Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Mercedes 1.8 Kompressor PROBLEM z ciśnieniem w układzie!!!!! W211 E200


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   adrianyn


  • Postów: 2
  • Na forum od: 31 gru 2016
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 grudzień 2016 - 15:01

Witam,

Historia wygląda nastepująco,

Kupiłem mercedesa 1.8 kompressora z 3 letnim gazem w niemczech, sprawdzałem auto jezdzilo i palilo na dotyk, po czym po przejechaniu ok kilkudziesięciu KM zobaczyłem że temp rośnie do ok 110 stopni. Sprawdziłem płyn który się zagotował w zbiorczniku, przewody robiły się twarde jak kamień.. Ok Zaprowadziłem autko do znajomego mechanika, diagnoza : uszczelka pod głowicą, okej zrobiliśmy uszczelkę tzn planowanie, cisnieniowa próba, uszczelniacze... Pogięte były również zawoory które zostały wymienione, wymieniona pompa wody itd... wszystko złożone nadal te same objawy, po kilkunastu KM jazdy cisnienie i gotowanie plynu... wyczyścilismy chlodnice z kamienia poniewaz cała sie nie nagrzewala, 2/3 były zimne, zdjelismy uszczelke i sprawdzilismy blok, zrobilismy szlif bloku dla pewności, spowrotem wszystko zlozylismy i nadal to samo.... nie mamy juz pomyslow od czego moze robic sie cisnienie... najlepsze jest to ze silnik pracuje wrecz idealnie bez stuków czy czegokolwiek... może macie jakies pomysły co można dalej sprawdzać po nowym roku??

Myslalem jeszcze ze to pekniecie bloku ale moze macie jeszcze jakies pomysly zanim zdejme blok i sprawdze go na szczelnos
BTW jakie sa szanse ze pekniety blok jesli glowica nie jest peknieta ? fenomenem jest ze zawory pogiete byly a silnik pracowal luksc

Użytkownik adrianyn edytował ten post 31 grudzień 2016 - 15:01


#2 Offline   markslew


  • Postów: 2296
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 31 grudzień 2016 - 15:18

Wyświetl postUżytkownik adrianyn dnia 31 grudzień 2016 - 15:01 napisał

wyczyścilismy chlodnice z kamienia poniewaz cała sie nie nagrzewala

A termostat wymieniany? Zrób też test na CO2 w płynie chłodniczym.

#3 Offline   m104


  • Postów: 4295
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 grudzień 2016 - 19:18

Zrób test na CO2 jak napisał Markslew, ale najpierw zakręć zawór na butli z gazem, poluzuj przewód miedziany przy parowniku/reduktorze, żeby spuścić ciśnienie z przewodu i pojeździj na samej benzynie. Widziałem już parowniki puszczające gaz w układ chłodzenia.

#4 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 996
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Stilo 1.9 JTD

Napisano 05 styczeń 2017 - 17:14

Gazownikiem nie jestem ale znajomy miał to samo- gaz- ciśnienie w układzie chłodzenia...parownik pęknięty miał..żeby zdiagnozować najlepiej gaz odłączyć.