Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Czujnik prędkości obrotowej w 124 250D


40 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   tomekvipex


  • Postów: 14
  • Na forum od: 08 lis 2013
  • Miejscowość: Rusiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 listopad 2013 - 00:10

Witam .
Przełożyłem silnik z benzyny na diesla 2,5D ze wszystkimi gratami licznikiem( z obrotomierzem oryginalnym) skrzynią biegów itp itd .
Problemem jest czujnik prędkości obrotowej który wisiał obok skrzyni biegów i nie był nigdzie przykręcony .
Przeszukiwałem internet ale nie znalazłem informacji gdzie można by go wpiąć . Wszyscy mówią że obok rozrusznika ale tam jest u mnie miejsce na otwór ale otworu BRAK .
Pytanie - gdzie jeszcze mogły być mocowane te czujniki ? Pojęcia nie mam o co chodzi może ktoś się spotkał z tym . Ewentualnie prosiłbym o zdjęcie albo schemat z czego jeszcze mógł być "zasilany" obrotomierz .
Silnik 1992 250D .
A może po prostu wywiercić otwór i przymocować ten czujnik jeżeli ktoś coś podobnego robił to proszę o opis.
DRUGA sprawa to nie wiem gdzie podpiąć drugi koniec tego czujnika mimo że przełożyłem wiązki elektryczne silnika i kompa ABS to nie ma wolnej wtyczki - czyżby bezpośrednio do licznika ???
Pozdrawiam
DO MODERATORA NIECH MI NIE POKAZUJE JAKIŚ TEMATÓW BO TAM NIC NIE MA O MOIM PROBLEMIE , WSZYSTKIE TE TEMATY PRZECZYTAŁEM I NAWET NA JEDNO PYTANIE NIE MA ODPOWIEDZI ANI NAWET SCHEMATU. JEŻELI NIE PODEPNĘ TEGO CZUJNIKA TO I TAK NIE BĘDZIE SYGNAŁU DO ŻADNEGO MODUŁU EGR ARA ITP . WEJŚCIA :W: W ALTERNATORZE BRAK

#2 Offline   zbych250d


  • Postów: 98
  • Na forum od: 04 lis 2013
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 listopad 2013 - 07:25

A w dieslu obroty nie są brane z alternatora?

#3 Offline   tomekvipex


  • Postów: 14
  • Na forum od: 08 lis 2013
  • Miejscowość: Rusiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 listopad 2013 - 07:28

Wyświetl postUżytkownik zbych250d dnia 26 listopad 2013 - 07:25 napisał

A w dieslu obroty nie są brane z alternatora?
W moim modelu NIE a nie chcę tego przerabiać , zreszta wszystko mam tylko nie wiem gdzie umieścić ten czujnik

#4 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 26 listopad 2013 - 08:27

Jesli sie dobrze orientuje to powinien on byc zamocowany w kolnierzu bloku,przed dzwonem skrzyni. Od stony rozrusznika - jakies 5 do 10 cm ponizej jest otwor o srednicy jakies 1,5 cm. Powinienies widziec.

Użytkownik tRawski edytował ten post 26 listopad 2013 - 08:30


#5 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 listopad 2013 - 08:46

Kolega tRawski dobrze podpowiada.
Czujnik prędkości bierze sygnał z koła zamachowego i doprowadza do przekaźnika ELR za akumulatorem(powinna być 2-pinowa kostka do podłączenia czujnika)

#6 Offline   XM


  • Postów: 2650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 listopad 2013 - 11:42

Powinna być czarna plastikowa zaślepka przykręcona na śrubę na inbus.

#7 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 26 listopad 2013 - 13:17

A wogole to zalozyciel tego tematu powinien dostac pala po lbie.
Wczoraj Lord dal mu instrukcje a on swoje.
Mialem tez napisac co mysle ale nie jestem niebieski :E

#8 Offline   markslew


  • Postów: 2342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 26 listopad 2013 - 16:24

Wyświetl postUżytkownik tomekvipex dnia 26 listopad 2013 - 00:10 napisał

DRUGA sprawa to nie wiem gdzie podpiąć drugi koniec tego czujnika

Możesz do modułu EGR albo ARA wpiąć. A moduł wygeneruje sygnał TD i do licznika go poprowadź.

