Użytkownik markslew edytował ten post 10 marca 2016 - 10:30
[m104] 3.2 Nie odpala - brak synchronizacji czujników.
#1
Napisano 08 marca 2016 - 23:23
#2
Napisano 09 marca 2016 - 08:31
#3
Napisano 14 marca 2016 - 16:53
#4
Napisano 14 marca 2016 - 17:21
#5
Napisano 02 sierpnia 2016 - 07:47
Użytkownik Sawyer edytował ten post 05 października 2016 - 20:52
#6
Napisano 05 października 2016 - 20:18
Użytkownik Sawyer edytował ten post 05 października 2016 - 20:52
#7
Napisano 07 listopada 2016 - 19:19
Użytkownik m104 dnia 09 marca 2016 - 08:31 napisał
Z WIS-a wyczytałem, że wariatory dla poszczególnych modeli silników różniły się pewnymi elementami (zębatkami, flanszami i pokrywami). Karta 05-2190 Nockenwellen-Versteller Teile Zuordnung - nie całkiem kumam o co chodzi w tej tabelce na końcu tej karty, dokładnie jakich silników dotyczą dwie ostatnie kolumny M103.943 - to chyba błąd i powinno być M104.943 no i co oznacza ten ciąg liczb: 012.458/12/22 ?)
U kol. jogini pomiędzy silnikami (starym-uszkodzonym a tym nowy z W210) były zamieniane zębatki wariatora (dokładnie ta część wariatora z wypustem, z którego czujnik "czyta" położenie "ssącego" wałka rozrządu) gdyż ten kto dłubał przy tym silniku stwierdził, że się między sobą różnią. Efekt zamiany był taki, że na tej zębatce z W210 silnik zapalił ale źle chodził, a na tej z W124 nie zapalił wcale.
Z tego co mi powiedział kol. jogini to koło zamachowe od strony czujnika położenia wału w nowym silniku jest takie samo jak w tym starym w uszkodzonym (3 pola- wypusty, w jednym z wypustów magnesik) wynika z tego, że oba silniki chodziły na "HFM-ie".
Jutro będę znał dokładnie typ każdego silnika kol.jogini spisze numery z obu bloków.
Użytkownik brajtas edytował ten post 07 listopada 2016 - 19:23
#8
Napisano 08 listopada 2016 - 19:25
Jeżeli to jest prawda to by wyjaśniało moje problemy po swapie z m103 do m104 pochodzący z okulara. Sterownik: golas bez szyny CAN 013 545 15 32
Gdy jest podłączony tylko czujnik położenia wału to auto odpala i ogólnie jeździ ale w trybie awaryjny bo słabo reaguje na gaz i słabo przyspiesza.
Gdy podłączę czujnik wałka to prawie nie da się odpalić, cofa zapłon przy rozruchu, strzela w dolot. Czasem po długim kręceniu i kilku odbiciach silnika w lewą stronę uda się odpalić, tak jakby się coś zsynchronizowało. Wtedy aż do zgaszenia silnika wszystko działa jak trzeba, jest moc i rewelacyjna reakcja na pedał gazu.
#9
Napisano 08 listopada 2016 - 22:26
Wydaje mi się, że kol. jogini i PiotrGo obaj mają ten sam problem... dawcą ich M104 był W210 z jakiego rocznika? Macie koledzy wiedzę o swoich dawcach tzn. ich nr VIN?
Kol. PiotrGo możesz odczytać i podać pełny numer swojego silnika (tego M104 z W210)?
Użytkownik brajtas edytował ten post 08 listopada 2016 - 22:54
#10
Napisano 08 listopada 2016 - 22:29
http://www.w124-zone...104/05-2190.pdf
Ktoś wyjaśni co oznaczają dwie ostatnie kolumny w tabelce na końcu tej karty (link powyżej)? Co oznacza symbol 012.458/12/22 (tak oznaczano typ silnika?) i dlaczego w przedostatniej kolumnie w tej komórce na samej górze jest 103.943/944/945... itd. skoro wariator był montowany w silnikach M104, czy to oznacza, że w M103 też? Nie kumam tego...
Ps. Sorry za wypowiedz jedna pod drugą ale w trakcie edycji namieszał mi darmowy aero2
Użytkownik brajtas edytował ten post 08 listopada 2016 - 22:56
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
W201 Problem z odpalaniem na zimnym |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|