Skocz do zawartości




- - - - -

Nowe końcówki wtrysków-czy potrzebna regulacja?


45 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Dziku


  • Postów: 241
  • Na forum od: 23 sty 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 kwietnia 2011 - 20:00

Ja swego czasu czytałem bardzo pozytywne opinie o włoskich Fratelli Bosio. Jeśli już coś kupisz i wymienisz to napisz w temacie jakie są Twoje wrażenia po całej operacji.



#12 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 kwietnia 2011 - 20:58

Cytat

Nie o tym mowa, tylko o WUZETEM
WUZETEM = WZM = PZL-WZM .
Dzięki za link(+) :| Jest przedstawicielstwo w Poznaniu, tak więc w poniedziałek ,do boju.

Cytat

czytałem bardzo pozytywne opinie o włoskich Fratelli Bosio.
,
Od kiedy interesuję się tematem,przejrzałem fora amerykańskie.Mają problem z wtryskami Bosch w Mercedesie bo 40% końcówek jest skopanych już u dealerów, a następne 90% trafia do warsztatów w pierwszym roku użytkowania.Więc warsztaty przechodzą a właściwie przeszły właśnie na Fratelli.I na ich temat mają bardzo pozytywną opinię.
W Europie produkowane są jeszcze Monark.
Najprawdopodobniej skorzystam z naszej oferty.Czyli WZM.Myślałem że dawno poszli pod młotek.A produkty znam jeszcze z czasów, kiedy Włosi robili gorsze do Fiatów.

Wrażenia jak najbardziej opiszę.

#13 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 kwietnia 2011 - 10:00

Problem.
W jaki sposób mogę rozpoznać rodzaj końcówki potrzebny do mojego autka? Są dwa rodzaje.
Temu co jest w środku,obecnie posiadanym końcówkom, absolutnie nie wierzę.
Cena nawet milusia,45zł.

#14 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 kwietnia 2011 - 15:48

Witam
Co do tematu, jeśli wtryski po wyjęciu nie były sprawdzane należałoby to zrobic po wymianie końcówek. Nowa końcówka powinna rozpylać bez zarzutu, ale liczy sie jeszcze ciśnienie otwarcia.
Moje pytanie co do tematu: jakim momentem dokręcamy wtryskiwacz, w dwóch książkach "sam naprawiam" jest 40Nm i 70-80Nm. Która odpowiedź jest właściwa?
Pozdrawiam

#15 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 kwietnia 2011 - 19:38

70-80Nm :ok:

#16 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 kwietnia 2011 - 20:28

Dziękuję za odpowiedź
Niestety to nie koniec dolegliwości zwiazanych z :D . Otóż dotychczasowe końcówki orginal Bosch lejące zostały zamienione na wuzetemy. Wtryski zregenerowane, sprawdzone, ciśnienie otwarcia 117 barów; niestety po zamontowaniu auto praktycznie cały czas kopci. Przed wymianą na lejących końcówkach kopcił tylko krótko po odpaleniu przy niskich temperaturach, a teraz szkoda gadać. Pomijam donośny klekot gdyż podobno to się ułoży i wyciszy. Pytanie czy razem z tym "układaniem się" ustanie kopcenie?

#17 Offline   merc80


  • Postów: 129
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: gniezno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic 88r.
  • Trzeci Mercedes:S212 E350 4matic 00r.
  • Inne auto:W126 500SEC 1991r.

Napisano 10 kwietnia 2011 - 12:08

cisnienie otwarcia 125-140 bar - ciśnienie reguluje sie podkłądkami wyskalowanymi od 1,0 do 1,8mm grubości co 0.05mm.zwiekszenie napiecia spręzyny o 0.05mm powoduje zwiekszenie cisnienia otwarcia o około 3 bary.
masz za niskie ciśnienie otwarcia.
pozdrawiam

#18 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 kwietnia 2011 - 12:46

Dzięki za odpowiedź
Czytałem wcześniej o sposobie regulacji ciśnienia, nie powinno być z tym problemu. Tylko, że na korpusie wtryskiwacza jest wybite 115 bar. Przypomnę, że wyjęte wtryski zregenerowane, wymienione lejące końcówki, ciśnienie nie zmieniane. Na lejących wtryskach nie było takiego kopcenia jak teraz. W tygodniu zobaczę czy zwiększenie ciśnienia otwarcia coś pomoże w tym przypadku.
Pozdrawiam

#19 Offline   cyborg


  • Postów: 172
  • Na forum od: 28 cze 2010
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C107
  • Inne auto:Voyager, Stratus, PT, Audi A2

Napisano 10 kwietnia 2011 - 14:15

Ja tam nie wiem ale jak miesiac temu pompiarz wymienial u mnie koncowki to po zlozeniu auta nie bylo zadnego klekotu, kopcenia czy czegokolwiek innego, nie bylo mowy o jakims "ukladaniu sie" koncowek. Po prostu od razu auto pracowalo rowniotko, zapala od pol obrotu bez gazu i nie kopci. Moim zdaniem masz za male cisnienie otwarcia, powinno byc faktycznie w granicach 115 bar (u mnie bylo 120 i tak pompiarz zostawil), jestes pewien ze to 117 jest pokazywane wlasciwie? Moze cos nie tak z przyrzadem?

#20 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 kwietnia 2011 - 15:39

Operacja sprawdzania wtryskiwaczy w zakładzie u specjalisty (chyba?).
Sprawdzanie po wykręceniu z auta i powtórnie profilaktycznie po wymianie końcówek.
Już przy pierwszym pomiarze ciśnienie otwarcia było na 117 tylko lały końcówki, po wymianie nic więcej nie ruszane mam na myśli chociażby podkładki. Przyrząd w zakładzie pewnie sprawny (model prw 3).








Podobne tematy Zwiń