Skocz do zawartości




- - - - -

[m104] 3.2 Nie odpala - brak synchronizacji czujników.


30 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 listopada 2016 - 11:25

Wyświetl postUżytkownik brajtas dnia 08 listopada 2016 - 22:26 napisał

Kol. PiotrGo możesz odczytać i podać pełny numer swojego silnika (tego M104 z W210)?

OK, tylko namierzę gdzie się znajduje :)



#12 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 09 listopada 2016 - 12:56

Wyświetl postUżytkownik PiotrGo dnia 08 listopada 2016 - 19:25 napisał

Sterownik: golas bez szyny CAN 013 545 15 32
Czyli trzeba to rozumieć w ten sposób, że sterownik silnika nie pochodzi od dawcy czyli od W210 ?

Wyświetl postUżytkownik PiotrGo dnia 09 listopada 2016 - 11:25 napisał

OK, tylko namierzę gdzie się znajduje :)
pole numerowe znajduje się na bloku silnika po stronie kolektorów wydechowych za alternatorem tuż nad linią łączenia bloku z miską olejową

Użytkownik brajtas edytował ten post 09 listopada 2016 - 12:59


#13 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 listopada 2016 - 14:08

Wyświetl postUżytkownik brajtas dnia 09 listopada 2016 - 12:56 napisał

Czyli trzeba to rozumieć w ten sposób, że sterownik silnika nie pochodzi od dawcy czyli od W210 ?
Dokładnie sterownik pochodzi z W124 3.2 bez ASR i bez 5 biegowego automatu. Sterownik bez problematycznej szyny CAN

Wyświetl postUżytkownik brajtas dnia 09 listopada 2016 - 12:56 napisał

pole numerowe znajduje się na bloku silnika po stronie kolektorów wydechowych za alternatorem tuż nad linią łączenia bloku z miską olejową
Ostatnio pogoda nie sprzyjała, ale dzisiaj udało mi się odczytać numery wybite na moim silniku: 104 995 02 091 745 818

#14 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 listopada 2016 - 17:00

Zagadka wyjaśniona, blaszka dająca impuls czujnika położenia wałka rozrządu w silnikach z W124 oraz z W210 się od siebie różnią.
Zdjęcie M104 z W124 93r: Dołączona grafika Dołączona grafika
Zdjęcie M104 z W210 95r: Dołączona grafika

Oba silniki ustawione w pozycję OT, wiertło 4mm leży na głowicy. Jak widać w przypadku silnika w124 blaszka jest dokładnie nad czujnikiem, w przypadku silnika z w210 blaszka jest już za czujnikiem.

#15 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 15 listopada 2016 - 22:38

Wyświetl postUżytkownik PiotrGo dnia 15 listopada 2016 - 17:00 napisał

Zagadka wyjaśniona, blaszka dająca impuls czujnika położenia wałka rozrządu w silnikach z W124 oraz z W210 się od siebie różnią.
Z analizy treści karty http://www.w124-zone...104/05-2190.pdf
można było dojść do podobnego wniosków.... tylko co dalej?
Kolega jogini zamienił zębatki a potem jeszcze wałek + zębatkę i nic to nie zmieniło.

Użytkownik brajtas edytował ten post 15 listopada 2016 - 22:57


#16 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 listopada 2016 - 23:09

Wyświetl postUżytkownik brajtas dnia 15 listopada 2016 - 22:38 napisał

Z analizy treści karty http://www.w124-zone...104/05-2190.pdf
można było dojść do podobnego wniosków.... tylko co dalej?
Kolega jogini zamienił zębatki a potem jeszcze wałek + zębatkę i nic to nie zmieniło.

Ja wnioskuję, że w aucie kolegi jogini jest więcej problemów niż tylko wałek rozrządu. :)
Czy podłączone jest napięcie +12V na obwód, wariatora faz rozrządu, zaworu klapy rezonatora i czujnika przepływu powietrza? U siebie zapomniałem o tym kabelku gdyż byłem przekonany że wszystkie potrzebne sygnały i zasilania idą bezpośrednio z ECU. Objawy były podobne, tz silnik odpalał ale nie trzymał obrotów bez przytrzymania pedału gazu.

Mój m104 po swapie odpala bez problemu na samym czujniku wału korbowego, ale tylko tym pochodzącym z W124 (ten z około pół metrowym kablem i dużą okrągłą wtyczką ma numer: 2153432 8).
Na czujniku z W210 (wtyczka mniejsza zintegrowana z czujnikiem) nie gadał wcale, bez podłączonego czujnika wałka rozrządu, ale wtedy występowały te wszystkie problemy z cofaniem zapłonu, strzałami w wydech i kolektor dolotowy.

Jak wyglądają same przewody do czujników? Zauważyłem, iż mimo że są one z zewnątrz są sylikonowe i ładnie wyglądają to w środku izolacja się kruszy. Wewnętrzne uszkodzenie jednego z tych przewodów było bezpośrednim powodem unieruchomienia auta dawcy i sprzedaży silnika dla mnie.

Użytkownik PiotrGo edytował ten post 15 listopada 2016 - 23:16


#17 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 15 listopada 2016 - 23:14

W taki razie co planujesz zrobić w swoim "nowym" silniku? Co chcesz zaadaptować ze "starego" M104 tego z W124? Weź pod uwagę, że niektóre elementy wariatora różnią się grubościami i kształtami.

Użytkownik brajtas edytował ten post 15 listopada 2016 - 23:17


#18 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 listopada 2016 - 23:35

Wyświetl postUżytkownik brajtas dnia 15 listopada 2016 - 23:14 napisał

W taki razie co planujesz zrobić w swoim "nowym" silniku? Co chcesz zaadaptować ze "starego" M104 tego z W124? Weź pod uwagę, że niektóre elementy wariatora różnią się grubościami i kształtami.

Ja raczej myślałem o urwaniu tej blaszki z obecnego położenia i dospawaniu kawałka metalu takiego jak w oryginale w miejsce prawidłowe.
Wiem że to rzeźba, ale jestem obecnie już zrezygnowany a przy tym oceniam, że zajmie to mniej czasu niż wymiana wszystkich potrzebnych części na pasujące.

#19 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 15 listopada 2016 - 23:53

Blaszka musi być wykonana i zamocowana dość precyzyjnie, tzn. co do milimetra wg. mnie to dość trudne zadanie do wykonania. W oryginale ten element jest zgrzewany do grubego materiału, chcesz go przyspawać?

#20 Offline   bp-easy


  • Postów: 36
  • Na forum od: 27 lip 2008
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 listopada 2016 - 16:25

Po kilku miesiącach walki okazało się, że u mnie występuje ten sam problem. Czy udało Ci się przespawać czytnik - ten kawałek metalu i uruchomić poprawnie silnik?
Ewentualnie, czy ktoś wie jakie elementy, oprócz samego koła zębatego należy podmienić?








Podobne tematy Zwiń