roxa, czy jak wepnę kabelek komfortu pod kabelek od zamykania centralnego (ten niebieski plus z minusem na przemian), to pompka jak już zamknę wszystkie drzwi (siłowniki) to nie będzie pracować? czy posiada jakiś wyłącznik, zabezpieczenie itp...?
Sygnał minus (na komforcie) pojawia się tylko kiedy zamykam samochód, jak otwieram to nie ma nic... więc nie powinno być żadnego zwarcia na kablu do sterowania (otwieranie)
Bo innego wyjścia nie widzę, no chyba że znajdzie się ktoś kto będzie wiedział co i jak...
0
[w124] "Komputer" elektrycznego otwierania szyb
Rozpoczęty przez derwu, paź 15 2008 21:02
25 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 01 maja 2009 - 21:55
#22
Napisano 02 maja 2009 - 02:40
może taka mała modyfikacja by pomogła
dioda ma zabezpieczyć pompkę by nie "zgłupiała"(zbyt długi impuls do zamykania) oraz zabezpieczyć moduł komfortu i centralkę przed pojawiającym się plusem przy zamykaniu. Oczywiście będzie to działać tylko jeśli "-" jest do zamykania (teraz nie pamiętam jak to było a nie chce mi się szukać)
dioda ma zabezpieczyć pompkę by nie "zgłupiała"(zbyt długi impuls do zamykania) oraz zabezpieczyć moduł komfortu i centralkę przed pojawiającym się plusem przy zamykaniu. Oczywiście będzie to działać tylko jeśli "-" jest do zamykania (teraz nie pamiętam jak to było a nie chce mi się szukać)
#23
Napisano 02 maja 2009 - 14:37
swampshark dzięki, będe próbował.
Pozdrawiam
[ Dodano: Sob Maj 02, 2009 15:37 ]
Niestety nic z tego nie wyszło
Zastanawiam się czy szukać jakiegoś elektronika co przerobiłby alarm, tak aby impuls komfotu wychodził jednoczesnie z impulsem zamka... Jak myslicie? jest to możliwe?
Pozdrawiam
[ Dodano: Sob Maj 02, 2009 15:37 ]
Niestety nic z tego nie wyszło
Zastanawiam się czy szukać jakiegoś elektronika co przerobiłby alarm, tak aby impuls komfotu wychodził jednoczesnie z impulsem zamka... Jak myslicie? jest to możliwe?
#24
Napisano 02 maja 2009 - 16:57
MAGNUM-DXi12 napisał:
Zastanawiam się czy szukać jakiegoś elektronika co przerobiłby alarm, tak aby impuls komfortu wychodził jednoczesnie z impulsem zamka... Jak myslicie? jest to możliwe?
#25
Napisano 02 maja 2009 - 20:37
na niebieskim jest na przemian minus-zamykanie/plus-otwieranie, czyli jak jest zamknięty to jest cały czas minus, a jak otwarty to non stop plus.
Zastanawiam się aby zrobić to przez przekaźnik wysterowany minusem z niebieskiego kabla. Może i by to było dobre, ale w przeciągu 3 sec. raczej nie domknie szyb do samej góry. Ewentualnie jak wydłużyć czas tego minusa, żeby trwał więcej niż te 3 sec.?
Będę się z tym bawił dopiero w poniedziałek, bo jutro niedziela, pozatym nie ma mnie w domu
Z góry dzięx
Pozdr
Zastanawiam się aby zrobić to przez przekaźnik wysterowany minusem z niebieskiego kabla. Może i by to było dobre, ale w przeciągu 3 sec. raczej nie domknie szyb do samej góry. Ewentualnie jak wydłużyć czas tego minusa, żeby trwał więcej niż te 3 sec.?
Będę się z tym bawił dopiero w poniedziałek, bo jutro niedziela, pozatym nie ma mnie w domu
Z góry dzięx
Pozdr
#26
Napisano 03 kwietnia 2023 - 10:44
Witam!
Przymierzam się do montażu elektrycznych szyb z tyłu (z przodu już mam). Mam cały zestaw: wiązka, przyciski, moduł, podnośniki.
Chciałem w domu zrobić test. Podłączyłem pod zasilacz 12V masę do minusa, a przewody co idą do skrzynki bezpieczników (czarno-żółty i czarno-żółto-biały) do plusa. Wtyczki (od szyb przednich i tylnych) wpiąłem w odpowiednie gniazda w module. Niestety podnośniki nie chodzą przy operowaniu przyciskami - są sprawne (po podłączeniu bezpośrednio działają). Fakt, że brakuje w module wtyczek, które są w samochodzie, ale czy to jest przyczyna?
Proszę o wskazówki, ponieważ chcę się upewnić czy jest układ sprawny, zanim zamontuję go w samochodzie.
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Przymierzam się do montażu elektrycznych szyb z tyłu (z przodu już mam). Mam cały zestaw: wiązka, przyciski, moduł, podnośniki.
Chciałem w domu zrobić test. Podłączyłem pod zasilacz 12V masę do minusa, a przewody co idą do skrzynki bezpieczników (czarno-żółty i czarno-żółto-biały) do plusa. Wtyczki (od szyb przednich i tylnych) wpiąłem w odpowiednie gniazda w module. Niestety podnośniki nie chodzą przy operowaniu przyciskami - są sprawne (po podłączeniu bezpośrednio działają). Fakt, że brakuje w module wtyczek, które są w samochodzie, ale czy to jest przyczyna?
Proszę o wskazówki, ponieważ chcę się upewnić czy jest układ sprawny, zanim zamontuję go w samochodzie.
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Użytkownik Filip02052000 edytował ten post 03 kwietnia 2023 - 10:45
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Podsufitka szyberdachu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pavlus |
|
||
Cls 219 nie działają szyby i lusterka |
Mercedes C, E i CLK | bobecek |
|
||
[w201/w124] Ogrzewanie tylnej szyby |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wiilow |
|
||
Odpływ wody przedniej szyby w201 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Babybenz201 |
|
||
Prowadnice, stelaż, szkielet szyberdachu w124 2.5 TD |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kasjopeja124 |
|