Skocz do zawartości




- - - - -

Nowe końcówki wtrysków-czy potrzebna regulacja?


45 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 marca 2011 - 22:58

Jak w temacie.Zastanawiam się ,czy po wymianie końcówek wtrysków na nowe,sklepowe,konieczna jest ich regulacja.I dla czego.
Jeżeli mam do czynienia z towarem regenerowanym lub czyszczonym,nie ma sprawy,jak najbardziej regulacja a przynajmniej sprawdzenie jest konieczne.Ale z nówką kupioną i założoną(?) ,jakoś taka zabawa wygląda mi na naciąganie.
Ma ktoś jakieś konstruktywne uwagi?



#2 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 marca 2011 - 23:05

To nie końcówka odpowiada za ciśnienie otwarcia tylko sprężyna i jej wstepne napięcie które ustalane jest za pomoca podkładki. Po latach sprężyna we wtryskiwaczu traci sprężystość, podkładka traci grubość - ogólnie po tylu cyklach pracy wnętrze korpusu możne w skali mikro tracić wymiar i stąd potrzeba pomiaru ciśnienia otwarcia i odpowiedniego dopasowania podkładki w razie konieczności. Jeżeli juz wymienia się końcówki na nowe to aby wszystko dopiąć na ostatni guzik trzeba dokonać pomiaru bo bez tego cała operacja może nie mieć sensu

#3 Offline   cyborg


  • Postów: 172
  • Na forum od: 28 cze 2010
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C107
  • Inne auto:Voyager, Stratus, PT, Audi A2

Napisano 01 kwietnia 2011 - 07:07

Potwierdzam wszystko co napisal kolega powyzej. Nowe koncowki najlepiej niech montuje pompiarz ktory od razu wyreguluje wtryski. Robilem to u siebie miesiac temu i jest znaczaca poprawa w pracy - widac ze zrobil regulacje porzadnie. Swoja droga jak masz wykrecone wtryski to warto sprawdzic cisnienie sprezania za jednym razem

#4 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 kwietnia 2011 - 10:46

U mnie jest tak,że wtryski były robione jakieś 10k/km temu.Więc cała regulacja była robiona.Trafiły końcówki oryginalnego Bosch'a,tyle że majstrowane z trociczków, bo Made in India.Zaczęły się wieszać już po 2 tysiącach.Teraz nie dosyć że się wieszają, to jeszcze mam czterech werblistów na silniku.
Z tego powodu zastanawiam się czy jest sens wozić to wszystko do dziadka(starego)-pompiarza,który ma o tym pojęcie i robić wszystko apiat',czy po prostu wsadzić nowe końcówki,a przy okazji rozpuścić nagar,o ile taki zdołał się wytworzyć.

#5 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 kwietnia 2011 - 21:58

Jestem po rozmowie z człowiekiem ,który pracuje w serwisie Mercedesa,ponad trzydzieści lat zajmuje się mechaniką.Twierdzi że,jeżeli zakładasz nowe końcówki wtryskiwaczy,nie regulujesz niczego.Możesz sprawdzić,ale nie regulujesz.

#6 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 kwietnia 2011 - 22:00

piotrek.m5 napisał:

stąd potrzeba pomiaru ciśnienia otwarcia
Jak widać to samo napisałem w swoim poście :)

#7 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 kwietnia 2011 - 10:13

Zgadza się,tyle że on twierdzi że można ale nie koniecznie.
Głupi już jestem z tymi końcówkami.Prześledziłem kilkanaście żródeł i poznałem kilka różnych opcji.W tej chwili mam problem z pochodzeniem końcówek.Bosch to w 95% Turcja albo Indie.Na pozostałe 5% jeszcze nie trafiłem.Nawet serwisy mają właśnie te.Są tanie,a ich jakość jest odpowiednia .Są jeszcze Monarch i włoskie Fratelli ale nie wiem z czym to zjeść.

#8 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 kwietnia 2011 - 10:41

A na WUZETEM nie trafiłes?

#9 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 kwietnia 2011 - 11:18

Zaraz zaraz :smiech2: Czy mówisz o PZL-WZM? Myślałem że ich dawno :smiech2: ,jak całe Polskie Rzemiosło.

#10 Offline   Kania


  • Postów: 367
  • Na forum od: 14 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 kwietnia 2011 - 17:13

sarbel napisał:

Czy mówisz o PZL-WZM?
Nie o tym mowa, tylko o WUZETEM ---->>> http://www.wuzetem.waw.pl/
Jeżeli miałbym kupować końcówki, to właśnie kupiłbym WUZETEMki.








Podobne tematy Zwiń