Skocz do zawartości




- - - - -

[W163] ML320 - komputer podróży - nieprawidłowe wskazania


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   zygiboos


  • Postów: 23
  • Na forum od: 25 sty 2015
  • Miejscowość: Boosowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:ML 320, W163, 3.2l (99r.)

Napisano 09 kwietnia 2016 - 15:00

Dołączona grafika


Witam,

Chciałem sobie naprawić podświetlanie w moim komputerze podróży w ML320 W163 benzyna z 1999r. Niestety podczas rozbierania uszkodziłem wyświetlacz i piny.
Oryginalnie miałem komputer A163 540 12 11

Kupiłem na allegro komputer pokładowy z modelu ML430 benzyna model A163 540 18 11



Komputer pasuje, ma co prawda jeden pin więcej w wyświetlaczu i doszła jakaś jedna nowa funkcja, ale poza tym wszystko działa. Niestety okazało się, że źle liczy spalanie. Jak puszczam gaz zamiast zejść do zera jak w poprzednim, schodzi na początku i nagle pokazuje 45 potem 65 l / 100 km. W rezultacie średnie spalanie mam nawet 60 l / 100 KM, podczas gdy poprzedni komp liczył dokładnie tak jak było faktycznie czyli między 13 - 16 l


Bardzo proszę o poradę, czy da się jakoś zaadoptować ten komputer, jakoś zresetować, przestawić na inny silnik? Najprawdopodobniej 430 był V8, ja mam V6 i stąd te dziwne zmiany w obliczeniach, choć nie jest to do końca logiczne dla mnie. Nie obraziłbym się jak by liczył trochę źle - np. 1-2l za mało, albo za dużo, ale tu definitywnie jest jakiś nielogiczny błąd przy hamowaniu silnikiem.


Kupiłem A163 540 18 11:
Dołączona grafika


Miałem wcześniej A163 540 12 11:
Dołączona grafika

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 10 kwietnia 2016 - 13:59




#2 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 10 kwietnia 2016 - 09:19

Ten komputer nie liczy spalania tylko odczytuje je z szyny CAN. Podłącz komputer i sprawdź czy wartość pokazywana przez zestaw wskaźników jest prawidłowa.

Akurat komputerki te nie różniły się między wersjami silnika. Zmiana nastąpiła tylko po lifcie gdzie został dodany kompas.

Co do podświetlenia to ja u siebie spokojnie zrobiłem to bez wylutowywania wyświetlacza. Jak znajdę chwilkę po postaram się znaleźć jakie są różnice w wyprowadzeniach wyświetlacza i Ci to pisać. Daj kilka fotek zniszczeń - może w ostateczności wyślesz mi komputerek to Ci go naprawię :)

#3 Offline   zygiboos


  • Postów: 23
  • Na forum od: 25 sty 2015
  • Miejscowość: Boosowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:ML 320, W163, 3.2l (99r.)

Napisano 10 kwietnia 2016 - 12:04

Dziękuję za odp. Ale albo były inne CANy w tych autkach, albo są pozamieniane piny bo oba te kompy miałem na raz, oba testowałem zamiennie. Jedyne co miałem zepsute wtedy w tym starym to wyświetlacz nie pokazywał wszystkich linii, czyli np w cyferce "2" nie miałem czasem dolnej kreseczki, czasem w "5" bocznej itp.


Różnice jakie są między (nimi jak je przekładłem):

1. W nowym mam do wyboru języki ENG, GER, FRA, ESP, USA, w starym mogłem tylko do wyboru MILE / Gal albo KM / 100
2. W starym co nie zrobiłem i jak nie jeździłem nie pokazał więcej niż 35 l / 100 - nie było to fizycznie możliwe, nawet z kickdownem, w nowym spokojnie dochodzi nawet do 68 l / 100
3. W nowym jest coś ostro skopane, bo nawet jak jadę jednostajnie 50km/h i pokazuje 8,8l po chwili nagle wskakuje na 45, 68, 45 znów 8 i tak cały czas skacze - w starym pokazywał jednostajnie nic nie przeskakiwało
4. Średnia spalania w ogóle w nowym jest źle liczona, ma tylko 2 wartości 36 lub 60. Inne się nie zdarzają. W starym jeździłem było 14, potem trochę po mieście wskakiwało na 16,1 i tak różnie było - tu są tylko 2 możliwości
5. W nowym jak jadę z górki nie dotykając gazu ani hamulca często pokazuje coś w rodzaju 2-4l, jak tylko dotknę hamulca to 45 l - czasem nawet bez dotykania. W starym zawsze pokazywał zero przy hamowaniu silnikiem
6. I różnica fizyczna: w nowym wyświetlacz ma jeden pin więcej.

