Skocz do zawartości




- - - - -

[m104] 3.2 Nie odpala - brak synchronizacji czujników.


30 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   jogini


  • Postów: 5
  • Na forum od: 30 sie 2015
  • Miejscowość: sroda slaska
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 marca 2016 - 23:23

Cześć po uszkodzeniu silnika w moim 124 3.2 manual (komputer golas), kupiłem ten sam goły słupek m104 ale z okulara w210 .Po włożeniu nie pali brak jest (iskry) synchronizacji impulsu pomiędzy czujnikiem wałka rozrządu a czujnikiem na kole zamachowym. W czym jest różnica pomiędzy tymi silnikami? Ktoś mógłby wspomóc bo nawet elektrycy rozkładają ręce, z góry dzięki.

Użytkownik markslew edytował ten post 10 marca 2016 - 10:30




#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marca 2016 - 08:31

W poliftach w140 i w210 był zmieniony system wtrysku z HFM na ME. Inne jest koło zamachowe, z którego czyta czujnik położenia wału i chyba wałek rozrządu ssący, z którego czyta czujnik położenia wałka rozrządu.

#3 Offline   catarra


  • Postów: 15
  • Na forum od: 07 kwi 2013
  • Miejscowość: kielce
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 300E m103
  • Trzeci Mercedes:W163 ML 270cdi
  • Inne auto:VW GOLF mk1 G60

Napisano 14 marca 2016 - 16:53

Prawdopodobnie podobnie masz kolo zamachowe od automatu i inaczej jest czytane

#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 marca 2016 - 17:21

Przecież nie ma fizycznie możliwości zamontować tego, co jest kołem zamachowym w automacie (wieniec+konwerter) do pracy z manualą skrzynią...

#5 Offline   jogini


  • Postów: 5
  • Na forum od: 30 sie 2015
  • Miejscowość: sroda slaska
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 sierpnia 2016 - 07:47

Odgrzewam temat który nadal nie udało się rozwiązać- po zabiegach mechaników auto ledwo odpala i trzeba utrzymywać bardzo wysokie obroty ponieważ gasnie na niskich i go zalewa (czuć nie przeploną benzynę).Wyskakuje błąd układu z kołem zamachowym , dodam iż czytnik koła zębatego wałka ssącego został z w210 bo tylko na tym odpala a na tym z 124 3.2 w ogóle. Koło zamachowe jest na trzy zęby tylko nie wiem już sam od czego jest założone......... Pomóżcie

Użytkownik Sawyer edytował ten post 05 października 2016 - 20:52


#6 Offline   jogini


  • Postów: 5
  • Na forum od: 30 sie 2015
  • Miejscowość: sroda slaska
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 października 2016 - 20:18

Pomoże ktoś ?

Użytkownik Sawyer edytował ten post 05 października 2016 - 20:52


#7 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 07 listopada 2016 - 19:19

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 09 marca 2016 - 08:31 napisał

W poliftach w140 i w210 był zmieniony system wtrysku z HFM na ME. Inne jest koło zamachowe, z którego czyta czujnik położenia wału i chyba wałek rozrządu ssący, z którego czyta czujnik położenia wałka rozrządu.
Temat trafił do mnie, kolego m104 oświecisz mnie w kwestii wariatora?
Z WIS-a wyczytałem, że wariatory dla poszczególnych modeli silników różniły się pewnymi elementami (zębatkami, flanszami i pokrywami). Karta 05-2190 Nockenwellen-Versteller Teile Zuordnung - nie całkiem kumam o co chodzi w tej tabelce na końcu tej karty, dokładnie jakich silników dotyczą dwie ostatnie kolumny M103.943 - to chyba błąd i powinno być M104.943 no i co oznacza ten ciąg liczb: 012.458/12/22 ?)
U kol. jogini pomiędzy silnikami (starym-uszkodzonym a tym nowy z W210) były zamieniane zębatki wariatora (dokładnie ta część wariatora z wypustem, z którego czujnik "czyta" położenie "ssącego" wałka rozrządu) gdyż ten kto dłubał przy tym silniku stwierdził, że się między sobą różnią. Efekt zamiany był taki, że na tej zębatce z W210 silnik zapalił ale źle chodził, a na tej z W124 nie zapalił wcale.
Z tego co mi powiedział kol. jogini to koło zamachowe od strony czujnika położenia wału w nowym silniku jest takie samo jak w tym starym w uszkodzonym (3 pola- wypusty, w jednym z wypustów magnesik) wynika z tego, że oba silniki chodziły na "HFM-ie".
Jutro będę znał dokładnie typ każdego silnika kol.jogini spisze numery z obu bloków.

Użytkownik brajtas edytował ten post 07 listopada 2016 - 19:23


#8 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 listopada 2016 - 19:25

M104 3.2 z W210 ma inny wałek rozrządu niż m104 3.2 z W124,?

Jeżeli to jest prawda to by wyjaśniało moje problemy po swapie z m103 do m104 pochodzący z okulara. Sterownik: golas bez szyny CAN 013 545 15 32
Gdy jest podłączony tylko czujnik położenia wału to auto odpala i ogólnie jeździ ale w trybie awaryjny bo słabo reaguje na gaz i słabo przyspiesza.
Gdy podłączę czujnik wałka to prawie nie da się odpalić, cofa zapłon przy rozruchu, strzela w dolot. Czasem po długim kręceniu i kilku odbiciach silnika w lewą stronę uda się odpalić, tak jakby się coś zsynchronizowało. Wtedy aż do zgaszenia silnika wszystko działa jak trzeba, jest moc i rewelacyjna reakcja na pedał gazu.

#9 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 08 listopada 2016 - 22:26

http://www.w124-zone...104/05-2190.pdf
Wydaje mi się, że kol. jogini i PiotrGo obaj mają ten sam problem... dawcą ich M104 był W210 z jakiego rocznika? Macie koledzy wiedzę o swoich dawcach tzn. ich nr VIN?
Kol. PiotrGo możesz odczytać i podać pełny numer swojego silnika (tego M104 z W210)?

Użytkownik brajtas edytował ten post 08 listopada 2016 - 22:54


#10 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 08 listopada 2016 - 22:29

Chyba bardziej chodzi o datę produkcji silnika niż o to z jakiego modelu on pochodzi, chociaż pośrednio też bo mówimy tu o modelach produkowanych po zakończeniu produkcji naszej poczciwej 124-ki czyli np. W210
http://www.w124-zone...104/05-2190.pdf
Ktoś wyjaśni co oznaczają dwie ostatnie kolumny w tabelce na końcu tej karty (link powyżej)? Co oznacza symbol 012.458/12/22 (tak oznaczano typ silnika?) i dlaczego w przedostatniej kolumnie w tej komórce na samej górze jest 103.943/944/945... itd. skoro wariator był montowany w silnikach M104, czy to oznacza, że w M103 też? Nie kumam tego...
Ps. Sorry za wypowiedz jedna pod drugą ale w trakcie edycji namieszał mi darmowy aero2 :)

Użytkownik brajtas edytował ten post 08 listopada 2016 - 22:56









Podobne tematy Zwiń