Ale bezpośrednio do licznika podobno też się da :hmm:

Wyświetl postUżytkownik zbych250d dnia 26 listopad 2013 - 07:25 napisał

A w dieslu obroty nie są brane z alternatora?

W naszych Dieslach NIE .

Użytkownik markslew edytował ten post 26 listopad 2013 - 16:25


#9 Offline   tomekvipex


  • Postów: 14
  • Na forum od: 08 lis 2013
  • Miejscowość: Rusiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 listopad 2013 - 22:12

Dzięki markslew ale to już wiedziałem z innych przeczytanych postów a z e schematu wynika że jest to pin 11 EGR też nikt tego nie napisał .
Pozdrawiam

#10 Offline   tomekvipex


  • Postów: 14
  • Na forum od: 08 lis 2013
  • Miejscowość: Rusiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 listopad 2013 - 22:16

Naprawdę nikt nie wie gdzie jeszcze można podpiąć ten czujnik , czy po prostu nie można go podpinać w inne miejsce .
Coraz bardziej skłaniam się do wiercenia i wbloku tego otworu bo miejsce rzeczywiście jest ale otworu Brak.

#11 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 26 listopad 2013 - 22:48

albo wiercisz dziurę albo przerabiasz alternator żeby wyciągnąć sygnał obrotów
ciekawe jak to jest z kołem zamachowym, pewnie pierścienia impulsowego też nie ma na kole

#12 Offline   markslew


  • Postów: 2342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 26 listopad 2013 - 23:28

Czujnik zbiera sygnał po zębach wieńca zębatego koła zamachowego . Wywiercisz dziurę, wstawisz czujnik i będzie. Tylko musisz go ustawić odpowiednio by nie był za blisko ani za daleko "zębów" :D

#13 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 26 listopad 2013 - 23:35

dla czujników indukcyjnych szczelina zwykle wynosi 1mm

#14 Offline   tomekvipex


  • Postów: 14
  • Na forum od: 08 lis 2013
  • Miejscowość: Rusiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 listopad 2013 - 07:17

Dzięki arek92 właśnie o coś takiego mi chodzi z tym 1mm od zębów .
Swoją drogą zastanawiam się , że to kiedyś wszystko działało bo w 2,5 d z 1992 były obrotomierze fabrycznie , czujnik jest , egr jest, obrotomierz jest , a otowru brak . przecież nikt nie zaspawał tego miejsca na czujnik - bardzo dziwne .
Tak jak piszesz może nie ma na kole zamachowym też tego pierścienia impulsowego - JAK TO SPRAWDZIĆ?

#15 Offline   XM


  • Postów: 2650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 listopad 2013 - 10:50

Ja proponuję żeby autor tematu wstawił fotkę tego luźnego czujnika oraz czytelną fotkę rzekomego miejsca na czujnik, ale bez otworu. Coś czuję, że mówimy o jakimś całkiem innym miejscu i/lub czujniku.
Jeśli ktoś dokładał w samochodzie/silniku dawcy obrotomierz, to mógł coś tam kombinować z alternatorem. Ale Tomekvipex pisze o EGR, a jego obecność WYMAGA tego czujnika. W dodatku EGR praktycznie na 100% nie był dokładany, tylko fabryczny.
Jeśli na pompie wtryskowej jest jeszcze ssanie elektroniczne (ELR) i/lub układ przeciwszarpaniowy ARA:
Dołączona grafika
... to tym bardziej można potwierdzić fabryczną obecność tego czujnika w fabrycznym miejscu.

Byłoby bardzo dziwne, nieekonomiczne i nielogiczne, gdyby Mercedes wytwarzał dwa rodzaje tego kawałka z silnika - z dziurą na czujnik i bez dziury. Mam aktualnie wstawiony najbidniejszy OM601 (bez ELR, ARA, EGR) z prawdopodobnie 1985 roku, a w "budzie" nigdy nie było obrotomierza. Dokładając go, zwyczajnie odkręciłem plastikową zaślepkę i wsadziłem czujnik.

