Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] Korozja.



103 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   zundapp600


  • Postów: 22
  • Na forum od: 28 paź 2007
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mb-124 300 TD
  • Inne auto:Jeep 5,9 Benzyna

Napisano 26 kwietnia 2009 - 15:37

Nie neguję chęci naprawy , ale wiem co mówię . Obecnie sam jestem na etapie naprawy swojej :hmm: . Zakres robót spory , ale mam gdzie , mam czym i tak dalej
Co do maty i żywic nie polecam - dobre na krótko . Ruda spod spodu będzie to podnosić . Należy wyciąć błotnik ,odbudować nadkole i wspawać reperaturkę
Na koniec polakierować i dobrze zakonserwować :hmm:



Dołączona grafika



#22 Offline   kristransmed


  • Postów: 636
  • Na forum od: 30 cze 2008
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex-W124 250TD 1991r.

Napisano 27 kwietnia 2009 - 17:13

Charlie9 napisał:

Ja daje nie wiecej niz rok i zacznie sie "bablowanie"
wszystko zależy jak starannie się to zrobi-luzną rdzę należy idealnie zeszlifować,ewentualne pozostałości zabezpieczyć preparatem wiążącym rdzę(np.pol-rust) potem brakujące elementy utworzyć za pomocą siatki z włókna szklanego (rolka samoprzylepna dostępna w sklepach budowlanych) potem żywica i mata włókna szklanego min 2 warstwy.Należy bezwzględnie pamiętać o zabezpieczeniu drugiej strony przed wilgocią-najlepiej też wykleić.Wyrównać szlifierką aby uzyskać wymagany kształt,potem delikatnie (jak najmniej) szpachlówki wykończeniowej,podkład i lakier.Oczywiście nie wszędzie można tą metodę zastosować jednak jest ona banalnie prosta,nie wymagająca specjalnych narzędzi czy zdolności a przedewszystkim najtańsza.Odnośnie trwałości-sąsiadowi łatałem tak tylne błotniki w maluchu 4 lata temu,jak dotąd nic im nie dolega a sąsiad chce abym mu teraz tą samą metodą połatał progi.Widziałem też jak po wspawaniu reperaturek w serwisie blacho-lak już po 1-wszej zimie były do wymiany całe tylne błotniki z powodu nawalenia wiadra szpachli na miejsce łączenia.Każda metoda jest dobra o ile robi to fachowiec a nie partacz.

[ Dodano: Pon Kwi 27, 2009 18:13 ]

zundapp600 napisał:

Co do maty i żywic nie polecam
-bo masz gdzie,masz czym i masz za co-oczywiście z tego co widzę,robisz kawał solidnej roboty-jeszcze tylko zamiast szpachli na łączeniu użyć ołowiu i będzie na kolejne 20 lat http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/oki.gif

#23 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 27 kwietnia 2009 - 17:22

Charlie9 napisał:

baczymy jak dlugo wytrzyma... Ja daje nie wiecej niz rok i zacznie sie "bablowanie"
Jak kupiłem Audi cztery lata temu to się okazało, że przy wyciąganiu nadkola zaciapali konserwacją miejsce po zgrzanym haku, a na dodatek użyli krawędzi otworu technicznego w nadkolu.... Oczywiście zaczęło puchnąć i pod ocynk włazić. Zrobiłem na żywicę z braku zaplecza -do dziś nie ma nawet śladu śladu żerowania(ba -na całym staruszku z '87 nie ma. Konserwacji zresztą też. Czy MB nie mogło... :sad: ). A było co skrobać i wypełniać -zaręczam. Wlazło w blachę pod ocynk i musiałem mocno drzeć i wytrawiać.
Jak pisał Kolega wyżej -też widziałem ciekawe historie po reperaturkach. Uważam, że spoina nie ciągła to wręcz zaproszenie dla korozji...

#24 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 lipca 2010 - 10:56

Witam... Ostatnio postanowiłem zająć sie moim progiem w mercedesie a mianowicie przednim otworze na lewarek od strony pasażera. Wiedziałem ze jest tam rdza ale jakoś nie chciało mi sie tego zaczepiać dziś postanowiłem to naprawić i sie zasmuciłęm.... Gdy zacząłem skrobać te rdze śrubokręt wlazł mi w próg rdza przeżarła blache wokół tej dziury na lewarek od strony koła. I teraz moje pytanie co z tym zrobić ja to wszystko dokładnie oczyściłęm i zamalowałem ale wiem że tak nie może byc. Pomóżcie co zrobić z tymi dziurami???

#25 Offline   bobak40


  • Postów: 565
  • Na forum od: 25 cze 2008
  • Miejscowość: sosnowiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300D

Napisano 30 lipca 2010 - 15:29

A co można zrobić?Masz do wymiany próg zewnętrzny,może by się dało obłatać,ale trzeba by to obejrzeć.Jak się odetnie zewnętrzny to pewnie sie okaże że wewnętrzny też próchno.Sam próg to jakieś 70-80zł plus robota.

#26 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 lipca 2010 - 16:01

michancio, popatrz na to --> http://www.w201club.com/forum/index.php ... 19134&st=0 zawsze moze byc gorzej ;). U nas takie zabawy to juz raczej nieoplacalne, ale u sasiadow ze wschodu i owszem :P

#27 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 lipca 2010 - 17:22

Ogólnie cały próg dalej jest zdrowy az miło ale w tym tylko miejscu odskoczył mi ten baranek i sie zaczęło wtedy... A nie dało by sie wyciąć kawałka tego progu i wspawac? Dużo jest przy tym pracy? OPłaca sie?
Charlie9 mój przay tym to ideał :P

#28 Offline   bobak40


  • Postów: 565
  • Na forum od: 25 cze 2008
  • Miejscowość: sosnowiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300D

Napisano 31 lipca 2010 - 07:00

Pewnie że się da.Roboty dla blacharza na 3 godziny razem z rozebraniem środka.Mozna dorobić łatę albo kupić próg i wyciąć z niego fragment.

#29 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 lipca 2010 - 11:23

Ale to wystarczy wyciąć ten elemeny wokół gdzie jest dziura czy wiekszą czaść progu? Mówie o łataniu...

#30 Offline   Bob


  • Postów: 674
  • Na forum od: 08 sie 2007
  • Miejscowość: Pisz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 lipca 2010 - 16:59

Musisz dobrać się do blach i ocenić ile ruda zjadła. U mnie była podobna sytuacja od strony pasażera, zleciłem robotę blacharzowi. Musiał wstawić dobre 30 cm blachy. W mojej galerii jest kilka fotek jak to wyglądało.








Podobne tematy Zwiń