Testowałem oczywiście na ODB z programem Torque i liczy ok. Chociaż ten test potrzebny nie był bo jak pisałem, tylko wkładałem starego kompa i wszystko wracało do normy.
Tak więc albo mam ten nowy komp z jakimś zimnym lutem, albo były różnice i jakieś piny są pozamieniane, lub inna interpretacja impulsów :(


Co do starego kompa, obecnie przy którejś próbie dolutowania pinów 2 ułamały się pod wyświetlaczem, kilka po środku... Dodatkowo wyświetlacz wylał ostatnio. Nie wiem czy coś na to byś pomógł, w zasadzie jest do wymiany razem z pinami :(


Dołączona grafika Dołączona grafika

Użytkownik zygiboos edytował ten post 10 kwietnia 2016 - 12:34


#4 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 10 kwietnia 2016 - 13:27

Wyświetl postUżytkownik zygiboos dnia 10 kwietnia 2016 - 12:04 napisał

Dziękuję za odp. Ale albo były inne CANy w tych autkach, albo są pozamieniane piny bo oba te kompy miałem na raz, oba testowałem zamiennie. Jedyne co miałem zepsute wtedy w tym starym to wyświetlacz nie pokazywał wszystkich linii, czyli np w cyferce "2" nie miałem czasem dolnej kreseczki, czasem w "5" bocznej itp.


Różnice jakie są między (nimi jak je przekładłem):

1. W nowym mam do wyboru języki ENG, GER, FRA, ESP, USA, w starym mogłem tylko do wyboru MILE / Gal albo KM / 100
2. W starym co nie zrobiłem i jak nie jeździłem nie pokazał więcej niż 35 l / 100 - nie było to fizycznie możliwe, nawet z kickdownem, w nowym spokojnie dochodzi nawet do 68 l / 100
3. W nowym jest coś ostro skopane, bo nawet jak jadę jednostajnie 50km/h i pokazuje 8,8l po chwili nagle wskakuje na 45, 68, 45 znów 8 i tak cały czas skacze - w starym pokazywał jednostajnie nic nie przeskakiwało
4. Średnia spalania w ogóle w nowym jest źle liczona, ma tylko 2 wartości 36 lub 60. Inne się nie zdarzają. W starym jeździłem było 14, potem trochę po mieście wskakiwało na 16,1 i tak różnie było - tu są tylko 2 możliwości
5. W nowym jak jadę z górki nie dotykając gazu ani hamulca często pokazuje coś w rodzaju 2-4l, jak tylko dotknę hamulca to 45 l - czasem nawet bez dotykania. W starym zawsze pokazywał zero przy hamowaniu silnikiem
6. I różnica fizyczna: w nowym wyświetlacz ma jeden pin więcej.

Testowałem oczywiście na ODB z programem Torque i liczy ok. Chociaż ten test potrzebny nie był bo jak pisałem, tylko wkładałem starego kompa i wszystko wracało do normy.
Tak więc albo mam ten nowy komp z jakimś zimnym lutem, albo były różnice i jakieś piny są pozamieniane, lub inna interpretacja impulsów :(


Co do starego kompa, obecnie przy którejś próbie dolutowania pinów 2 ułamały się pod wyświetlaczem, kilka po środku... Dodatkowo wyświetlacz wylał ostatnio. Nie wiem czy coś na to byś pomógł, w zasadzie jest do wymiany razem z pinami :(


Dołączona grafika Dołączona grafika

Niestety tego wyświetlacza już nie odratujemy. Ale poszukam na schematach jakie są różnice w sterowaniu wyświetlaczem i może uda się to jakoś dopasować, żeby do starego przełożyć nowy wyświetlacz :)

Ten komputerek nic nie liczy, on tylko wyświetla informacje płynące po CANie... Dlatego poszukaj zimnych lutów w okolicy trx CAN, może łapie jakieś błędy i dlatego źle wyświetla. Jeżeli to nie wina zimnych lutów to bardzo możliwe, że Daimler zmienił stos CANa przy lifcie (możliwe że to tylko niewielkie zmiany, ale akurat wpływają na sam wyświetlacz).

Na przyszłość to radzę odlutować wyświetlacz od płytki, albo przeciąć te piny w połowie i potem je do siebie lutować - dużo mniejsze ryzyko.

#5 Offline   zygiboos


  • Postów: 23
  • Na forum od: 25 sty 2015
  • Miejscowość: Boosowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:ML 320, W163, 3.2l (99r.)

Napisano 10 kwietnia 2016 - 16:58

Oki, będę wdzięczny za wszelką informację, też kupowałem w nadziei, że sobie już normalnie odlutuje nóżki od tamtego i przylutuje do starego (bo kupiłem go za jedyne 47zł i nie spodziewałem się że będzie działać) - okazało się że jest jedna nóżka więcej w nowym. Cała głupota w tym, że gdzieś poradnik znalazłem na angielskiej stronie gdzie sobie odginali wyświetlacz do wymiany diod... bym wiedział, że taki kruchy też bym wolał odlutować na dole było by bezpieczniej i wygodniej.


