Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[w201/w124] KE-Jetronic - regulacja


205 odpowiedzi w tym temacie

#201 Offline   marcinzano


  • Postów: 5
  • Na forum od: 07 sie 2018
  • Miejscowość: szczecin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 maja 2020 - 11:59

No więc tak moja walka z M 103 W 124 Coupe
niby chodzi ale zalewa go paliwem świece czarne po 20 km woda kapie z rury po przegazowaniu czarny dym... spalanie od 20 do 30 w mieście. Jeździ ok na zimnym na ciepłym już jakby gorzej
Poniżej opisuje co zostało robione bez efektu końcowego:

  • Świece kable kopułka palec – nowe

  • Wtryski używane w dobrym stanie wymienione

  • regulowany potencjometr klapy – 0.7 V ( ponadto podmieniany cały k-jet na drugi– z silnika na 100% bez gazu też z wyregulowanym potencjomentrem)

  • Wymieniona lambda (nowy Bosch 3 pinowy – przy pomiarach multimetrem pokazuje od 0.4V na zimnym do 0.8 V na ciepłym … aha nie pływa tylko stoi w miejscu ale działa skoro pokazuje

  • sprawdzane oraz wymieniane na inne też sprawdzane ( jest zmiana w oporności po rozgrzaniu) czujniki temp wody …

  • sprawdzany ZPD czyli tzw. silniczek krokowy – przy podpinaniu i odpinaniu nie ma zmian mimo iż we wtyczce jest 12 V( drugi ZPD podpinany na zewnątrz do wtyczki też nie reaguje) natomiast podczas podpięcia na krótko do akumulatora i jeden i drugi działa tzn ten na zewnątrz się otwiera ten przy silniku powoduje momentalny wzrost obrotów.

  • Srebrny przekaźnik przelutowany

  • wtrysk rozruchowy podmieniany na dwa inne

  • na 5 pinie we wtyczce 14V, pomiedzy 3 i 5 pinem ok 9,5 volta – nie pływa tylko stoi w miejscu

  • regulacja srubami w kominie zarówno w jednym jak i drugim k-jecie daje mizerne efekty nawet przy maksymalnym zubożeniu mieszanki czyli wkreceniu sruby w prawo (na ciepłym jako tako chodzi na zimnym gorzej) nie jest w stanie zejść w trasie poniżej 14 litrów – predkość 100km/h economizer praktycznie na zerowym polu.

  • aha moduł zapłonu podmieniany na dwa inne na każdym pali od strzała

To chyba już wszystko zaraz mnie szlag trafi jak ktoś ma jakieś sugestie poproszę o pomoc



#202 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 maja 2020 - 15:01

Sprawdz w pinie 2 i 3, dla M103. Wszelkie pomiary na rozgrzanym silniku, minimum 80 stopni.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 22 maja 2020 - 15:02


#203 Offline   marcinzano


  • Postów: 5
  • Na forum od: 07 sie 2018
  • Miejscowość: szczecin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 czerwca 2020 - 11:51

Zwycięstwo....... do wszystkich :
Znalazłem tutaj na forum człowieka magika... po 8 latach jeżdżenia po super specjalistach serwisach itp itd znalazł się człowiek który zdalnie..... tak tak zdalnie za rękę mnie poprowadził przez telefon przy diagnostyce mojego m103. Niesamowite facet który w głowie ma wszystkie kolory kabli do wszystkich czujników styczników oraz wszystkie nr fabryczne na przykład ECU czyli komputerków .... dzięki niemu moja księżniczka została poddana przez niego (moimi rączkami) regulacji i eliminacji wszystkich dolegliwości
efekt piorunujący:) zamiast 40 ltr w mieście i 25 w trasie spala teraz 10.5 w trasie i to przyznaje zapieprzałem 140 / 160 poniżej zdjęcie świec zapłonowych przed regulacją i po.. zdjęcie mówi samo za siebie.
Sawyer bo o nim własnie pisze wielkie dzięki i jesteśmy w kontakcie

Dołączona grafika

Użytkownik marcinzano edytował ten post 08 czerwca 2020 - 11:53


#204 Offline   manfred2


  • Postów: 7
  • Na forum od: 17 paź 2022
  • Miejscowość: Końskie
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 kwietnia 2023 - 10:32

Witam.
Widzę że posty są raczej stare ale może ktoś z kolegów zagląda na forum.
Mam taki problem z mercedesem 190 z 1.8b na ke-jetronik. samochód ma gaz który będę demontował albo wymienie na sekwencję ale muszę najpierw benzynę naprawić. generalnie działa na benzynie ale jak jest zimny to odpala i za chwilę gaśnie, ciepły ma wolne obroty ale podwyższone. błędy (kody błyskowe) wskazują na potencjometr klapy spiętrzającej. Dobrałem się do niego wczoraj, wymieniłem na nówkę ale nie mogę ustawić 0,7V i nawet nie mogę zbliżyć się do tej watrości (najmniej 7V mierząc między pinem 1 a 2). I mam takie pytanie czy na pinie nr 1 nie powinno być masy? tam dochodzą dwa brązowe przewody z żółtym paskiem. jak patrzę na schematy to wychodzi że ten przewód wchodzi na 7 pin sterownika i chyba tam powinna być masa (sprawczałem miernikiem i jej tam nie ma). nie chcę czegoś uszkodzić dlatego pytam doświadczonych kolegów. auto jest z 1992r ostatni wypust. Gaz już był zamontowany jak go kupiłem.
pozdrawiam.

#205 Offline   manfred2


  • Postów: 7
  • Na forum od: 17 paź 2022
  • Miejscowość: Końskie
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 kwietnia 2023 - 19:44

Witam. Nie wiem jak edytować post. Dzisiaj znów zacząłem walkę z w201.
Jest to silnik M102.910 i niby mam schemat instalacji ale nic mi się nie zgadza.
Na pinie 1 potencjometru są 2 brązowe z żółtym paskiem. Tam jest napięcie 12V i wchodzi na pin 1 i 24 ecu
Na pinie 2 jeest brązowy i ewidentnie jest masa i wchodzi na 12 i 23 pin ecu
na pinie 3 jest szary z żółtym paskiem i wchodzi na 11 pin ecu
Ręce opadają.

#206 Offline   manfred2


  • Postów: 7
  • Na forum od: 17 paź 2022
  • Miejscowość: Końskie
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 kwietnia 2023 - 09:37

Wyświetl postUżytkownik manfred2 dnia 24 kwietnia 2023 - 19:44 napisał

Witam. Nie wiem jak edytować post. Dzisiaj znów zacząłem walkę z w201.
Jest to silnik M102.910 i niby mam schemat instalacji ale nic mi się nie zgadza.
Na pinie 1 potencjometru są 2 brązowe z żółtym paskiem. Tam jest napięcie 12V i wchodzi na pin 1 i 24 ecu
Na pinie 2 jeest brązowy i ewidentnie jest masa i wchodzi na 12 i 23 pin ecu
na pinie 3 jest szary z żółtym paskiem i wchodzi na 11 pin ecu
Ręce opadają.

Panowie sukces. Nie uwierzycie ale poprzedni właściciel (lub gazownicy) zamienili wtyczkę od potencjometru z wtyczką od położenia przepustnicy. Autko pracuje na wolnych obrotach jak marzenie, pali od strzała na zimnym i ciepłym. Pozdrawiam.








Podobne tematy Zwiń