Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

Czyszczenie silnika z EGR receptą na "mulenie" i szarpanie?



241 odpowiedzi w tym temacie

#201 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 25 kwietnia 2015 - 18:41

Tak usuwałem resztki instalacji EGR:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Ten żółty element na pompie to modulator podciśnienia który steruje EGR w zależności od obciążenia silnika. Ale jak masz ASB to tego nie ruszaj bo było to też wykorzystane do sterowania ASB.



#202 Offline   lukaszn


  • Postów: 130
  • Na forum od: 09 cze 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 kwietnia 2015 - 19:27

Dziękuję markslew, jesteś niezastąpiony!

Nie posiadam ASB, dodatkowo u siebie usunąłem rurę egr biegnącą do filtra powietrza oraz zaworek przy zbiorniku płynu chłodniczego.

Zastosuje się do Twoich rad. Jesteś zadowolony z efektów ?

#203 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 25 kwietnia 2015 - 19:54

Tą rurę też wymontowałem.

Wyświetl postUżytkownik lukaszn dnia 25 kwietnia 2015 - 19:27 napisał

Jesteś zadowolony z efektów ?

U mnie EGR i tak nie działał od momentu kupienia auta, klapka tamowała przepływ powietrza, mam wrażenie że jest lepiej. Ale najbardziej na mulenie pomogło czyszczenie sitka w baku, choć EGR i tak warto zdeaktywować.

#204 Offline   lukaszn


  • Postów: 130
  • Na forum od: 09 cze 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 kwietnia 2015 - 20:45

Już po zabiegu, zrobiłem dokładnie jak u Ciebie. Ja osobiście czuję że auto zupełnie inaczej wkręca się na obroty - duży pozytyw. Czy mój EGR działał czy nie, teraz już sam nie wiem, nigdy tego nie odczułem. Jeśli dowiem się czegoś interesującego dam znać.

Ponownie dziękuję za pomoc.

#205 Offline   jetka


  • Postów: 39
  • Na forum od: 14 kwi 2011
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D

Napisano 26 kwietnia 2015 - 16:01

Ja też chcę wykastrować swój silniczek z egr, więc się za to zabrałem, rozbieram ten egr, patrzę w środek i nie ma przepustnicy, szukam, szukam, aż wreszcie znalazłem ją pod filtrem powietrza, lecz jest to połączone z jakimś czujnikiem (chyba przepływomierz powietrza). W tym momencie zwątpiłem :( , żeby czegoś nie zepsuć (dodatkowo mam ASB). Teraz pytanie, ruszać tą przepustnice czy też nie? Czy zaślepić tylko egr na kolektorze wydechowym?
Zrezygnowany poczyściłem wszystko i złożyłem do kupy, dodatkowo sprawdziłem poprawność działania układu i wszystko działa jak należy, jednak czyscząć kolektor dolotowy z tego całego syfu nie chce egr i takiego syfu :(
U mnie przepustnica znajduję się tu jak na tym schemacie
Dołączona grafika

Widziałem też egr z założonym dodatkowym filtrem powietrza ;)
Dołączona grafika

#206 Offline   Auradin


  • Postów: 51
  • Na forum od: 09 mar 2015
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopada 2015 - 20:24

Witam Panowie, z racji ze posiadam Mercedes w124 300td i w140 w 350td ciekawi mnie jedna rzecz. W E klasie nie mam zaworu EGR, w w140 ten zawór jest, ostatni go czyscilem poniewaz silnik mega mulił, zastanawialem sie nad usunieciem go ale czy to w ogóle da sie zrobic?, podobno w silniku 3.5td po usunieciu EGR szaleje turbina, Główne moje pytanie brzmi, czy moge usunac przepływomierz z w140? tzn otworzyć go na max dawke powietrza, bo on chyba jest sterowany podcisnieniowo. pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi

#207 Offline   mczaj


  • Postów: 33
  • Na forum od: 29 gru 2014
  • Miejscowość: pz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 listopada 2015 - 20:10

witam czy w 200D w124 wystarczy zaslepic EGR i usunąc przepustnice za filtrem powietrza ? mozna wtedy mowic o pelnym zaslepieniu EGR ? reszta gajgów zostaje , przepustnice wyskubie razem z ośką , jaka grubą blache dać do zaslepienia EGRa ?

Użytkownik mczaj edytował ten post 15 listopada 2015 - 20:10


#208 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 15 listopada 2015 - 20:26

Usuwasz klapkę w filtrze, a pod zawór EGR na kolektorze wylotowym dajesz blaszkę, ze stali odpornej na wysoką temperaturę. Grubość monety wystarczy. Podciśnienia i reszta instalacji może zostać.

#209 Offline   mczaj


  • Postów: 33
  • Na forum od: 29 gru 2014
  • Miejscowość: pz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 listopada 2015 - 20:27

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 15 listopada 2015 - 20:26 napisał

Usuwasz klapkę w filtrze, a pod zawór EGR na kolektorze wylotowym dajesz blaszkę, ze stali odpornej na wysoką temperaturę. Grubość monety wystarczy. Podciśnienia i reszta instalacji może zostać.

wielkie dzieki ,tak zrobie

#210 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 23 listopada 2015 - 13:07

A skąd w 200D turbina się wzięła???? Te silniki są po prostu słabe, ale za to pancerne.








Podobne tematy Zwiń