ciesze sie, ze moglem pomoc :smile:

#15 Offline   globalbus


  • Postów: 12
  • Na forum od: 24 paź 2009
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 07 marca 2010 - 17:17

Podpinam się, u mnie również szwankuje regulacja świateł. Światła nie reagują na korektor, po zdjęciu wężyka przy reflektorze nie wyczuwam pod palcem podciśnienia (silnik włączony).
Staram się przeanalizować problem od źródła i zauważyłem pewne dziwactwo zaraz za pompą vacuum, czyżby to jakaś rzeźba? Z pompy vacuum leci przewód, a obok niego dwa pozostałe są spięte ze sobą.
Dołączona grafika
Pytam się ekspertów, tak to ma wyglądać? Nie ma tam jakiegoś trójnika czy coś? :roll:

#16 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 07 marca 2010 - 17:51

globalbus napisał:

Staram się przeanalizować problem od źródła

Może sprawdź czy podciśnienie dochodzi do samego potencjometru/regulatora wysokości

#17 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 08 marca 2010 - 22:43

Masz prawdopodobnie auto z wyposażeniem podstawowym - czarny przewód służy w takim przypadku do "napowietrzania" instalacji podnoszenia wolnych obrotów - wychodzi z układu regulacji przy pompie i kończy się pod deską rozdzielczą (niepodłączony) Przewody regulacji reflektorów mają kolory fioletowy i fioletowy z białym paskiem.
Musisz przejrzeć całą instalację podciśnienia, bo z Twojej wypowiedzi (i ze zdjęcia) można wywnioskować, że ktoś niewtajemniczony "wpychał tam łapy"

#18 Offline   Pawel.killer


  • Postów: 71
  • Na forum od: 08 mar 2009
  • Miejscowość: Przemyśl

Napisano 26 kwietnia 2010 - 12:49

Witam podpinam się do tematu regeneracji pneumatycznej regulacji świateł. Kupiłem moją gwiazdkę już jakiś czas temu i od tego momentu regulacja już nie działała. Gdzieś usłyszałem, że jak to nie działa to znaczy, że układ się rozszczelnił i nie warto tego naprawiać bo trzeba kupić nowy układ. Po zagłębieniu się w tematykę okazuje się, ze jednak można i drążę ten temat. Jednak chciałbym skonsultować to i owo.
Krótki opis faktów i problematyki:
Światła nie reagują na kręcenie pokrętłem w żadnej pozycji (wiadomo).
Przy tym przełączniku znajdują się 3 przewody: 1 - podświetlanie światłowodem, oraz 2 gumowe. W żadnym nie ma podciśnienia. Przy lampach wszystko podłączone. Na próbę dmuchania w przewód światła reagują. Jednak przy nich też podciśnienia nie ma. Na zdjęciach pokażę jak wygląda miejsce które mnie frapuje.
Dołączona grafika Dołączona grafika
Na zdjęciu pierwszym rozgałęzienie podciśnienia. Podciśnienie jest numerze 1,2 i 3. Wężyk z numerem 3 idzie do modułu zapłonu (chyba) a wężyk z numerem 2 idzie do trójnika (zdjęcie po prawej). I chyba tu zaczynają się schody... Bo podciśnienie występuje tylko w numerku 2 które najprawdopodobniej idzie do ekonomizera. Czy to wina trójniczna czy w tych pozostałych po prostu nie ma być podciśnienia i szukać gdzieś indziej... :sad:
Dodam jeszcze, że jak odpinam wężyk w którym występuje podciśnienie silnik dostaje nierównych obrotów.

[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 13:49 ]
Ok już sam doszedłem do ładu i składu. okazało się, ze przewód od ekonomizera był za daleko wsunięty i tym samym pozostałe wężyki nie dostawały podciśnienia. Teraz podciśnienie jest już przy lampach tylko teraz przydało by się je wyregulować. Na którym numerku powinno się regulować? :stick:

#19 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 maja 2014 - 20:09

Witam.
Odświeżę temat. Po odebraniu auta od "fachowca", który wklejał mi przednią szybę nie działa w mojej Dołączona grafika regulacja wysokości świateł przednich. Był rozłączony jeden przewód podciśnienia w okolicach silniczka wycieraczki ale po podłączeniu go nadal nie działa regulacja. Zastanawiam się czy mógł tak nagle zepsuć się potencjometr regulacji? I jak go ewentualnie sprawdzić? A może trzeba szukać przyczyny gdzie indziej?

#20 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 21 maja 2014 - 21:00

pisał kiedyś Gerri
Witam również.
Zasada działania tego regulatora jest taka, że świszczy. Tylko w jednym słychać to więcej, a w drugim mniej. Świszczenie pochodzi stąd, że do regulatora dochodzi podciśnienie i zostaje podzielone: mała część jest spuszczana do atmosfery, a duża idzie do - lub duża idzie do atmosfery, a mała do reflektorów. W ten sposób następuje zmiana położenia zwierciadeł reflektorów, a upuszczane z regulatora podciśnienie słychać czasami w kabinie.
Jeżeli chodzi o diagnozę, to są dwa modele tego regulatora. Wcześniejsze miały tylko dwa króćce - jednym podciśnienie wchodziło, drugim wychodziło do reflektorów, a podział na dwa reflektory następował w okolicy pasa przedniego (gumowy trójnik). W tym typie wystarczało dotrzeć do regulatora, i połączyć oba przewody podciśnieniowe bezpośrednio ze sobą w czasie pracy silnika. Wtedy powinien być zauważalny wyraźny ruch reflektorów. Jeżeli tak będzie - to regulator do .
Nowsze regulatory mają trzy króćce osadzone w takiej plastikowej "wtyczce". Środkowym przewodem (fiolet) podciśnienie wchodzi do regulatora, a skrajnymi (fioletowe z białym paskiem) wychodzi do reflektorów. Zasada sprawdzenia jest taka sam jak powyżej, tylko jej przeprowadzenie jest deczko trudniejsze.


P.S.: Oczywiście nie może być mowy o "upuszczaniu podciśnienia do atmosfery" bo to fizyczna bzdura. To tylko takie moje uproszczenie żeby nie zagmatwać problemu.
To masz już ten nowszy regulator. Można w nim sprawdzać reflektory pojedynczo - najpierw połączyć środkowy z jednym przewodem zewnętrznym i sprawdzić jeden reflektor a potem to samo zrobić dla drugiej rurki zewnętrznej (czyli drugiego reflektora) Jeżeli oba reflektory "ruszą" to układ jest szczelny. Jeżeli jeden z nich nie ruszy, to trzeba szukać nieszczelności na drodze regulator - reflektor. Przewody podciśnieniowe są wpięte na tylnej ścianie każdego z reflektorów.

Użytkownik melfio1 edytował ten post 21 maja 2014 - 21:00









Podobne tematy Zwiń