Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Licznik - naprawa/wymiana



58 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   sznida


  • Postów: 307
  • Na forum od: 25 sie 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 października 2011 - 13:31

Mogę się zgodzić z Gerri, u mnie ktoś wcześniej odkręcał tarczę i zrobił to koszmarnie że na śrubkach widać że były ruszane. Ja jak ostatnio naprawiałem zegary to wyjąłem tylko to kółko zębate, punktakiem lekko "zdeformowałem" miejsce gdzie wchodzi ośka i wpuściłem tam dosłownie kropeleczkę kleju do śrub, po włożeniu koła na swoje miejsce i wsunięciu ośki samo w sobie ładnie już się trzymało a chwila moment i klej też stwardniał i jeszcze bardziej to usztywnił.
Takie dokładne rozbieranie jak np. wyjmowanie tej sprężynki to już na pewno jest nie potrzebne :star:



#22 Offline   filipqc1


  • Postów: 70
  • Na forum od: 25 sie 2010
  • Miejscowość: Chełmno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 27 października 2011 - 23:33

Witam
Kupię najlepiej sam prędkościomierz do 2,5D 1986r (w ostateczności cały licznik )mój po nieudanej próbie naprawy licznika jest do wymiany pękła ośka napędzająca

#23 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 28 października 2011 - 20:13

filipqc1 napisał:

Witam
Kupię najlepiej sam prędkościomierz do 2,5D 1986r (w ostateczności cały licznik )
Takiś mądry? To sobie spojrzyj ile jest liczników do 2,5D (część nr 5) - ograniczam się do tych starszych 2,5D:
http://www.unitcat.r...125/15S/54/585/
Do skrzyni manualnej czterobiegowej, pięciobiegowej, do automata, do ASD, do ASR, do 4-matic, i co jeszcze chcesz...

filipqc1 napisał:

mój po nieudanej próbie naprawy licznika jest do wymiany pękła ośka napędzająca
To po coś rwał tą głupią strzałkę? Przecież to niepotrzebne... :E

#24 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 28 października 2011 - 20:18

filipqc1, żebym więcej nie widział "kupię" poza działem odpowiednim, handlowym :police: I nie próbuj tu rozwijać/uzasadniać tej kwestii. Ogólnie to trzymajmy się meritum.

#25 Offline   filipqc1


  • Postów: 70
  • Na forum od: 25 sie 2010
  • Miejscowość: Chełmno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 28 października 2011 - 22:53

Cytat

To po coś rwał tą głupią strzałkę? Przecież to niepotrzebne... ;)

jaką strzałkę?
posypała się na ośce mała, czarna, plastikowa zębatka i problem gotowy :cry: :cry:

#26 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 29 października 2011 - 08:39

filipqc1 napisał:

posypała się na ośce mała, czarna, plastikowa zębatka i problem gotowy :cry: :cry:
No to faktycznie nie ma wyjścia. Szukaj najlepiej wg numeru który jest umieszczony na cyferblacie, poniżej wskazówki - wtedy będziesz miał na pewno taki sam.

#27 Offline   brothers74


  • Postów: 4
  • Na forum od: 12 lis 2011

Napisano 12 listopada 2011 - 20:10

Witam,
W moim też nie działa dzienny licznik kilometrów (ten który liczy cały żywot jest ok), i myśle że to ma związek z takim jednostajnym tykaniem tego licznika podczas jazdy. Tykanie to oczywiście ma związek z prędkością czyli im szybciej tym częsciej. Może ktoś miał podobny problem i wskarze mi przyczynę. Z góry dziękuję. Mam tez pytanie odnośnie demontażu zegarów: jakie wykonać kolejno czynności aby je wyciągnąć, no i nic nie urwać.

#28 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 12 listopada 2011 - 20:51

Powiedz tak:

Czy jak tyrkocze to rusza się lekko ostatnia cyferka od prawej strony dziennego licznika czy nic?
Na początek jeśli nie robiłeś to weź wciśnij i jakby strzel tym kasownikiem tak by odbił w drugą stronę. Tak sa takie trybiki i kiedy jest wciśnięty to nie obraca się dzienny. Wystarczy 1 mm szpary i już nie nabija. Wiem coś o tym. Zobacz to na początek.

#29 Offline   RolandV


  • Postów: 469
  • Na forum od: 18 mar 2011
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:bmw 520

Napisano 13 listopada 2011 - 15:19

w moim wczoraj kupionym w201 mam ten sam problem z tykaniem licznika dziennego przebiegu, zaraz sprawdzę to co mówisz.

#30 Offline   brothers74


  • Postów: 4
  • Na forum od: 12 lis 2011

Napisano 13 listopada 2011 - 16:46

Witam ponownie,
U mnie rzeczywiście ostatni bębenek tak lekko "podskakuje" jakby chcial się obrócic ale niestety coś mu przeszkadza, i dzisiaj wykonalem próbe strzelania z kasownika - pare razy..ale niestety nie pomogło.
Chyba trzeba będzie wyjąc zegarki?








Podobne tematy Zwiń