Użytkownik XM edytował ten post 27 listopad 2013 - 10:51


#16 Offline   tomekvipex


  • Postów: 14
  • Na forum od: 08 lis 2013
  • Miejscowość: Rusiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 listopad 2013 - 15:01

Wreszcie sensowna odpowiedź . Kolego zrobię te zdjęcia i wstawię jeżeli nie wierzysz na słowo że nie ma tego otworu jeżeli tam dojdę aparatem .
Właśnie o to chodzi że ja też się bardzo dziwię dlaczego w/g wszystkich znaków powinien tam być otwór a go niema .
Z drugiej strony jak już zobaczysz te zdjęcia to zapłaczesz razem ze mną i nic to nie da .
Pozdr.

#17 Offline   tomekvipex


  • Postów: 14
  • Na forum od: 08 lis 2013
  • Miejscowość: Rusiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 listopad 2013 - 15:03

Jeszcze jedno ELR i ARA nie ma ale w wiązce elektrycznej wtyczki są ???

#18 Offline   tomekvipex


  • Postów: 14
  • Na forum od: 08 lis 2013
  • Miejscowość: Rusiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 listopad 2013 - 15:09

Wynika z tego że ktoś wymienił silnik z pompą na golasa a wcześniej był blok z otworem na czujnik . Innego rozwiązania nie widzę .
PYTANIE - czy były silniki -bloki bez otworów na czujnik ??? Jeżeli tak to nie może być inaczej .
VIN WDB1241851F241809

#19 Offline   XM


  • Postów: 2650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 listopad 2013 - 21:17

Wyświetl postUżytkownik tomekvipex dnia 27 listopad 2013 - 15:01 napisał

Kolego zrobię te zdjęcia i wstawię jeżeli nie wierzysz na słowo że nie ma tego otworu jeżeli tam dojdę aparatem .
Aby tylko nie wsadzaj tam za bardzo tego aparatu, bo z odległości centymetra, to nikt nie pozna co to za miejsce. Ale dobra, pewnie już nie zrobisz fotki, bo oto miejsce na czujnik:
http://www.neorigina...045_124_185_912
Jest w tyle miski olejowej, a zaślepka ma numer 170. Chcesz, to sam mogę zrobić jutro fotkę jak to jest zamontowane (o ile będzie widać bez wchodzenia pod wóz). Są niby dwa numery na miskę, ale wątpię by różniły się obecnością dziury na czujnik.
A czujnik wygląda tak:
nr 239.: http://www.neorigina...4_2_912_602_912
Dołączona grafika

Wyświetl postUżytkownik tomekvipex dnia 27 listopad 2013 - 15:03 napisał

Jeszcze jedno ELR i ARA nie ma ale w wiązce elektrycznej wtyczki są ???
No to jakaś grubsza kombinacja :)

Z VINu nie odczyta się za bardzo co powinno być na pompie ani jaka dokładnie powinna być. Czasem jest o EGR i katalizatorze, ale też nie jest konkretnie podane czy jest tylko kat, czy tylko EGR czy oba. Najwyżej numer silnika i skrzyni da się z tego wziąć (choć nie wiadomo, czy ktoś pompy nie zmienił). Do VINu, który podałeś, jest:
602912 10 230162 - silnik
717413 06 231309 - skrzynia

#20 Offline   tomekvipex


  • Postów: 14
  • Na forum od: 08 lis 2013
  • Miejscowość: Rusiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 listopad 2013 - 22:16

Nie chciało mi się ale zmuszacie mnie do zrobienia tego zdjęcia
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Ale dziękuję za sprawdzenie po vinie - tzn że wszystko było ok , poprzedni własciciel ze wsi napewno rozbił miskę i zmienił na bez otworu , obrotomierz nie działał to mu nie przeszkadzało . Koniec THE END
Należy wywiercić otwór zamontować czujnik itp itd
Dam znać jak to zrobię