Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Potrzebna porada dot. sworzni wahacza


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Tailor93


  • Postów: 10
  • Na forum od: 07 paź 2021
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 grudnia 2021 - 14:11

Cześć, naczytałem się o sworzniach wahaczy przednich ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Jak to z nimi jest, czy naprawdę potrafią się urwać tak nagle, bez żadnych objawów, czy jednak siłą rzeczy muszą najpierw być na nim luzy, jednak niekoniecznie odczuwalne podczas jazdy? Czy jeśli na szarpakach nie wyszły na nich żadne luzy, osłony gumowe nie są uszkodzone, to mogę te sworznie zostawić po prostu w spokoju? Może szukam dziury w całym, ale ciągle się przekonuje, że jednak Mercedes często różni się od innych aut, więc chce mieć spokojną głowę :)



#2 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 21 grudnia 2021 - 14:26

Sworznie jak się kończą zaczynają rypieć przy skręcaniu kół i wtedy jak najszybciej trzeba je wymienić. Wątpię żeby na szarpakach wyszedł luz, gdyż nacisk sprężyny jest zbyt duży. Ale może się mylę. To ich mocowanie od dołu to chyba jedyny słaby punkt tego zawieszenia.

Użytkownik mixx edytował ten post 21 grudnia 2021 - 14:29


#3 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 21 grudnia 2021 - 15:11

Na szarpakach nic nie wykaże.Unieś do góry koło i ruszaj góra dół

#4 Offline   Tailor93


  • Postów: 10
  • Na forum od: 07 paź 2021
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 grudnia 2021 - 15:13

Właśnie mam takie objawy, że zawieszenie skrzypi jak jest sucho, zarówno na prostych jak i skręconych kołach, słychać lekkie popukiwanie, i czasami też coś jakby lekko strzelało przy kręceniu kierownicą. Na szarpakach wyszły zużyte gumy stabilizatora, i lekki luz na prawym drążku kierowniczym. Więc wszystko by się zgadzało, poza tym przeskakiwaniem/strzelaniem przy kręceniu kierownicą, taki dźwięk jakby sprężyna strzelała, czy to może być od sworznia, czy prędzej amortyzator?

#5 Offline   Tailor93


  • Postów: 10
  • Na forum od: 07 paź 2021
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 grudnia 2021 - 15:15

Jak podniosę do góry koło to dam radę rękami wyczuć ten luz, jak zacznę ruszać kołem?

#6 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 21 grudnia 2021 - 15:43

Jak będzie duży to tak.Jak nic nie wyczujesz,to podsadź pod koło drążek i wtedy spróbuj.W lato wymieniałem w W123,luz był ogromny,aż dziwne że sworzeń nie wyskoczył

#7 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 21 grudnia 2021 - 17:10

Wyświetl postUżytkownik Tailor93 dnia 21 grudnia 2021 - 15:13 napisał

Właśnie mam takie objawy, że zawieszenie skrzypi jak jest sucho, zarówno na prostych jak i skręconych kołach, słychać lekkie popukiwanie, i czasami też coś jakby lekko strzelało przy kręceniu kierownicą. Na szarpakach wyszły zużyte gumy stabilizatora, i lekki luz na prawym drążku kierowniczym. Więc wszystko by się zgadzało, poza tym przeskakiwaniem/strzelaniem przy kręceniu kierownicą, taki dźwięk jakby sprężyna strzelała, czy to może być od sworznia, czy prędzej amortyzator?
Jak Ci wystrzeli w czasie jazdy to fikniesz koziołka i możesz nawet wylądować na dachu. Jedyna metoda to moim zdaniem ściśnięcie spężyny ściągaczem i wtedy dopiero wyjdzie luz na sworzniu. On rypi dlatego, że jak się kończy to przetrze się teflon w środku i i kula trzpienia ociera o korpus sworznia od wewnątrz. Jak przetrze do "odpowiedniej cienkości" to wtedy sprężyna powoduje jego wyciągnięcie z korpusu i co za tym idzie położenie koła.

#8 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 21 grudnia 2021 - 18:46

Kumplowi trzy razy wypadł,to błotnik pogięło.Koło się położy w poprzek i zaczyna się ostre hamowanie

#9 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 22 grudnia 2021 - 15:47

Jeżeli samemu nie jesteś pewien czy dobrze zdiagnozujesz, to jednak sugeruję Stację Kontroli. Jeśli na poprzedniej nie powiedzieli jednoznacznie, że sworznie mają luz/są stare to albo go nie mają/są w porządku, albo to kiepska Stacja. Spróbuj dla porównania na innej.

#10 Offline   Tailor93


  • Postów: 10
  • Na forum od: 07 paź 2021
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 grudnia 2021 - 20:20

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 22 grudnia 2021 - 15:47 napisał

Jeżeli samemu nie jesteś pewien czy dobrze zdiagnozujesz, to jednak sugeruję Stację Kontroli. Jeśli na poprzedniej nie powiedzieli jednoznacznie, że sworznie mają luz/są stare to albo go nie mają/są w porządku, albo to kiepska Stacja. Spróbuj dla porównania na innej.

No właśnie byłem na zaprzyjaźnionej stacji, znam się tam z ludźmi i raczej robią dobrą robotę, tym bardziej że mają nowe szarpaki, trochę mnie przeraziło jak mocno potrafi to bujać autem :D ale to faktycznie dobry pomysł, żeby pojechać na inną stację i poprosić żeby szczególnie zwrócili uwagę na sworznie. Prawdopodobnie po wigilii będę ogarniał gumy stabilizatora, to dam znać czy skrzypienie zniknęło :)








Podobne tematy Zwiń