Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] "Komputer" elektrycznego otwierania szyb


25 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 maja 2009 - 21:55

roxa, czy jak wepnę kabelek komfortu pod kabelek od zamykania centralnego (ten niebieski plus z minusem na przemian), to pompka jak już zamknę wszystkie drzwi (siłowniki) to nie będzie pracować? czy posiada jakiś wyłącznik, zabezpieczenie itp...?

Sygnał minus (na komforcie) pojawia się tylko kiedy zamykam samochód, jak otwieram to nie ma nic... więc nie powinno być żadnego zwarcia na kablu do sterowania (otwieranie)

Bo innego wyjścia nie widzę, no chyba że znajdzie się ktoś kto będzie wiedział co i jak...



#22 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 02 maja 2009 - 02:40

może taka mała modyfikacja by pomogła
Dołączona grafika
dioda ma zabezpieczyć pompkę by nie "zgłupiała"(zbyt długi impuls do zamykania) oraz zabezpieczyć moduł komfortu i centralkę przed pojawiającym się plusem przy zamykaniu. Oczywiście będzie to działać tylko jeśli "-" jest do zamykania (teraz nie pamiętam jak to było a nie chce mi się szukać)

#23 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 maja 2009 - 14:37

swampshark dzięki, będe próbował.
Pozdrawiam

[ Dodano: Sob Maj 02, 2009 15:37 ]
Niestety nic z tego nie wyszło :)
Zastanawiam się czy szukać jakiegoś elektronika co przerobiłby alarm, tak aby impuls komfotu wychodził jednoczesnie z impulsem zamka... Jak myslicie? jest to możliwe?

#24 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 02 maja 2009 - 16:57

MAGNUM-DXi12 napisał:

Zastanawiam się czy szukać jakiegoś elektronika co przerobiłby alarm, tak aby impuls komfortu wychodził jednoczesnie z impulsem zamka... Jak myslicie? jest to możliwe?
niestety nie jest to raczej możliwe. Wg mnie to trzeba pokombinować z czymś "na zewnątrz" alarmu. Jaki sygnał musi być na niebieskim przewodzie sterowania(plus czy minus) a jaki na tym z modułu komfortu żeby domykanie zadziałało?? Mam pewien pomysł ale muszę dokładnie obczaić wszystkie warunki co kiedy następuje by go zrealizować i to na pewno zadziała

#25 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 maja 2009 - 20:37

na niebieskim jest na przemian minus-zamykanie/plus-otwieranie, czyli jak jest zamknięty to jest cały czas minus, a jak otwarty to non stop plus.
Zastanawiam się aby zrobić to przez przekaźnik wysterowany minusem z niebieskiego kabla. Może i by to było dobre, ale w przeciągu 3 sec. raczej nie domknie szyb do samej góry. Ewentualnie jak wydłużyć czas tego minusa, żeby trwał więcej niż te 3 sec.?
Będę się z tym bawił dopiero w poniedziałek, bo jutro niedziela, pozatym nie ma mnie w domu :hahaha:
Z góry dzięx
Pozdr

#26 Offline   Filip02052000


  • Postów: 37
  • Na forum od: 27 lip 2019
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 kwietnia 2023 - 10:44

Witam!
Przymierzam się do montażu elektrycznych szyb z tyłu (z przodu już mam). Mam cały zestaw: wiązka, przyciski, moduł, podnośniki.

Chciałem w domu zrobić test. Podłączyłem pod zasilacz 12V masę do minusa, a przewody co idą do skrzynki bezpieczników (czarno-żółty i czarno-żółto-biały) do plusa. Wtyczki (od szyb przednich i tylnych) wpiąłem w odpowiednie gniazda w module. Niestety podnośniki nie chodzą przy operowaniu przyciskami - są sprawne (po podłączeniu bezpośrednio działają). Fakt, że brakuje w module wtyczek, które są w samochodzie, ale czy to jest przyczyna?
Proszę o wskazówki, ponieważ chcę się upewnić czy jest układ sprawny, zanim zamontuję go w samochodzie.
Z góry dziękuję i pozdrawiam!

Użytkownik Filip02052000 edytował ten post 03 kwietnia 2023 - 10:45









Podobne tematy Zwiń