Miałem nadzieję, że wystarczy go jakoś zaadaptować. No ale cóż, rzeczywiście zachowuje się troszkę losowo jakby miał jakiś zimny lut - ale trochę boje się go wyciągać i poprawiać luty bo jest ich tam setki, a ja niezgrabnie lutuje :(



Ps. Na benzworld.org zasugerowali mi, że 430 jest z silnikiem M113 ja mam M112, więc nie będzie to działać są różnice w impulsach z układu wtryskowego.

Użytkownik zygiboos edytował ten post 10 kwietnia 2016 - 17:23


#6 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 11 kwietnia 2016 - 20:26

Wyświetl postUżytkownik zygiboos dnia 10 kwietnia 2016 - 16:58 napisał

Oki, będę wdzięczny za wszelką informację, też kupowałem w nadziei, że sobie już normalnie odlutuje nóżki od tamtego i przylutuje do starego (bo kupiłem go za jedyne 47zł i nie spodziewałem się że będzie działać) - okazało się że jest jedna nóżka więcej w nowym. Cała głupota w tym, że gdzieś poradnik znalazłem na angielskiej stronie gdzie sobie odginali wyświetlacz do wymiany diod... bym wiedział, że taki kruchy też bym wolał odlutować na dole było by bezpieczniej i wygodniej.


Miałem nadzieję, że wystarczy go jakoś zaadaptować. No ale cóż, rzeczywiście zachowuje się troszkę losowo jakby miał jakiś zimny lut - ale trochę boje się go wyciągać i poprawiać luty bo jest ich tam setki, a ja niezgrabnie lutuje :(



Ps. Na benzworld.org zasugerowali mi, że 430 jest z silnikiem M113 ja mam M112, więc nie będzie to działać są różnice w impulsach z układu wtryskowego.

Niestety ale mylą się. TRIP tylko wyświetla dane przekazywane po CANie. Tam siedzi mały procesorek bez takiej mocy obliczeniowej :)

Co do wyświetlacza to muszę Cię zmartwić bo troszkę z tym przekombinowaliśmy przy dodawaniu kompasu :(

Dołączona grafika

#7 Offline   zygiboos


  • Postów: 23
  • Na forum od: 25 sty 2015
  • Miejscowość: Boosowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:ML 320, W163, 3.2l (99r.)

Napisano 11 kwietnia 2016 - 20:30

Cóż, i tak mam wersje bez kompasu więc mi się to nie przyda. Ciekawostkę jeszcze dodam - jak przełączyłem na USA, to prawie cały czas pokazuje 68 albo 102 mil / gal

Co daje średnią spalania 2-4 l / 100. Ten sam trip computer po przestawieniu na L/100 pokazuje 35 albo 60 :)

Jest wiec jasne, że jednak komp podróży nie dogaduje sie z CANem, bo przecież Can nie może raz pokazywać 2l raz 60 w zależności jaki język ustawie :)

(oczywiście na starym kompie obie te średnie były spójnie po przeliczeniu niezależnie od systemu miar)

Użytkownik zygiboos edytował ten post 11 kwietnia 2016 - 20:31


#8 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 11 kwietnia 2016 - 20:31

Wyświetl postUżytkownik zygiboos dnia 11 kwietnia 2016 - 20:30 napisał

Cóż, i tak mam wersje bez kompasu więc mi się to nie przyda. Ciekawostkę jeszcze dodam - jak przełączyłem na USA, to prawie cały czas pokazuje 68 albo 102 mil / gal

Co daje średnią spalania 2-4 l / 100. Ten sam trip computer po przestawieniu na L/100 pokazuje 35 albo 60 :)

Jest wiec jasne, że jednak komp podróży nie dogaduje sie z CANem, bo przecież Can nie może raz pokazywać 2l raz 60 w zależności jaki język ustawie :)

albo faktycznie są jakieś zimne luty:) poszukaj:)

#9 Offline   zygiboos


  • Postów: 23
  • Na forum od: 25 sty 2015
  • Miejscowość: Boosowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:ML 320, W163, 3.2l (99r.)

Napisano 11 kwietnia 2016 - 20:36

Oki, tak czy siak dzięki za schemat może sięprzyda. Jak będzie cieplej może wymontojuę, popatrzę, obym tylko drugiego nie zepsuł.

#10 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 11 kwietnia 2016 - 20:37

Wyświetl postUżytkownik zygiboos dnia 11 kwietnia 2016 - 20:36 napisał

Oki, tak czy siak dzięki za schemat może sięprzyda. Jak będzie cieplej może wymontojuę, popatrzę, obym tylko drugiego nie zepsuł.

Niestety ale nawet procesory są inne więc nie wchodzi w grę ich wymiana...








Podobne tematy Zwiń