Tak usuwałem resztki instalacji EGR:
Ten żółty element na pompie to modulator podciśnienia który steruje EGR w zależności od obciążenia silnika. Ale jak masz ASB to tego nie ruszaj bo było to też wykorzystane do sterowania ASB.
0
Czyszczenie silnika z EGR receptą na "mulenie" i szarpanie?
Rozpoczęty przez wojtekw77, cze 02 2010 21:20
241 odpowiedzi w tym temacie
#201
Napisano 25 kwietnia 2015 - 18:41
#202
Napisano 25 kwietnia 2015 - 19:27
Dziękuję markslew, jesteś niezastąpiony!
Nie posiadam ASB, dodatkowo u siebie usunąłem rurę egr biegnącą do filtra powietrza oraz zaworek przy zbiorniku płynu chłodniczego.
Zastosuje się do Twoich rad. Jesteś zadowolony z efektów ?
Nie posiadam ASB, dodatkowo u siebie usunąłem rurę egr biegnącą do filtra powietrza oraz zaworek przy zbiorniku płynu chłodniczego.
Zastosuje się do Twoich rad. Jesteś zadowolony z efektów ?
#203
Napisano 25 kwietnia 2015 - 19:54
Tą rurę też wymontowałem.
U mnie EGR i tak nie działał od momentu kupienia auta, klapka tamowała przepływ powietrza, mam wrażenie że jest lepiej. Ale najbardziej na mulenie pomogło czyszczenie sitka w baku, choć EGR i tak warto zdeaktywować.
Użytkownik lukaszn dnia 25 kwietnia 2015 - 19:27 napisał
Jesteś zadowolony z efektów ?
U mnie EGR i tak nie działał od momentu kupienia auta, klapka tamowała przepływ powietrza, mam wrażenie że jest lepiej. Ale najbardziej na mulenie pomogło czyszczenie sitka w baku, choć EGR i tak warto zdeaktywować.
#204
Napisano 25 kwietnia 2015 - 20:45
Już po zabiegu, zrobiłem dokładnie jak u Ciebie. Ja osobiście czuję że auto zupełnie inaczej wkręca się na obroty - duży pozytyw. Czy mój EGR działał czy nie, teraz już sam nie wiem, nigdy tego nie odczułem. Jeśli dowiem się czegoś interesującego dam znać.
Ponownie dziękuję za pomoc.
Ponownie dziękuję za pomoc.
#205
Napisano 26 kwietnia 2015 - 16:01
Ja też chcę wykastrować swój silniczek z egr, więc się za to zabrałem, rozbieram ten egr, patrzę w środek i nie ma przepustnicy, szukam, szukam, aż wreszcie znalazłem ją pod filtrem powietrza, lecz jest to połączone z jakimś czujnikiem (chyba przepływomierz powietrza). W tym momencie zwątpiłem , żeby czegoś nie zepsuć (dodatkowo mam ASB). Teraz pytanie, ruszać tą przepustnice czy też nie? Czy zaślepić tylko egr na kolektorze wydechowym?
Zrezygnowany poczyściłem wszystko i złożyłem do kupy, dodatkowo sprawdziłem poprawność działania układu i wszystko działa jak należy, jednak czyscząć kolektor dolotowy z tego całego syfu nie chce egr i takiego syfu
U mnie przepustnica znajduję się tu jak na tym schemacie
Widziałem też egr z założonym dodatkowym filtrem powietrza
Zrezygnowany poczyściłem wszystko i złożyłem do kupy, dodatkowo sprawdziłem poprawność działania układu i wszystko działa jak należy, jednak czyscząć kolektor dolotowy z tego całego syfu nie chce egr i takiego syfu
U mnie przepustnica znajduję się tu jak na tym schemacie
Widziałem też egr z założonym dodatkowym filtrem powietrza
#206
Napisano 12 listopada 2015 - 20:24
Witam Panowie, z racji ze posiadam Mercedes w124 300td i w140 w 350td ciekawi mnie jedna rzecz. W E klasie nie mam zaworu EGR, w w140 ten zawór jest, ostatni go czyscilem poniewaz silnik mega mulił, zastanawialem sie nad usunieciem go ale czy to w ogóle da sie zrobic?, podobno w silniku 3.5td po usunieciu EGR szaleje turbina, Główne moje pytanie brzmi, czy moge usunac przepływomierz z w140? tzn otworzyć go na max dawke powietrza, bo on chyba jest sterowany podcisnieniowo. pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi
#207
Napisano 15 listopada 2015 - 20:10
witam czy w 200D w124 wystarczy zaslepic EGR i usunąc przepustnice za filtrem powietrza ? mozna wtedy mowic o pelnym zaslepieniu EGR ? reszta gajgów zostaje , przepustnice wyskubie razem z ośką , jaka grubą blache dać do zaslepienia EGRa ?
Użytkownik mczaj edytował ten post 15 listopada 2015 - 20:10
#208
Napisano 15 listopada 2015 - 20:26
Usuwasz klapkę w filtrze, a pod zawór EGR na kolektorze wylotowym dajesz blaszkę, ze stali odpornej na wysoką temperaturę. Grubość monety wystarczy. Podciśnienia i reszta instalacji może zostać.
#209
Napisano 15 listopada 2015 - 20:27
Użytkownik markslew dnia 15 listopada 2015 - 20:26 napisał
Usuwasz klapkę w filtrze, a pod zawór EGR na kolektorze wylotowym dajesz blaszkę, ze stali odpornej na wysoką temperaturę. Grubość monety wystarczy. Podciśnienia i reszta instalacji może zostać.
wielkie dzieki ,tak zrobie
#210
Napisano 23 listopada 2015 - 13:07
A skąd w 200D turbina się wzięła???? Te silniki są po prostu słabe, ale za to pancerne.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] czyszczenie ALDY |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
W124 3.2 drgania silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rodrigez2206 |
|