Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Wahacze przednie - porada.


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   jakubbi


  • Postów: 37
  • Na forum od: 03 maj 2019
  • Miejscowość: Bielsko
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kuga

Napisano 14 listopada 2019 - 22:32

Obawiam się że czeka mnie wymiana wahaczy z przodu. Nawet nie mają luzów, jednak tuleje są już sparciałe, a chciałbym przyszły sezon w spokoju przelatać.
Mam w związku z tym pytanie: czym różni się wahacz z tego linku
https://www.iparts.p...694-399326.html
od wahacza z tego
https://allegro.pl/o...H_xcph6GaTg99NU

Niestety zgłupiałem, bo według VIN powinienem mieć wahacz o indeksie 15694, 15695, ale nie widzę różnic pomiędzy tym droższym, a tańszym...



#2 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 15 listopada 2019 - 00:22

w wahaczach tuleje i sworzeń są wymienne, może być tylko problem z ich wyjęciem bo śruby się zapiekają w tulejach i trzeba ciąć; więc nie koniecznie trzeba wymieniać całe wahacze

#3 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 15 listopada 2019 - 07:21

To że gumy są sparciałe nie znaczy że trzeba wymieniać ,moim zdaniem ,jak śruby do regulacji kątów się ruszają to ok,jeśli już to odrazu rób cały przód ,końcówki drążków itd.

#4 Offline   Szarik


  • Postów: 1 165
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 15 listopada 2019 - 10:37

Wymień tuleje i sworzeń. I wystarczy

#5 Offline   jakubbi


  • Postów: 37
  • Na forum od: 03 maj 2019
  • Miejscowość: Bielsko
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kuga

Napisano 15 listopada 2019 - 19:54

No właśnie mam wrażenie że u mnie jest skorodowana ta część o którą się tuleje opierają. natomiast chciałbym wrócić do meritum. Czym różnią się te dwa wahacze?

#6 Offline   Szarik


  • Postów: 1 165
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 16 listopada 2019 - 10:11

Prawdopodobnie, te o numerach 15694, 15695 są z niewymiennymi sworzniami, do dużych silników. Ale pewnym nie jestem

#7 Offline   jakubbi


  • Postów: 37
  • Na forum od: 03 maj 2019
  • Miejscowość: Bielsko
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kuga

Napisano 17 listopada 2019 - 13:58

O. To już jest jakiś punkt zaczepienia.

Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka



#8 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 listopada 2019 - 14:45

Ten droższy jest z niewymiennym sworzniem, nie bierz tego

#9 Offline   jakubbi


  • Postów: 37
  • Na forum od: 03 maj 2019
  • Miejscowość: Bielsko
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kuga

Napisano 19 listopada 2019 - 09:58

Ok. Dzięki za info! Wahacze zamówione. Jeszcze tylko śruby do nich, drążki kierownicze, amortyzator skrętu, tuleje wąsa i później geometrię ustawić :D

#10 Offline   Szarik


  • Postów: 1 165
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 19 listopada 2019 - 10:18

A w sumie, czemu wymieniasz całe wahacze? Zależy jeszcze, jak skorodowane masz, ale przeważnie wystarczy wyczyścić i pomalować, dać nowe tuleje, sworzeń i po sprawie. A jeśli wziąłeś z Febiego, to pewnie trochę pochodzą, ale nie jest to najwyższa półka.








Podobne tematy Zwiń